|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۹
کد خبر: ۸۲۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
فیلم«بارکد» که در آراء مردمی هم جزو پنج فیلم اول جشنواره فیلم فجر است، اولین فیلمی بود که در روز هفتم به نقد و بررسی گذاشته شد.
به خاطر نوبت اکران به جشنواره آمدم
فیلم«بارکد» که در آراء مردمی هم جزو پنج فیلم اول جشنواره فیلم فجر است، اولین فیلمی بود که در روز هفتم به نقد و بررسی گذاشته شد. هر چند که خبرنگاران سوال زیادی از مصطفی کیایی نپرسیدند، چرا که او از همان ابتدا با گفتن این که سینما برایش به معنی سرگرمی است و دنبال سینمای فیلسوفانه نیست، تکلیف خودش را برای همه روشن کرد.
البته زمانی که مجری جلسه از او پرسید چرا در جشنواره فیلم فجر شرکت کرده، در حالی که فیلمش جشنواره ای نیست، کیایی پاسخ داد: «برای این که در ایران اگر فیلم ها در جشنواره فیلم فجر شرکت نکنند، در نوبت اکران به مشکل برمی خورند.»
توازن صحنه با محسن کیایی
شاهین امین، مجری جلسه از محسن کیایی درباره این پرسید که چرا همیشه بازی خوبی دارد و در فیلم ها دیده می شود، قبل از این که خودش به این سوال جواب دهد. مصطفی کیایی، برادرش گفت: از بس که او بزرگ است و کل قاب را می گیرد. محسن کیایی هم شوخی او را ادامه داد و گفت: بله، مصطفی برای آنکه توازن صحنه را حفظ کند مرا در داخل کادرش می گذارد. چون خودش نمی تواند توازن را به وجود بیاورد.
معجزه جاروبرقی
پژمان بازغی معتقد است نقشی که در فیلم«بارکد» بازی کرده، هر چند کم اما برایش بسیار جالب و هیجان انگیز بوده است. خودش می گوید زمانی که فیلمنامه به دستش رسید، آن را یک جا خوانده است و سریع با کیایی تماس گرفته تا بگوید در این نقش بازی می کند. اما از بد حادثه، گروه از او عذرخواهی می کنند و می گویند با بازیگر دیگری پیش از او صحبت کرده بودند که او قرار است در آن بازی کند. بازغی هم که حال خوبی نداشته و در شمال مهمان مادرزنش بوده به خانه می رود و جاروبرقی می خواهد تا با آن ماشینش را تمیز کند. بعد از آن که ماشینش را تمیز می کند، دوباره کیایی با او تماس می گیرد و می گوید که برای بازی در این نقش به دفترشان بیاید. مصطفی کیایی با شنیدن این خاطره خندید و مجری جلسه به حاضران پیشنهاد داد از این به بعد برای حل مشکلات شان جایی را جارو برقی بکشند.
اعترافات بازغی
بازغی که به نظر می آمد جلسه نقد و بررسی را به اشتباه جلسه اعتراف خوانده، بعد از اظهار نظر قبلی اش درباره گرفتن نقش پلیس که به قول خودش هر کسی درباره آن حرف نمی زند، گفت: در طول بیست سال کار کردن فقط دو بار خواب مانده که یکی از این دوبار قسمت پروژه «بارکد» شده است. بعد هم اصطلاح «اتاق گاز» را به کار برد و توضیح داد که این اصطلاحی است که برای اتاق بستن قرارداد به کار می برند.
هر کسی سیمرغ بگیرد، گویی فرح بخش گرفته است
حسین فرح بخش پیش از این گفته بود که از ساختن فیلم «آبنبات چوبی» بیشترین لذت را برده و حالا تیتر یکی از نشریات که از قول او نوشته بود، آمده تا سیمرغ ببرد، با واکنش هایی رو به رو شده است. به همین دلیل بود که مجری جلسه از او درباره این تیتر پرسید، اما فرح بخش به گفتن این که هر کس سیمرغ بگیرد، انگار او گرفته است، اکتفا کرد.
جشنواره امسال خوب است
همچنین فرح بخش از دبیر جشنواره فیلم فجر تشکر کرد و گفت: «نمی دانم چرا ما همیشه در حال ایراد گرفتن هستیم و اتفاقات خوب را نمی بینیم.» او که به قول خودش از زمانی که جشنواره فیلم فجر، «میلاد» نام داشت تاکنون در جشنواره شرکت داشته، معتقد است جشنواره امسال به مراتب بهتر از دو سال گذشته برگزار شده و او علت این موضوع را هنرمند بودن محمد حیدری دانست.
اصرار سحر قریشی برای نقش مکمل
سحر قریشی قرار بود نقش مارال، نقش اول فیلم«آبنبات چوبی» را بازی کند، اما آنطور که خودش می گوید از نقش نگین که در این فیلم دوست مارال است، خوشش آمده و با کلی اصرار، بالاخره فرح بخش را راضی کرده تا این نقش را به او دهد. آنهم نقشی که جز گفتن چند تکه کلام روز، کارکرد زیادی ندارد.
کیانیان دیر به جلسه آمد
رضا کیانیان که با بیشت دقیقه تاخیر در جلسه نقد و بررسی فیلم «کفش هایم کو؟» حاضر شد وقتی شاهین امین، مجری جلسه از خوش قول بودن زرین دست تعریف کرد، کیانیان این حرف را به خودش گرفت و از تاخیر به وجود آمده، اظهار تاسف کرد.
پرده برداری از نشانه های استرس کیانیان
زمانی که تریبون به کیانیان رسید او از نکته ای پرده برداشت که تا امروز فقط گریمورهای سینما می دانستند. کیانیان گفت هر بار که می خواهد نقشی را بازی می کند، انگار اولین نقش زندگی اش را بازی می کند. برای همین همیشه روز اول فیلمبرداری هر
فیلمی سر بینی اش جوش می زند و همه گریمورهایی که با او کار کرده اند، می دانند که باید آن را پنهان کنند.
ماجرای دوستی مرحوم شکیبایی و رامبد جوان
مینا وحید، بازیگر نقش بیتا در فیلم «کفش هایم کو؟» از کمک های کیانیان در هنگام بازی صحبت کرد. کیانیان هم به این حرف واکنش نشان داد و گفت هر بازیگر با تجربه تری باید چنین کاری انجام دهد. او اشاره کرد یکی از ویژگی های اخلاقی خوب مرحوم خسرو شکیبایی همین بوده که با بازیگران تازه کار طوری ارتباط برقرار می کرده، انگار چندین سال است که همدیگر را می شناسند.
کیانیان به خاطره ای هم در این مورد اشاره کرد: «در سریال خانه سبز، رامبد جوان بازیگر تازه کاری بود. شکیبایی برای آنکه جوان را با خودش همراه کند او را به پشت بام برد.» البته او به این قسمت از خاطره که رسید به شوخی گفت نمی تواند بقیه اش را بگوید، چون خانواده در این جا نشسته است؛ «فقط باید بگویم بعد از این که از پشت بام برگشتند، طوری بود که انگار صد سال از دوستی این دو با هم می گذرد.»
مصفا در نقش "درآکولا"
یکی از خبرنگاران حاضر در نشست «وارونگی» از علی مصفا درباره روند بازی های او و رفتنش به سمت شخصیت های عصبانی سوال پرسید و او هم در پاسخ گفت: احتمالا در فیلم بعدی نقش درآکولا بازی می کنم.
البته بهنام بهزادی هم از او طرفداری کرد و گفت: اگر او در نقش درآکولا هم به خوبی بازی کند، اصلا تعجب نکنید.
پرویز شهبازی و کیومرث پوراحمد در هنگام نمایش فیلم شان از آمدن بر روی فرش قرمز خودداری کردند و نام خودشان را به عنوان ناهماهنگ ترین کارگردان های جشنواره ثبت کردند.
حسام نواب صفوی، محمدرضا فروتن و رعنا آزادی ور از مهمانان روز هفتم جشنواره فیلم فجر بودند.
علیرضا تابش، مدیر بنیاد فارابی نیز به تماشای فیلم «دختر» میرکریمی نشست.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین