|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۹
کد خبر: ۸۲۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود همه رد صلاحیت‌ها، مردم باید با شور، نشاط و جدیت در انتخابات شرکت کنند، زیرا در میان کاندیداهای موجود افراد خوش‌فکر زیادی هستند.
علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در همایش «اعتماد ملی» با بیان اینکه انقلاب ما دچار برخی آفت‌ها از جمله نفوذ فرصت‌طلبان و کم شدن خلوص نیت‌ها شده است، اظهار کرد: بعد از حوادث سال ۸۸ یک گروهی پیدا شدند و خود را صاحب اصلی انقلاب معرفی کردند و در صدد هستند انقلابیون اولیه را به حاشیه برانند.

وی افزود: این افراد، فرصت‌طلبانی هستند که ممکن است با اصل حرکت انقلاب موافق نباشند؛ مانند انقلاب مشروطه که باقرخان‌ها و ستارخان‌ها حذف شدند و عین‌الدوله‌ها عنان کار را بر دست گرفتند.

مطهری تصریح کرد: باید انقلابیون اصیل مقاومت کنند که در سال‌های اخیر هم مقاومت داشته‌اند. قرار بود برخی شخصیت‌ها را از دایره انقلاب خارج کنند اما این‌طور نشد.

وی با بیان اینکه تفرقه‌ای که در سال‌های اخیر در کشور حاکم شد ناشی از کم شدن خلوص نیت‌هاست، گفت: امام(ره) به مسئله وحدت کلمه تاکید داشتند ولی امروز این وحدت کمرنگ شده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: ما باید قبول کنیم نقش مردم در کشور و انقلاب به بهانه‌های مختلف کم شده است و این مسئله باید اصلاح شود. ما نباید با انتخابات قهر کنیم. در انتخابات مجلس نهم، اصلاح‌طلبان دچار این اشتباه شده‌اند و انتخابات را تحریم کردند و این مسئله باعث شد که مجلسی مانند مجلس نهم تشکیل شود که به مراتب از مجلس هشتم ضعیف‌تر است.

وی با بیان اینکه من دو هفته پیش هم در مراسمی گفتم چه تائید صلاحیت بشوم و چه رد صلاحیت، از همه مردم می‌خواهم که در انتخابات شرکت کنند گفت: با وجود همه رد صلاحیت‌ها، مردم باید با شور و نشاط و جدیت در انتخابات مشارکت داشته باشند؛ چرا که در میان همین کاندیداهای موجود، افراد خوش‌فکر زیادی هستند.

مطهری با تاکید بر اینکه باید بتوانیم ترکیب مجلس را تغییر دهیم و یک خانه‌تکانی در مجلس داشته باشیم، خاطرنشان کرد: گام اول در سال ۹۲ برداشته شد و باید گام دوم برای انتخابات مجلس دهم برداشته شود. این افراط‌ها و تندروی‌هایی که امروز وجود دارد؛ نه از اسلام و نه از عقل نشأت گرفته است. باید انقلاب ما در مسیر خودش قرار بگیرد.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین