|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۸۲۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶
در نشست مشترک مدیر شبکه سحر با مدیران شبکه "اولوسال" ترکیه زمینه‌های همکاری و تبادل برنامه‌های این دو شبکه بررسی شد.
 علیرضا سلیمانی‌زاده در این نشست با بیان اینکه شبکه‌های برون مرزی صداوسیما محصول انقلاب اسلامی هستند، گفت: شبکه سحر اکنون در هجدهمین سال تأسیس به سر می‌برد و در طول این مدت زمینه فعالیت آن گسترده‌تر شده است.

وی افزود: این شبکه اکنون به پنج زبان روزانه 96 ساعت برنامه پخش می‌کند.

مدیر شبکه سحر با اعلام اینکه در صورت تأمین منابع مالی این شبکه به زبان استامبولی هم برنامه پخش می‌کند، گفت: مأموریت همه شبکه‌های برون‌مرزی رسانه ملی بنا به فرموده بنیانگذار انقلاب اسلامی ایجاد وحدت در جهان اسلام است.

وی با تأکید بر اینکه رسالت انقلاب اسلامی همواره بر این امر "وحدت جهان اسلام" مبتنی بوده است، گفت: دشمنان اسلام نیز همین هدف را نشانه گرفته‌اند و همواره به‌دنبال برهم زدن این وحدت هستند و در سال‌های اخیر برای دامن زدن به آن کوشیده‌اند جنگ‌های فرقه‌ای میان مسلمانان خصوصا در این منطقه راه‌ بیاندازند.

سلیمانی‌زاده با بیان اینکه دشمنان فرمان صدور انقلاب اسلامی به جهان را در سال‌های پس از انقلاب به عنوان اراده ایران برای دخالت ایران در کشورها تلقی کرده‌اند، گفت: به همین علت همواره مانع فعالیت رسانه‌ها جمهوری اسلامی در عرصه جهانی شده‌اند، در صورتی که این فرمان تنها به دو هدف را که یکی وحدت جهان اسلام و دیگری استکبار ستیزی و ممانعت از دخالت کشورهای بیگانه در امور مسلمانان بود.

وی این اهداف را از اولویت‌های شبکه‌های برون مرزی از جمله شبکه سحر دانست و گفت: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر نیز تلاش غرب و آمریکا معطوف به ترویج سبک زندگی خود در دنیا بوده است، ترویج سبک زندگی اسلامی نیز در اولویت شبکه های برون مرزی قرار گرفته و نمایش چهره واقعی از اسلام ناب محمدی در دستور کار رسانه ملی در سطح جهانی است.

مدیر شبکه سحر با بیان اینکه این شبکه در پی تحریم‌ها از دسترسی به ماهواره‌های درجه اول محروم بوده است، گفت: این شبکه اکنون بر بستر اینترنت قابل دریافت است و مخاطبان زیادی را در جهان دارد و امیدواریم با رفع تحریم‌ها زمینه استفاده شبکه از ماهواره‌های جدید فراهم شود.

سلیمان‌زاده بهره‌مندی شبکه از ظرفیت خوب فیلم‌ها و سریال‌های رسانه ملی را از امتیازات برجسته این شبکه دانست و گفت: برنامه‌های مستند و انیمیشن‌های خوبی در رسانه ملی تولید شده است که می‌تواند برای کشورهای منطقه نیز قابل استفاده باشد که یکی از زمینه‌های خوب برای همکاری فی‌ما بین است.

وی همچنین استفاده از ظرفیت‌های خبری دو طرف را برای هردو شبکه مفید دانست.

عدنان تورک‌کان رئیس اولوسال تی وی ترکیه نیز در این نشست ضمن تبریک ایام دهه فجر با اشاره به اشتراکات فرهنگی ایران و ترکیه، از سابقه رسانه‌اش در تبلیغ انقلاب اسلامی ایران سخن گفت.

وی از مصاحبه خبرنگار ترکیه با امام خمینی(ره) به عنوان اولین گزارشگر در پاریس یاد کرد و از تلاش‌های شبکه اولوسال ترکیه برای روشنگری در این کشور از شرایط منطقه خبر داد.

حضور خبرنگار این شبکه در خط مقدم جبهه حزب‌الله، درگیری‌های سوریه، حوادث یمن و... از مواردی بود که تورکان از جمله فعالیت‌های این شبکه در رساندن پیام مظلومیت مردم این مناطق و اهداف پلید استکبار برشمرد.

مدیر شبکه اولوسال ترکیه از تلاش این شبکه برای ممانعت از تصویب مجوز ورود تجهیزات آمریکا به عراق از خاک ترکیه و لغو مجوز ورود 80 نیروی ویژه آمریکایی به ترکیه برای حمله به عراق سخن گفت که امروز به عنوان برگ برنده این شبکه برای برهم زدن معادلات دشمنان به شمار می‌رود.

وی در این نشست از علاقه زیاد این شبکه برای همکاری تنگاتنگ با صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: مدیران رسانه ملی می‌توانند نمایندگی این شبکه را که یک سال و نیم است در ایران فعال شده به عنوان یکی از همکاران صدا و سیما بدانند. تورکان در این نشست خواستار فراهم آمدن امکاناتی برای پوشش زنده وقایع ایران در این شبکه شد و از مساعدت شبکه اش در زمینه تبادل اخبار و برنامه‌های متعدد خبری این شبکه خبر داد.

تورک‌کان با بیان اینکه شبکه ما عضو ناظر شورای رادیو و تلویزیون‌های اسلامی است گفت: مبادله مستمر با اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در دستور این شبکه بوده و تاکنون مستندهای خوبی درباره مظلومیت مردم سوریه گرفته و پخش کرده‌ایم.

وی افزود: این شبکه همچنین تصاویر بسیار زیبایی از دستگیری تحقیرآمیز سربازان آمریکایی توسط پاسداران ایرانی در خلیج‌فارس پخش کرد؛ چراکه خوشحالی مردم ایران، خوشحالی ماست.

مدیران هر دو شبکه در این نشست زمینه‌های تبادل برنامه‌ای را بررسی کردند و مقرر شد ضمن تنظیم تفاهم‌نامه‌ای برای تبادل برنامه‌ها، فهرستی از برنامه‌های هر دو شبکه برای مبادله تهیه شود.

در پایان مدیران شبکه اولوسال ترکیه از استودیوهای شبکه سحر بازدید کردند و از استفاده حداکثری این شبکه از تمام ظرفیت این استودیوها برای برنامه‌های متعدد شگفت‌زده شدند.

شبکه اولوسال ترکیه به گفته مدیران آن شبکه‌ای خصوصی و وابسته به جریان چب ترکیه و حزب وطن است که بودجه آن را طرفداران و مخاطبان شبکه تأمین می‌کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین