|
|
امروز: پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۸۲۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: در جریان مذاکرات زمینه‌ای فراهم شد تا ضمن رفع تحریم‌ها، دستاوردها و زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای حفظ شود و فعالیت‌ها در زمینه تحقیق و توسعه، نوسازی رآکتور اراک و ... ادامه یابد.
رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به برجام گفت: عبور از این گذرگاه به یمن الطاف الهی و به برکت خون پاک شهدای گرانقدر و شهدای والامقام صنعت هسته‌ای میسر شد و امروز ملت ایران بر سکوی یک جهش بزرگ به سمت تعالی و پیشرفت قرار گرفته است.

 علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز در مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدای هسته‌ای و افتخارآفرینان برجام که در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، طی سخنانی با طرح این سؤال که چه کسانی شایسته تقدیر و قدردانی هستند؟ گفت: بر این باوریم که این مراسم قدردانی از ملت بزرگ ایران است که با پایبندی و استقامت ستودنی خدمتگزاران خود را در کسب حداکثری منافع ملی در این کارزار دیپلماتیک یاری رساندند.

وی افزود: این مراسم آیین قدردانی از رهبر فرزانه انقلاب است که با هوشمندی خویش مسیر را برای حرکت عزتمندانه ما در این مسیر پر فراز و نشیب هموار کردند و این مراسم، قدرانی از رئیس جمهور است که با ره‌ توشه‌ای از تجارب در صحنه سیاسی و عرصه بین‌المللی، تدابیر خردمندانه و شجاعانه‌ای را اتخاذ کردند.

صالحی ادامه داد: این مراسم آیین همدلی و همراهی با قوای سه‌ گانه در پیشبرد اهداف نظام در حوزه سیاست خارجی است.

وی همچنین از تلاش‌های علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز تقدیر کرد و گفت: عبور از این گذرگاه به یمن الطاف الهی و به برکت خون پاک شهدای گرانقدر و شهدای والامقام صنعت هسته‌ای میسر شد و امروز مردم ایران با ره توشه‌ای از میراث فرهنگی و بر پایه ولایت فقیه بار دیگر لیاقت، توانمندی و ظرفیت بی پایان خود را جلوه‌گر شده است و بر سکوی یک جهش بزرگ به سمت تعالی و پیشرفت قرار گرفته است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: در جریان مذاکرات زمینه‌ای فراهم شد تا ضمن رفع تحریم‌ها، دستاوردها و زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای حفظ شود و فعالیت‌ها در زمینه تحقیق و توسعه، نوسازی رآکتور اراک و ... ادامه یابد.

وی گفت: مقرر است تا خدمات و دستاوردهای این صنعت در حجم وسیع در خدمت بخش صنعت، کشاورزی و سلامت قرار گیرد.

صالحی همچنین از محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور و حسین فریدون به خاطر خدمات خالصانه در طول مذاکرات و اینکه به دلیل تحفظ رئیس جمهور از لیست دریافت کنندگان نشان‌های افتخار حذف شدند، قدردانی کرد.

حسن روحانی رئیس جمهور در این مراسم با اعطای نشان درجه یک شجاعت از تلاش‌های صالحی در به نتیجه رساندن مذاکرات هسته‌ای و حصول توافق برجام قدردانی کرد.



منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین