|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۸۲۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
وی اظهار داشت: در واقع این تقدیر، تقدیر از اشخاص محدودی نیست، تقدیر از نمادهای مقاومت غیورانه یکایک این ملت است که در احقاق حق، شجاعانه در عرصه های دیپلماسی تجلی یافت و به این پیروزی افتخارآمیز منجر شد.
رییس دفتر رییس جمهوری گفت: ملت ایران قدرشناس است، خدمت صادقانه، بی ریا و بی تظاهر را می شناسد، ارج می گذارد و قدرناشناسی را برنمی تابد.

محمد نهاوندیان صبح دوشنبه در آیین تجلیل از خانواده شهدای هسته ای و افتخارآفرینان برجام افزود: این ملت از زبان رهبر بزرگوار انقلاب که مذاکره کنندگان هسته ای را فرزندان انقلاب خواندند و آنها را امین، غیور، شجاع و متدین برشمردند، خادمان خود را تکریم می کند.

وی اظهار داشت: در واقع این تقدیر، تقدیر از اشخاص محدودی نیست، تقدیر از نمادهای مقاومت غیورانه یکایک این ملت است که در احقاق حق، شجاعانه در عرصه های دیپلماسی تجلی یافت و به این پیروزی افتخارآمیز منجر شد.

رییس دفتر رییس جمهوری اضافه کرد: روزی که مردم پرچم تعامل سازنده را به کاروان سالار تدبیر و امید سپردند، آن روز عزم کردند که در میدان منطق، اخلاق و مذاکره هم همچون میدان صبر، تحمل و مقاومت؛ پیروز و سرافراز بیرون بیایند.
نهاوندیان ادامه داد: امروز در جمع تجلیل شدگان از دست رییس جمهور، سردارانی از وزارت امور خارجه، سازمان انرژی اتمی، وزارت دفاع، وزارت اطلاعات و از تیم اقتصادی هستند که به عنوان نمادی از صدها، هزاران و میلیون ها مرد و زنی اند که در این میدان مقاومت افتخار آفریدند و از دست نماینده سرافراز ملت ایران نشان و لوح سپاس دریافت می کنند.

نهاوندیان تصریح کرد: اما این سخن به فرجام نمی رسد مگر این که نام درخشان شهدای هسته ای و خانواده صبور این شهدا باشد که در تمام این دوران مقاومت در دوران تحریم های تحمیلی، نماد مقاومت ملت شدند. خدا را سپاس می گوییم و سپاس مردان و زنانی را به جا آوریم که در این میدان برای ملت افتخار آفریدند.

نهاوندیان ادامه داد: این ملت از امام رضا(ع) آموخته است کسی که سپاس نعمت را از مخلوق نشناسد سپاس خالق را هم نمی گذارد. این ملت از زبان حکیم فردوسی در داستان رستم و سهراب برآشفته است که به جای سپاس از خدمات هم رستم و هم سهراب ناسپاسی را در روزگار برگزیده بودند و قرن ها به احترام قهرمانان شاهنامه که برای حراست از این آب و خاک برخاسته بودند به احترام برخاسته است.

رییس دفتر رییس جمهوری اضافه کرد: امروز در گرامی روزهای دهه فجر برای تجلیل و قدرشناسی گردهم آمدیم. سنت گران قدرشناسی که ما از فرهنگ ایرانی و اسلامی آموخته ایم. آن روز که پیامبر ما فرمود؛ پرچم را به کسی می سپارم که خدا و رسوال خدا را دوست دارد و خدا و رسول خدا هم او را دوست دارند و فردا این علی بود که افتخارآفرین فتح خیبر شد.

نهاوندیان ادامه داد: در وصف علی، پیامبر گفت؛ او مردی است که فرار از میدان مبارزه را نمی شناسد.



منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
0
1
زنده باد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین