|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۸۲۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
مدیرعامل ایران‌خودرو با اعلام قیمت سه محصول جدید پژو در ایران از تعیین یک بسته حمایتی - خسارتی با برآورد خسارت ۲۰۰ میلیون یورویی در قرارداد جدید با پژو خبر داد و گفت: شرکت فیات شریک تجاری جدید ایران‌خودرو خواهد بود.
هاشم یکه‌زارع در مورد جزئیات قرارداد جدید ایران خودرو با شرکت پژو اظهار داشت: در این قرارداد تولید سه مدل از محصولات پژو دیده شده که یکی از آنها پژو 301 است که قیمت آن را در شرایط فعلی 58 میلیون تومان پیش‌بینی می‌کنیم.

وی ادامه داد: پژو 208 نیز یکی دیگر از محصولات مورد توافق است که قیمت آن 68 میلیون تومان برآورد می‌شود و علاوه بر این پژو 2008 به عنوان محصول مشترک دیگر با قیمت 72 میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل ایران‌خودرو با بیان اینکه در قرارداد امضا شده با شرکت پژو یک بسته حمایتی - خسارتی پیش‌بینی شده است، افزود: در این بسته 200 میلیون یورو خسارت پیش‌بینی شده است.

یکه‌زارع با بیان اینکه در تولید مشترک با پژو هزینه رویالیتی (حق لیسانس) حداقل است، افزود: یک شرکت مشترک با حضور قطعه‌سازان ایرانی و فرانسوی تشکیل خواهد شد که این شرکت سهام یکی از شرکـت‌های زیرمجموعه ایران خودرو را خواهد خرید و تولید مشترک قطعه از این طریق صورت می‌گیرد.

به گفته وی، در سال اول تولید مشترک با شرکت پژو میزان داخلی‌سازی محصولات 40 درصد پیش‌بینی شده که این رقم بعد از 4 سال به 70 درصد خواهد رسید.

مدیرعامل ایران‌خودرو با بیان اینکه محصولات مشترک تولیدی با پژو از اسفند 95 تا اردیبهشت 96 به بازار عرضه خواهد شد، در مورد نحوه قیمت‌گذاری این محصولات گفت: باید ببینیم در آن زمان قیمت خودرو براساس چه مکانیزمی تعیین می‌شود.

یکه‌زارع تصریح کرد: تولید 200 هزار خودرو در قرارداد مشترک با پژو پیش‌بینی شده که این تولید از سایت ایران‌خودرو شروع می‌شود و به یک جای مستقل می‌رود.

وی در پایان، شرکت فیات را به عنوان شریک جدید ایران‌خودرو معرفی کرد و خاطرنشان کرد: در همکاری ایران‌خودرو با بنز نیز موضوع تولید مشترک به طوری دیده شده که 51 درصد سهام متعلق به شرکت بنز باشد.

به گزارش فارس، مدیرعامل ایران‌خودرو در حالی از پیش‌بینی خسارت 200 میلیون یورویی در قرارداد مشترک با پژو خبر داد که برآوردهای انجام شده از خسارت 800 میلیون یورویی ایران به دنبال خروج یک شبه کارشناسان پژو حکایت دارد.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین