|
|
امروز: پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۸۲۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۶
این موشک چهارمین موشکی بود که مواضع متجاوزان و مزدوران را در مارب هدف قرار می داد و پیش از این پایگاه های صافر، تداوین و البیرق نیز از سوی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی با شلیک موشک توشکا هدف قرار گرفته بودند.
شمار تلفات شلیک موشک «توشکا» به پایگاه مزدوران سعودی موسوم به ماس در مارب یمن به بیش از ۱۰۰ کشته و ۱۵۰ زخمی افزایش یافت.

 به نقل از المسیره، در پی شلیک یک موشک توشکا به پایگاه ماس در مارب بیش از ۲۵۰ مزدور و متجاوز از ائتلاف سعودی علیه یمن کشته و زخمی شدند. در بین کشته شدگان این حمله موشکی افسران اماراتی، سعودی و سرکردگان مزدور نیز حضور دارند.

یک منبع نظامی اعلام کرد که در شلیک یک موشک توشکا به پایگاه ماس در مارب توسط یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی طی شامگاه پنج شنبه بیش از ۱۰۰ نفر از مزدوران و متجاوزان از تابعیت های مختلف به هلاکت رسیدند که در بین آنها ۱۰ افسر اماراتی و سعودی حضور دارند. این حمله موشکی بیش از ۱۵۰ زخمی نیز برجای گذاشت.

این منبع تصریح کرد که در شلیک موشک توشکا به پایگاه ماس در مارب ۳۰ خودروی زرهی، ۶ کامیون حامل مهمات و تعدادی از توپ های سیار نیز منهدم گردید. بنا بر اعلام این منبع نظامی در بین کشته شدگان مزدورانی از تابعیت های مختلف از جمله ۱۰ افسر اماراتی و سعودی و همچنین شماری از سرکردگان مزدور حضور دارند.

لازم به ذکر است که یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن شامگاه پنج شنبه یک موشک بالستیک از نوع توشکا را به پایگاه ماس واقع بین استان های مارب و الجوف یمن شلیک کرد که در پی آن شمار زیادی از مزدوران و نیروهای متجاوز کشته و زخمی شدند. این پایگاه در برهه اخیر به محل تجمع مزدوران و متجاوزان ائتلاف سعودی علیه یمن تبدیل شده بود.

این موشک چهارمین موشکی بود که مواضع متجاوزان و مزدوران را در مارب هدف قرار می داد و پیش از این پایگاه های صافر، تداوین و البیرق نیز از سوی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی با شلیک موشک توشکا هدف قرار گرفته بودند.

حمله موشکی به پایگاه ماس در مارب تنها چند روز پس از حمله مشابه به مواضع مزدوران و متجاوزان در پایگاه هوایی العند در استان لحج صورت می گیرد که کشته و زخمی شدن صدها نفر از مزدوران را در پی داشته و تلفات سنگینی به متجاوزان وارد شد. در شلیک موشک توشکا به پایگاه نظامی العند چندین خودروی نظامی، تانک و هواپیماهای آپاچی و تایفون و همچنین سامانه پدافند هوایی، انبارهای اسلحه و تانکرهای سوخت نیز منهدم گردید.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین