|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۸۲۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
امضاي قرارداد با دو خودرو ساز معتبر جهاني با هدف توسعه صادرات و توليد مشترك مي تواند الگوي براي صنعت و اقتصاد كشور باشد .
امضاي قرارداد با دو خودرو ساز معتبر جهاني  با هدف توسعه صادرات و توليد مشترك مي تواند الگوي براي صنعت و اقتصاد كشور باشد .
شهباز حسن پور نماینده سیرجان درمجلس شوراي اسلامي با بيان اين مطلب گفت : از ورود فناوريهاي جديد توليد خودرو و سرمايه گذاري مشترك به كشور استقبال مي كنيم و اين امر در قرارداد ايران خودرو با خودرو سازان آلماني و فرانسوي لحاظ شده است .
 وی با تاکید بر اینکه بحث ما تولیداست و هرگز به سوی مونتاژ صرف حرکت نکرده ایم گفت: در قرارداد ایران خودرو نه فقط خودروهای جدید تولید می شود، بلکه قطعه این خودرو ها نیز در ایران تولید می شود که می تواند قطعه سازان را که مدتهاست از نبود کار گلایه دارند، به تحرک وادار کند.
عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي اظهارداشت: مدتهاست که به دنبال جذب سرمایه خارجی بودیم که متاسفانه این مهم اتفاق نمی افتاداين درحالي است كه ايران خودرو موفق شد بنز و پژو را ترغيب به سرمايه گذاري در ايران را بكند
حسن پور با اشاره به اینکه بازار خودرو كشور در حال اشباع شدن است تصريح كرد :  اکنون باید به فکر صادرات باشیم و کشورهای همسایه می تواند بازار خوبی برای این مهم باشند.
وی با تاکید بر اینکه در جهان هیچ شرکتی را سراغ نداریم که نسبت به تولیدات خودش بی تفاوت باشد گفت: همه سعی می کنند با ارایه خدمات ویژه رضایت مشتری را جلب کنند که این در مورد خودروسازان ما کمتر دیده شده است. بنا بر این اگر به سوی تولید خودرو جدید برویم ، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد به ویژه اگر تولید کننده اصلی بر تولید نظارت داشته باشد.
حسن پور با تقدیر از مدیریت خودروسازان کشورمان گفت: تحریم ها مشکلات بسیاری برای کشورمان به وجود آورده بود و باید از خوروسازی ها تشکر کنیم که توانستند با وجود این همه مشکل روی پای خودشان بایستند.
وی تاکیدكرد :‌ مجلس باید با وضع مشوق های صادراتی، از صنعت خودرو حمایت کند
حسن پور به دیپلماسی صنعتی ایران خودرو اشاره کرد و گفت: گویا مدیران ایران خودرو با برنامه  در پاي ميز مذاكره با فرانسوي ها نشستند  ومانند گذشته دست بسته وچشم بسته قرارداد امضا  نكرد ومهمتراين كه امتياز هاي خوبي از طرف مقابل گرفتند .  

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین