|
|
امروز: شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۸۱۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
سید باقر حسینی با تاکید بر اینکه تنها 12 رای کم آوردیم گفت : اولین ظلم را آقای باهنر به این لایحه کرد در واقع او با برداشت نادرست از قانون اعلام کرد، لایحه تصویب شده نیاز به دو سوم رای دارد.
چندی پیش لایحه مناطق آزاد راهی بهارستان شد اما در واپسین لحظات به دلایلی نتوانست رای مثبت از نمایندگان بگیرد؛ در این راستا یکی از نمایندگان موافق این لایحه از پشت پرده این رای منفی گفت. 

عضو کمیسیون امنیت ملی به شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید گفت : روز قبل از رای گیری آقای ترکان با نمایندگان نشستی داشته است که دو تن از معاون های رئیس جمهور با نمایندگان درگیری لفظی پیدا می کنند و برخی نمایندگان بعد از رای گیری اعلام کردند که تنها به این دلیل به لایحه مناطق آزاد رای ندادیم. 

سید باقر حسینی با تاکید بر اینکه تنها 12 رای کم آوردیم گفت : اولین ظلم را آقای باهنر به این لایحه کرد در واقع او با برداشت نادرست از قانون اعلام کرد، لایحه تصویب شده نیاز به دو سوم رای دارد.

حسینی افزود : از سوی دیگر مصادف شدن این لایحه با انتخابات کارشکنی هایی را به دنبال داشت و نهایتا منجر شد این لایحه تصویب نشود.

وی تاکید کرد: نباید فراموش کرد  ما از سوی عراق و افغانستان چیزی برای وارد کردن نداشتیم، اما اگر این مناطق آزاد شکل می گرفت ما می توانستیم بازارها را به ویژه بازار افغانستان را در دست بگیریم  و این مسئله برای کشور ما بسیار خوب بود و می‌توانست کمکی به اقتصاد کشور بکند؛ اما امروز به دلیل یک تصمیم کارشناسی نشده و از روی لج بازی این بازارها را از دست داده ایم و هر روز که می گذرد ما بیشتر ضرر می کنیم و در این میان قطعا چین و کشورهای دیگر منتظر ما نمی مانند و آن بازارها را تصاحب خواهند کرد.

نماینده مردم زاهدان همچنین اظهار داشت : اشتباه دوستان ما در مجلس و مخالفت آنها این بود که در مناطق آزاد درست عمل نشده است، در حالی که ما باید به دنبال اجرای درست قوانین باشیم نه مانع یک امر صحیح. 

وی ادامه داد :فرصتی نشد  ما صحبت کنیم و در این میان برخی فضا را مسموم کردند وگرنه می توانستیم روز یکشنبه آن را تصویب کنیم، اما روز بعد به دلیل برخی فضا سازی ها و تحت تاثیر قرار گر نمایندکان به این لایحه رای ندادند. 

سید باقر حسینی در پایام گفت : هرچند این لایحه بر اثر لجبازی برخی رای نیاورد اما به هر صورت ماجرا تمام نشده است، چرا که از سوی دولت شش ماه دیگر باز می تواند مطرح شود و از سوی مجلس نیز در قالب یک طرح بعد از انتخابات می تواند مطرح شود که ما امضای آن را هم جمع آوری کردیم ضمن آنکه در این طرح مناطق ویژه هم اضافه خواهد شد و طرحی کامل تر ارائه خواهیم کرد .

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین