|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۴
کد خبر: ۸۱۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱
وی افزود:معمولا حضور ایرانیان در پای صندوق های رأی برای سایر کشور های دنیا مهم است و شاخص ما در بالاترین سطح قرار دارد .
بعد از پسا برجام امید به کشور برگشته است و مردم نسبت به گذشته با شور و شوق به زندگی ادامه خواهند داد،همین ار باعث حضور میلیونی مردم پای صندوق های رأی می شود.

حشمت الله فلاحت پیشه عضو مجلس شورای اسلامی در دوره هفتم و هشتمدرباره حضور مردم در پای صندوق های رأی در 7 اسفند گفت:من حضور خوبی را پیش بینی می کنم، تاریخ نشان داده است که مردم همیشه حضور گسترده ای در پای صتدوق های رأی داشته اند و انتخابا برای ایرانیان علاوه بر اینکه  وظیفه ملی است یک مسئولیت سیاسی محسوب می شود.

وی افزود:معمولا حضور ایرانیان در پای صندوق های رأی برای سایر کشور های دنیا مهم است و شاخص ما در بالاترین سطح قرار دارد .

فلاحت پیشه با حساس خواندن شرایط دنیای امروز گفت: دنیا امروز در شرایط خاص و حساسی وجود دارد،ما شاهد بیداری اسلامی هستیم و از طرفی هم می بینیم که دنیای اسلام با انواع و اقسام جریان های انحرافی دست و پنجه نرم می کند،کشور ایران همیشه الگوی دمکرات در منطقه بوده است و نشان داده که مردم خودشان تصمیم گیرنده برای سرنوشت خودشان هستند.

وی همزمان شدن انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را یکی از دلایل برپای انتخابات پرشور در هفتم اسفندماه دانست و عنوان کرد:همزمان شدن این دو انتخابات با یکدیگر باعث پر شور شدن فضای رقابتی و انتخاباتی خواهد شد،جریان دو سویه ای شکل می گیرد زیرا مردم نسبت به سرنوشت خودشان حساس هستند و خواهان تاثیر گذاری رأی هایشان در سرنوشت کشور هستند و میخواهند کسانی که انتخاب می کنند پیگیر مطالبات آنها باشند.

فلاحت پیشه با اشاره به اینکه برخی از جریان های سیاسی سعی دارند نقش نمایندگان را کمرنگ نشان دهند گفت:در گذشته افراد سعی کردند سطح رقابت را کاهش دهند و طوری وانمود کردند که آنها هیچ نقشی در مجلس و قانون گذاری ندارند.

وی درباره تفاوت این انتخابات با سایر انتخابات در گذشته بیان کرد:کشور در فضای پسا برجام وجود دارد مردم مهم ترین دستاوردی که خواستارش را بوده اند بدست آورده اند و امید به جامعه بازگشته است همین امر باعث حضور گسترده مردم خواهد شد.

وی به رد صلاحیت ها و عدم احزار ها اشاره کرد و گفت:ممکن است رد برخی از اسامی در کیفیت انتخابات اثر داشته باشد اما در اصل حضور مردم تاثیری نخواهد داشت و ما شاهد حضوری میلیونی خواهیم بود.

وی در خاتمه با اشاره به گستردگی طیف ها در مجلس دهم اظهار کرد:این مجلس متنوع خواهد بود و افراد از طیف ها و جریان های مختلف حضور خواهند داشت.


منبع: برنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین