|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۸۱۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
وزیر خارجه آلمان به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات کشورمان امشب به تهران سفر می‌کند.
فرانک والتر اشتاین‌‌‌مایر وزیر خارجه آلمان به منظور رایزنی و گفت‌وگو با مقامات کشورمان امشب (سه‌شنبه) وارد تهران می‌شود.

وزیر خارجه آلمان را که در این سفر یک هیأت تجاری همراهی می‌کند، قرار است ضمن دیدار و گفت‌وگو با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود با دیگر مقامات کشورمان از جمله رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی ملاقات و درباره مناسبات دوجانبه تهران و برلین و همچنین اوضاع منطقه و عرصه بین‌الملل به رایزنی بپردازد.

آنگونه که پیش از این اعلام شده، اشتاین‌مایر قرار است پس از تهران به ریاض سفر کند.

وزیر خارجه آلمان امشب با ظریف دیدار و فردا (چهارشنبه) نیز با دیگر مقامات ایرانی دیدار و پس از آن راهی عربستان خواهد شد.

آلمان از جمله کشورهایی است که پس از تحولات اخیر در مناسبات تهران و ریاض آمادگی خود را برای میانجیگری در این زمینه اعلام کرده بود.

مارتین شفر سخنگوی وزارت خارجه آلمان اخیراً درباره سفر اشتاین مایر گفته بود: هدف از این سفر به جمهوری اسلامی ایران و عربستان، پیشبرد مذاکرات صلح سوریه از طریق یافتن یک راه‌حل سیاسی و پایان دادن به جنگ در این کشور است.

اشتاین‌‌مایر نیز در گفت‌وگو با روزنامه ولت عنوان کرده بود: «اکنون با توجه به منافع خود باید تمام تلاش خود را بکنیم که تنش‌ها را بی‌وقفه متوقف و از توانایی‌های خود استفاده کنیم که راه‌های گفت‌وگو را ایجاد و به اعتماد‌سازی بپردازیم. هرگونه تنش‌جدیدی بین تهران و ریاض اوضاع را تشدید می‌کند و هر گونه تلاش برای دستیابی به راه حل در منطقه را دشوارتر می‌کند.»

به گزارش فارش، اشتاین‌مایر پس از توافق وین (برجام) 25 مهر ماه به تهران سفر و ضمن رایزنی با مقامات کشورمان در نشست مقدماتی کنفرانس امنیتی مونیخ حضور یافت.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین