|
|
امروز: يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۸۱۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
به نقل از خبرگزاری فرانسه، رائول کاسترو رئیس جمهور کوبا در حالی سفر رسمی خود به فرانسه را آغاز می کند که این سفر نقش مهمی در بازسازی روابط کوبا با غرب خواهد داشت.
رئیس جمهور کوبا امروز دوشنبه سفر تاریخی خود به فرانسه را در شرایطی آغاز خواهد کرد که این نخستین سفر اروپایی وی به شمار می رود.

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، رائول کاسترو رئیس جمهور کوبا در حالی سفر رسمی خود به فرانسه را آغاز می کند که این سفر نقش مهمی در بازسازی روابط کوبا با غرب خواهد داشت.

رائول کاسترو که در سال 2006 میلادی قدرت را از فیدل کاسترو تحویل گرفت، نخستین سفر اروپایی خود را امروز آغاز می کند. کوبا سال گذشته روابط سیاسی خود با آمریکا را به حالت عادی بازگرداند که این اقدام با استقبال فرانسه نیز روبرو شده است.

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه این سفر را یک مرحله تازه در تقویت روابط بین دو کشور ارزیابی کرده است. اولاند نیز ماه می گذشته به کوبا سفر کرد تا نخستین رهبر غربی باشد که در نیم قرن گذشته از کوبا دیدن کرده است.

ادواردو پریرا کارشناس روابط بین المللی در دانشگاه هاوانا در این باره تاکید کرد: این سفر برای وجهه کوبا مهم است. این سفر موجب درخشش کوبا در عرصه بین المللی خواهد شد.

روگلیو سیرا معاون وزیر خارجه کوبا نیز گفت: هاوانا امیدوار است این سفر به کوبا اجازه دهد تا روابط خود را با فرانسه در همه زمینه های ممکن گسترش دهد، از جمله سیاست، اقتصاد، تجارت، همکاری های مالی، سرمایه گذاری و فرهنگی.

اولاند در سفر سال گذشته به هاوانا خواستار لغو تحریمها و محدودیت های اقتصادی اعمال شده علیه کوبا شد.کوبا در شرایطی قصد دارد روابط اقتصادی و تجاری خود با اروپا را توسعه دهد که ونزوئلا با مشکلات اقتصادی شدیدی روبرو شده است.

مقام های رسمی در پاریس اعلام کردند که کاسترو قصد دارد در این سفر "نقشه راه اقتصادی" با فرانسه به امضا برساند.ماتیاس فکل وزیر تجارت خارجی فرانسه نیز تاکید کرد: مبادلات تجاری بین دو کشور حدود 195 میلیون دلار است که این رقم مطابق با اهداف بلندپروازانه ما نیست.


منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین