|
|
امروز: چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۱۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹
هر آنكه دوستدار و حامي آیت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني است بايد همواره در انتظار هجمه تندروها باشد و اتهاماتي كه به او وارد مي‌شود را تاب بياورد چرا كه يكي از منش‌هاي هاشمي همين سكوت در برابر هجمه‌هاست.
«فائزه هاشمي به آمريكا رفت.» تيتر اخبار سايت‌ها و رسانه‌هاي دلواپسان بود و ناشيانه آن را به انتخابات گره زدند و وقيحانه نوشتند كه «شايد اگر هم‌اكنون نيز از او سوال شود كه چرا به مسافرت آمريكا تشريف‌فرما شده‌اند صحبت از هواخوري يا مسائل درماني وانواع و اقسام دلايل مضحك و بي‌اساس را بهانه كند.

هر آنكه دوستدار و حامي آیت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني است بايد همواره در انتظار هجمه تندروها باشد و اتهاماتي كه به او وارد مي‌شود را تاب بياورد چرا كه يكي از منش‌هاي هاشمي همين سكوت در برابر هجمه‌هاست و او مي‌داند كه در نهايت آنهايي رسوا خواهند شد كه بي‌اخلاقي و اتهام‌زني را هدف خود قرار داده‌اند. مثلا سفر فائزه هاشمي به آمريكا را ابزار هجمه به آیت‌ا... هاشمي كرده‌اند و گمانه‌زني‌هايي مي‌كنند كه نشان از دوستي ندارد و مشخص است كه به دنبال هجمه و تخريب هستند يا سيدحميد حسيني از جمله اين افراد است كه به آیت‌ا... هاشمي علاقه داشته و يك نسبت فاميلي هم با او دارد به همين سبب اكنون كه تير تندروها در ماجراي تلاش براي عدم‌احراز صلاحيت هاشمي به سنگ خورده است به سراغ اقوام و دوستداران او رفته‌اند.

معماي سفر فائزه هاشمي

«فائزه هاشمي به آمريكا رفت.» تيتر اخبار سايت‌ها و رسانه‌هاي دلواپسان بود و ناشيانه آن را به انتخابات گره زدند و وقيحانه نوشتند كه «شايد اگر هم‌اكنون نيز از او سوال شود كه چرا به مسافرت آمريكا تشريف‌فرما شده‌اند صحبت از هواخوري يا مسائل درماني وانواع و اقسام دلايل مضحك و بي‌اساس را بهانه كند. ساندويچ خوردني كه در سال88 به سخنراني و جريان‌سازي مخالفان و آشوب طلبان نظام در خيابان‌هاي تهران تبديل شد، بعيد نيست كه امروز هم با كدگرفتن و برنامه‌ريزي براي خط‌دهي در انتخابات آتي از خيابان‌ها و اتاق‌فكرهاي آمريكايي تبديل شود.» چنين اتهاماتي براي فائزه تازگي ندارد و جالب اينجاست كه نمايندگان مجلس كه بايد آرام‌كننده فضاي كشور باشند با اظهاراتشان گاه نقش دلواپسان را ايفا می‌کنند مثلایک نماينده مردم تهران در مجلس گفت: حساسيت دستگاه‌هاي امنيتي نسبت به اين سفر مي‌تواند از بروز وقايع احتمالي در انتخابات جلوگيري كند. زهره طبيب‌زاده اظهار داشت: سرويس‌هاي خارجي به دنبال نفوذ در شرايط پسابرجام به داخل كشور هستند، به همين دليل ما شاهد رفت و آمد و ارتباطات مختلف بين چهره‌هاي مساله‌دار سياسي هستيم كه نمونه اين موضوع حضور آلن گودمن معاون اسبق سازمان سيا در ايران بود. وي ادامه داد: اين فرد به چهار دانشگاه و پژوهشكده بزرگ تهران مراجعه كرد و محمل اين سفر آشنايي با دانشجويان و نخبگان علمي بود كه از آنها براي سفر خارج ايران و تحصيل در دانشگاه‌هاي آمريكا دعوت كرد. ديروز غلامحسين كرباسچي كه از اتهامات بي‌سبب به دختر آیت‌ا... هاشمي گله‌مند است اينچنين به سوالات خبرگزاری اصولگرای تسنیم پاسخ داد:

گفته مي‌شود خانم فائزه هاشمي‌رفسنجاني عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران سازندگي اخيراً در آستانه انتخابات 7 اسفند به آمريكا سفر كرده است. اين خبر درست است؟ شما از اهداف اين سفر اطلاع داريد؟

بازجوييد؟! مي‌توانيد از ايشان بازجويي كنيد. اين موضع نظر من نيست كه بگويم، بايد از خود طرف پرسيده شود.

ايشان هم‌حزبي شما هستند، حدس زديم شايد شما از اين سفر به نوعي مطلع باشيد. مثلا بدانيد سفر كاري است يا شخصي؟

شما مي‌توانيد از ايشان بازجويي كنيد.

اينكه از دبيركل يك حزب بپرسيم اهداف سفر عضو شوراي مركزي حزب در آستانه انتخابات چيست، بازجويي است؟

شما خوبيد مومنيد متدينيد. راجع به زندگي شخصي افراد بدون مجوز حق نداريد شرعا تحريف بكنيد.

ما قصد تحريف نداريم، ضمن اينكه اين مساله اصلا شخصي نيست. خانم هاشمي هم حزبي و هم فكر شما هستند.

من خبر ندارم كه ايشان به آمريكا رفته‌اند و اين ادعاي شماست.

آنچه جهان‌نيوز مدعي شد

در پروژه‌اي ديگر جهان نيوز چند روز قبل بحث قراردادهاي نفتي را مطرح کرد و نوشت: «پس از آنكه شنيده شد قراردادهاي جديد نفتي در لندن تدوين و پيش نويس آن به تهران فرستاده شده است اخبار و اطلاعات جديد از آن حكايت دارد كه يك تيم پشتيباني در لندن به صورت چراغ خاموش در حال نهايي كردن آنهاست و با شركت‌هاي بزرگ نفتي در حال مذاكره است. سيد مهدي حسيني و سيد نصرا... ابراهيمي دو چهره مطرح در قراردادهاي جديد نفتي هستند. حسيني هم كه اين روزها همچنان از لندن و جذابيت‌هاي قراردادهاي نفتي مي‌گويد گروه جواني را براي همكاري در نظر گرفته است كه نه از سابقه روشني برخوردارند و نه تجربه‌اي در اين زمينه دارند. او آيه كاتبي را به عنوان دبير كميته بازنگري در قراردادهاي نفتي معرفي كرده است. آيه كاتبي اما رابطه نزديكي با الهام حسن‌زاده دارد و با او درباره IPC مقاله‌اي درباره قراردادهاي نفتي ايران و جذابيت‌هاي سرمايه‌گذاري كشور تاليف كرده است كه برگرفته از نظريات سيد مهدي حسيني است. نكته جالب‌تر درباره فعاليت‌هاي نفتي حسن‌زاده و فاتح، همكاري آنها با سيد حميد حسيني يكي از فعالان پر رمز و راز تجارت نفت و از نزديكان آیت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني است. حسيني كه طي چند ماه گذشته تاكيد بسياري بر برگزاري كنفرانس لندن داشته است از اعضاي موسسه انرژي پايونير است كه مقر اصلي آن در لندن است.»

چطور با آبروي مردم بازي مي‌كنند؟!

سيدحميد حسيني ترجيح داد در آن روز پاسخي به این اتهامات ندهد. اما او ديروز در سايت خود اينگونه به ادعاهاي غلط پاسخ داد: «روز شنبه با پيام‌هاي دوستان مواجه شدم كه جهان نيوز مطلبي عليه من منتشر كرده كه بيان ريشه آن را لازم مي‌دانم. ماجرا از موضع واضح و البته منفي يك رسانه نسبت به آقاي هاشمي‌رفسنجاني آغاز مي‌شود كه سعي دارد به هر شكلي دست به تخريب ايشان بزند و از آنجايي كه ارادت و روابط سببي من با آقاي رفسنجاني را مي‌داند، تلاش مي‌كند با مطرح كردن موضوعاتي عليه من در نهايت آنها را منتسب به آقاي رفسنجاني كند، كه از نظر من اين اقدام بسيار ناپسند و بي‌ثمر است. اين سايت در عالم غيب من را جزو حلقه لندن و از عوامل پشت پرده قراردادهاي نفتي (IPC) دانسته است و براي اثبات حرف خود آسمان و ريسمان بافته و با انواع روش‌هاي اطلاعاتي كه در لندن ثبت شده به عنوان مشاور «پايونير انرژي » مطبوعاتي، مدركي را پيدا كرده مبني بر اينكه نام من در سايت شركت انگليسي آمده است. از آنجايي كه دكتر حسن‌زاده مديرعامل اين شركت كه دكتراي حقوق نفتي دارد با يكي از دست اندركاران قرارداد نفتي در ايران يك مقاله مشترك نوشته‌اند، بنابراين اينها باهم در ارتباط هستند و از قراردادهاي جديد نفتي منتفع مي‌شوند! واقعا به هوش و ذكاوت اين آقايان بايد تبريك گفت و متاسف شد كه چطور به راحتي با آبروي مردم بازي مي‌كنند.»


منبع:آرمان



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین