|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۷
کد خبر: ۸۱۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹
این که می‌گویند سینمای ایران ورشکسته است را من قبول ندارم؛ چون در یک سینمای ورشکسته این همه استعداد شکوفا نمی‌شود، ولی سینمای ما آن را دارد.
در مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر که هم اکنون در تالار وحدت در حال برگزاری است، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با سلام و خیرمقدم به حضار و هنرمندان گفت: این جا حضور داریم تا عرض ارادت به کسانی کنیم که به آن‌ها عشق می‌ورزیم و در طول سال فرصت دیدن آن‌ها پیش نمی‌آید. آغاز دهه فجر و آغاز جشنواره فیلم فجر مبارک باد.

جنتی با تقدیر از حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و وزیر ورزش و جوانان گفت: دولت تدبیر و امید از فرهنگ و هنر حمایت می‌کند و از هیچ تلاشی برای حمایت از استعداد جوانان دریغ نمی‌کند. از آقای فخیم‌زاده یک سریال به یاد دارم که همیشه از اول تا پایان هر قسمت را مرتب نگاه می‌کردم و آن «خواب و بیدار» بود.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بیان کرد: ما معمولاً در افتتاحیه خیلی صحبت نمی‌کردیم؛ چون شرایط مراسم اختتامیه به گونه‌ای است که به دلیل اهدای جوایز حوصله زیادی برای سخنرانی باقی نمی‌ماند. اما چون ما اهل سخنرانی هستیم نمی‌توانیم آن را ترک کنیم.

وی سپس بیان کرد: صمیمانه بهترین درودهایم را تقدیم هنرمندان می‌کنم و خشنودم که در این شب به‌یادماندنی و مصادف با روزهای خوش‌یمن دهه فجر، شاهد یکی از معتبرترین جشنواره‌های فجر هستیم.

وی با اشاره به جشنواره فیلم فجر به عنوان فرصت ارتباط هنرمندان با هم گفت: استعدادهای جدید در راه است و این رویداد برای هنر  و مردم است و جشنواره فیلم فجر، چهارم جشنواره‌ای است که آثار آن در دولت تدبیر و امید ساخته‌شده و متفاوت از گذشته است.

جنتی در ادامه اظهار داشت: نگاه ما به توسعه سینما نگاه به آینده است. با چنین نگاهی سیاست‌های سینما در نظر گرفته شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: برای نخستین بار بیش از 200 فیلم متقاضی ورود به جشنواره بودند و این نشان‌دهنده این است که سینمای ما پس از تحولات امیدوار و رو به جلو حرکت می‌کند. در این جشنواره حدود 30 فیلم توسط فارابی حمایت شد و تهیه‌کننده بقیه فیلم‌ها از بخش خصوصی بوده است و این نشان‌دهنده اقتصاد خلاق کشور است که بخش خصوصی در حوزه فرهنگ و هنر سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی اظهار داشت: این که می‌گویند سینمای ایران ورشکسته است را من قبول ندارم؛ چون در یک سینمای ورشکسته این همه استعداد شکوفا نمی‌شود،  ولی سینمای ما آن را دارد.

وی با اشاره به فعالیت دوباره خانه سینما گفت: خانه سینمای ما خوشبختانه فعال است و مشکلات مربوط به سالن‌های نمایش حل شده و گیشه‌ها رونق دارند. 65 میلیارد تومان فروش گیشه تا این زمان امیدآفرین است. در دو سال گذشته اتفاقات خوبی افتاده که می‌توان به تشکیل گروه هنر و تجربه، کودک و نوجوان و تشکیل مدرسه ملی اشاره کرد. همچنین افزودن 100 پرده به سینما، تعامل سینما با حوزه علمیه و با ورود بخش خصوصی به سینما از مهم‌ترین فعالیت‌های سازمان سینمایی در دو سال گذشته است.

وی با اشاره به راه‌اندازی شبکه وی او دی گفت: امیدوارم نگرانی مستندسازان، سازندگان فیلم کوتاه و انیمیشن‌سازان با راه‌اندازی این شبکه حل شود؛ چون ظرفیت گرایش به سینما را چند برابر می‌کند.

جنتی با اشاره به توجه سینماگران به معضلات و مسائل جامعه گفت: ممکن است تشریح برخی از مسائل بر پرده سینما، باعث ناراحتی و رنجیده‌خاطر شدن شود؛ اما هنرمند باید به مسائل اجتماعی جامعه خود اهمیت بدهد و این امری لازم است.

وی با اشاره به جشنواره فیلم فجر به عنوان جشن سینمای ایران گفت: فیلم‌های مختلف در بخش‌های مختلف و سینمای انقلاب در این جشنواره حضور دارند و سینماگران دغدغه‌های متنوعی دارند که با آرمان‌های انقلاب و دفاع مقدس همراهی می‌کند.

وی با تشکر از تلاش‌های بی‌وقفه رئیس سازمان سینمایی، دبیر و عوامل جشنواره و همکاری و همراهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از برادر فرهیخته و پرتلاش خود حجت الله ایوبی تشکر می‌کنم و از ایشان می‌خواهم با توجه به شرایط مستعد پسابرجام تحولات سینما را سرعت ببخشند و با تشکیل کمیته پسابرجام اقدامات ضروری را انجام دهند.

وی در پایان گفت: سخنم را با ادای احترام به شهیدان و رزمندگان دفاع مقدس که در مقابل دشمن مقاومت کردند و فیلم‌سازان انقلاب و رزمندگان مدافع حرم که با فداکاری موجب امنیت و آرامش ما شدند، به پایان می‌برم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین