|
|
امروز: شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۵
کد خبر: ۸۱۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
درعین‌حال اکنون برای مسائلی بسیار کوچک‌تر در حوزه اقتصادی مدام وزرا را احضار می‌کنند. این درحالی است که خود آنان می‌دانند که همین ضعف‌ها و پاسخگو ‌نبودن و تلاش برای اصلاح روندها و پیداکردن منشأ‌ مفاسد بود که در سال 92 آنان را باوجود داشتن رسانه‌های قدرتمند و قدرت سیاسی در بسیاری از قوای دیگر، دوباره با طعم تلخ شکست سیاسی آشنا کرد.
روزنامه وقابع اتفاقیه در یادداشتی به قلم صادق زیباکلام نوشت:متأسفانه در فضای سیاسی کشور چیزی به نام «پاسخگویی» وجود ندارد. خلأ وجود این مقوله در اردوگاه اصول‌گرایی بیش از سایر اردوگاه‌ها دیده شده است. درزمینه اقتصاد و مفاسد اقتصادی این پاسخگو ‌نبودن به‌طور خاص قابل مشاهده است. به وضوح مشاهده کردیم دولت قبل نه در ارتباط با وعده‌های اقتصادی خود، نه در ارتباط با تحریم‌ها، نه در رابطه نرخ بالای تورم، نه درباره فساد و موج اختلاس‌ها و شکست‌خوردن بسیاری از پروژه‌های عمرانی و اقتصادی باوجود درآمد حاصل از فروش نفت 120 دلاری به مردم  پاسخگو نبود. خود مجلس اصول‌گرای هفتم، هشتم و نهم در دوران حاکمیت دولت مهرورز از سال 84تا 92، کم‌ترین انتظار را برای پاسخگویی از دولت قبل داشت.

 درعین‌حال اکنون برای مسائلی بسیار کوچک‌تر در حوزه اقتصادی مدام وزرا را احضار می‌کنند. این درحالی است که خود آنان می‌دانند که همین ضعف‌ها و پاسخگو ‌نبودن و تلاش برای اصلاح روندها و پیداکردن منشأ‌ مفاسد بود که در سال 92 آنان را باوجود داشتن رسانه‌های قدرتمند و قدرت سیاسی در بسیاری از قوای دیگر، دوباره با طعم تلخ شکست سیاسی آشنا کرد. بااین‌حال آنها همچنان به دولتی حمله می‌کنند و آن را ناکارآمد نشان می‌دهند که وارث صدها هزارمیلیارد تومان بدهی بوده است. هنوز پرونده‌های اختلاس کشف شده در دولت یازدهم به جا مانده از دولت قبل است. دراین‌میان پرسش اساسی اینجاست که چرا، باوجود اینکه پاسخگو ‌نبودن و نداشتن جمع‌بندی انتقادی از گذشته، باعث تضعیف محبوبیت جبهه اصول‌گرایی شده است، چرا همچنان اکثر آنان تمایلی به انتقاد و تحلیل مشکلات دولت قبل و مجلس ندارند. پاسخ ما البته روشن است. وقتی یک جریان سیاسی از در حوزه‌های انتخابیه مختلف با پنج تا 10 درصد آرای مردم آن حوزه وارد مجلس می‌شود؛  به‌این‌خاطر نیازی به تصحیح اشتباهای خود و پاسخگویی حس نمی‌کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین