|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۱
کد خبر: ۸۱۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۴
در پایان روز نخست رقابت‌های بین المللی کشتی جام پاریس که از صبح امروز (شنبه) آغاز شده است، رضا اطری به مدال طلا دست یافت، حسن یزدانی صاحب مدال نقره شد، طحان به مدال برنز رسید و قاسمی پنجم شد.
در وزن 57 کیلوگرم رضا اطری در دور نخست مجیاس از ونزوئلا را با نتیجه 7 بر 6 شکست داد. وی در دور بعد نیز با نتیجه 7 بر یک دیاتا از سنگال را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. اطری در این مرحله نیز با نتیجه 14 بر 2 از سد باتبولد سودنموداش از مغولستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار مقابل لوان مترولی کشتی گیر گرجستانی الاصل اسپانیا با نتیجه 8 بر 2 پیروز شد و به مدال طلا رسید.

در وزن 74 کیلوگرم حسن یزدانی در دور اول به مصاف فری از آمریکا رفت و در پایان حریف خود را با حساب 9 بر 4 از پیش رو برداشت. وی در دور بعد نیز آلبرتو مارتینز از اسپانیا را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و به مرحله نیمه نهایی رسید. در همین وزن علیرضا قاسمی در دور نخست ابتدا با نتیجه 6 بر صفر تیموراز فریف از اسپانیا را شکست داد، وی در دور دوم با نتیجه 10 بر 9 از سد زلیم خان حاجی اف کشتی گیر روسی الاصل فرانسه گذشت اما در دیدار نیمه نهایی با نتیجه 8 بر صفر مغلوب یزدانی شد. یزدانی در دیدار فینال در یک کشتی نزدیک مقابل علی شعبان اف کشتی گیر مطرح بلاروسی و نفر سوم جهان در سال های 2013 و 2014 بانتیجه 6 بر 7 شکست خورد و به مدال نقره رسید.قاسمی نیز برای کسب مدال برنز مقابل کریس فری از آمریکا با نتیجه 5بر 8 مغلوب شد و به مقام پنجم رسید.

در وزن 97 کیلوگرم که 12 کشتی گیر حضور دارند عباس طحان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف ایوان یانکوفسکی از بلاروس دارنده مدال برنز اروپا رفت و با نتیجه 9 بر صفر وی را شکست داد، اما در دور سوم و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 6 بر 4 مغلوب خودربولگا دورجخاند نفر سوم بازی های آسیایی و قهرمان آسیا در سال 2014 از مغولستان شد و به دیدار رده بندی رفت.
طحان برای کسب مدال برنز مقابل پائولو ویکتور از برزیل با نتیجه 13 بر 2 پیروز شد و به مدال برنز رسید.تیم ایران در وزن 65 کیلوگرم نماینده ای نداشت.

فردا (یکشنبه) و در دومین روز این مسابقات حسن رحیمی و ایمان صادقی در وزن 61 کیلوگرم، سید احمد محمدی در وزن 70 کیلوگرم، علیرضا کریمی در وزن 86 کیلوگرم و کمیل قاسمی در وزن 125 کیلوگرم به مصاف حریفان خود می روند.همچنین به دلیل اینکه کادر فنی از برنامه های فنی که عباس طحان باید پیاده می کرد، رضایت نداشت به این کشتی گیر فرصت داد در رقابت های وزن 125 کیلوگرم وزن کشی کند تا بتواند در مبارزات این وزن برخی نواقص فنی خود را برطرف کند.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین