کد خبر: ۸۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶
یکی از نامزدهای ریاست فیفا بر این باور است که این نهاد تا سال 2018 ممکن است ورشکست شود.
شیخ سلمان یکی از نامزدهای ریاست فیفا است که در کنار جانی اینفانتینو از بخت‌های اصلی انتخاب به عنوان جانشین بلاتر هستند. سلمان بحرینی که رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز هست، درباره شرایط این نهاد گفت: همه می‌دانیم که فیفا در شرایط بحرانی قرار دارد و حتی بودجه 2 میلیاردی این نهاد نیز هیچ تضمینی برای بقای فیفا ندارد و ممکن است حق پخش‌ها و قراردادهایی که در یکی دو سال اخیر بسته شده باعث شود فیفا تا سال 2018 ورشکست شود.

فیفا سال گذشته میلادی 130 میلیون دلار ضرر مالی داشت. برای اولین بار است که از سال 2001 فیفا با ضرر مالی روبرو شده است. با این حال هنوز 26 اسپانسر مالی در فیفا حضور دارند و ممکن است حضور آنها باعث شود تا فیفا همچنان استوار بماند.

او ادامه داد: اگر همین شرایط فیفا باقی بماند و تغییر نکند، فیفا تا سال 2018 ورشکست می‌شود. متاسفانه فیفا مانند قبل از شبکه های تلویزیونی و حق پخش خود درآمد ندارد و اگر این شرایط تغییر نکند باید منتظر اتفاقات تلخی برای فیفا باشیم.

شیخ سلمان در ادامه گفت: رقیبانم برای تغییر این شرایط برنامه‌هایی ارائه دادند که واقع گرایانه نیست و نمی‌دانم چطور این شرایط را تغییر خواهند داد. تغییر در برنامه های اسپانسرها نمی تواند تغییری در وضعیت فیفا ایجاد کند، بلکه راه‌های درآمدزایی فیفا در سال‌های اخیر بسیار روند بدی داشته و این محصول همین بی تدبیری است.

او به خبرنگاران درباره برنامه‌هایش برای انتخابات فیفا گفت: من از تمام نقاط جهان رای دارم و هیچ یک از نامزدها نمی‌توانند ادعا کنند که آرای یک قاره را صددرصد دارند. من به تمام رقبای خود در این انتخابات احترام می‌گذارم ولی این را می‌دانم که رقیب اصلی من جانی اینفانتینو دبیرکل اتحادیه فوتبال اروپا است.

شیخ سلمان در جلسه‌ای که اخیرا با روسای فدراسیون‌های آسیایی داشت از حمایت آنها برای خود تضمین گرفته و به نظر می‌رسد رئیس AFC که یکی از مسئولان کنونی فیفا نیز هست یکی از بخت های اصلی انتخاب به عنوان جانشین بلاتر باشد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین