|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۶
کد خبر: ۸۱۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: حقوق قانونی و شرعی هر فرد این است که صلاحیت دارد و تا علم بر عدم داشتن صلاحیت وی نداشته باشیم نمی توانیم او را رد صلاحیت کنیم.
مشاهده شده که برخی افراد، با وجود افتخارات و سوابق روشن در نظام، رد صلاحیت شده اند؛ اگر فردی که واجد شرایط است و رد صلاحیت شود، حق مردم ضایع شده، چرا که مردم نمی‏توانند از وجود او بهره ببرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی امروز در دیدار اعضای ستاد انتخاباتی استان قم با اشاره به موضوع انتخابات گفت: مردم انتخابات را از اموری می‏دانند که می‏توانند در صحنه نظام حضور یابند، در تصمیم گیری‏های کشور سهیم باشند و از این جهت است که انتخابات برای مردم، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: مسؤولان باید با تلاش بیشتری به وظایف خود بپردازند و انتخابات همیشه برگ برنده ای برای این نظام بوده است؛ از این رو مسؤولان در تأیید و رد صلاحیت افراد باید نهایت دقت را لحاظ کرده و در چارچوب قانون وظایف خود را انجام دهند.

آیت الله فاضل لنکرانی ابراز کرد: مردم نیز باید با آگاهی به نمایندگان رأی دهند و نماینده دلسوز مردم و انقلاب را انتخاب کنند، چرا که این انتخابات به حیثیت نظام گره خورده است؛ مسؤولان محترم انتخابات باید بین خود و خدا، خداوند متعال و قانون را ملاک قرار دهند و از هر گونه اقدام جناحی و سلیقه‏ای دوری کنند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: حقوق قانونی و شرعی هر فرد این است که صلاحیت دارد و تا علم بر عدم داشتن صلاحیت وی نداشته باشیم نمی توانیم او را رد صلاحیت کنیم؛ این که برخی می گویند اصل بر عدم اعتماد است، یک حرف کاملا اشتباه بوده و نمونه‏های آن را نیز در اسلام داریم.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افزود: در موضوعات مهم باید تحقیق شود و افرادی که در صلاحیت آن‏ها شک وجود دارد، باید از بستگان و اطرافیان وی تحقیق به عمل آید؛ شورای محترم نگهبان باید دقت مضاعفی را نسبت به افرادی که برای انتخابات نام نویسی کرده‏اند داشته باشد و یک تجدید نظر در صلاحیت‏ها داشته باشد.

وی تصریح کرد: مشاهده شده که برخی افراد، با وجود افتخارات و سوابق روشن در نظام، رد صلاحیت شده اند؛  اگر فردی که واجد شرایط است و رد صلاحیت شود، حق مردم ضایع شده، چرا که مردم نمی‏توانند از وجود او بهره ببرند.

آیت الله فاضل لنکرانی اظهار داشت: در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی افرادی برجسته باید حضور یابند و انتخاب این افراد وظیفه مردم است تا به واسطه انتخاب افراد شایسته به مجلسین اعتبار دهند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) انتقاد کرد: در مجلس شورای اسلامی برخی نمایندگان صحبت‏هایی می کنند که باعث خجالت است؛ یک نماینده باید از الفاظ متناسب و متانت برخوردار باشد و افرادی که از جهت علمی و سیاسی برجسته نیستند، باید رد صلاحیت شوند.

وی با تأکید بر اهمیت مجلس خبرگان رهبری گفت: مجلس خبرگان رهبری که وظیفه انتخاب رهبر جمهوری اسلامی ایران را برعهده دارد یکی از مهم ترین ارکان این نظام است و قوی ترین افراد علمی و سیاسی در آن حاضر هستند و به هیچ یک از جناح‏ها تعلق ندارند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در پایان اظهار داشت: دشمن در انتظار انتخابات آینده است همچنان که هر دوره به این گونه بوده است؛ حضور گسترده مردم از نفوذ دشمنان جلوگیری می‏کند؛ باید توجه داشت که با یک سلیقه نمی‏شود اهداف کشور را دنبال کرد و به مقصد رسید؛ برای رسیدن به هدفی که رهبر معظم انقلاب و امام راحل در نظر دارند حضور همه سلایق نیاز است و همه اندیشه‏ها در چارچوب نظام حضور یابند تا شاهد پیروزی این انقلاب باشیم.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
لطف الله بهرو
|
Romania
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
0
5
أَثابکم الله تعالی أَجراً عظیماً و خیراً کثیرا

إن شاءالله تعالی.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین