|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۵
کد خبر: ۸۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: با توجه به نقش‌آفرینی‌های آیت‌الله هاشمی در پیشبرد اهداف نظام و ولایت فقیه در کنار حمایت از رهبری معظم انقلاب، علمای همواره حامی ایشان هستند.
معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه علمای قم به آیت‌الله هاشمی علاقه‌مندند، گفت: بسیاری از علما از آیت‌الله هاشمی دعوت کرده‌اند که به قم سفر کنند.

حجت‌الاسلام علی عسگری درباره پایگاه آیت‌الله هاشمی در قم اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی در کنار امام به عنوان یار صمیمی و هم‌فکر ایشان در قم در مبارزات سیاسی پیش از انقلاب نقش‌آفرینی می‌کردند و بعد از انقلاب نیز بسیاری از علمای قم قدردان ایشان بوده و هستند.

وی افزود: قم پایگاه اصلی مرجعیت دینی و فقاهت شیعی محسوب می‌شود و مراکز آموزشی و پژوهشی در قم مستقر است. ریشه‌های فقاهتی امت مسلمان ایران در دهه‌های اخیر با توجه به مکتب امام در قم بوده است از این رو این شهر مورد توجه ویژه قرار گرفته و کانون اسلامی محسوب می‌شود.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: با توجه به نقش‌آفرینی‌های آیت‌الله هاشمی در پیشبرد اهداف نظام و ولایت فقیه در کنار حمایت از رهبری معظم انقلاب، علمای همواره حامی ایشان هستند.

وی افزود: من به عنوان مشاور آقای هاشمی به صورت هفتگی با ایشان جلسه دارم و مراجع هم می‌دانند که من با ایشان رابطه نزدیک دارم از این‌رو همواره در تماس‌هایی که با مراجع در قم و مشهد داشتم با نهایت علاقه و صمیمیت، احوالپرس ایشان بوده و هستند.

مشاور آیت‌الله هاشمی تأکید کرد: در سفری که هیئت رئیسه دانشگاه آزاد به قم داشتند مراجع بزرگوار از احوال آیت‌الله هاشمی سوال می‌‌کردند و چون آقای محسن هاشمی نیز همراه ما بودند، علما از طریق ایشان تأکید می‌کردند که سلام صمیمانه و علاقه‌مندی آنها را به آیت‌الله هاشمی ابلاغ کنند.

عسگری با اشاره به خاطره ماندگار آیت‌الله وحید خراسانی از آیت‌الله هاشمی گفت: آیت‌الله وحید خراسانی نقل می‌کنند که بعد از پیروزی انقلاب در مدرسه علوی به خدمت امام رسیده بودند یک آقای روحانی آمدند و به امام گفتند که آقای امامی کاشانی را به عنوان تولیت مدرسه سپه‌سالار (مدرسه عالی شهید مطهری کنونی) منصوب کند. امام گفتند باشد. همچنین این روحانی شخصی را معرفی کردند که استاندار استانی شود که امام باز هم این پیشنهاد را پذیرفتند. بعد از آن چند نفر دیگر را برای مناصب دیگر پیشنهاد کردند و امام نیز با همگی آنها موافقت کردند. وقتی یکی از بستگان امام آمد آیت‌الله وحید از او پرسیدند که این روحانی کیست که هر چه به امام گفتند همان شد؟ آن وابسته امام پاسخ داد که این روحانی، حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی است. تعبیر آیت‌الله وحید این بود که آیت‌الله هاشمی مورد توجه خاص امام بودند و آیت‌الله وحید خراسانی از همان روز به آیت‌الله هاشمی علاقه‌مند شدند.

وی ادامه داد: همه ما از نقش اثرگذار آیت‌الله هاشمی در پیشبرد انقلاب آگاه هستیم. آیت‌الله جوادی آملی و بسیاری دیگر از علما همواره به آیت‌الله هاشمی ابراز علاقه کرده‌اند.

مشاور آیت‌الله هاشمی اضافه کرد: در تابستان امسال که همراه آیت‌الله هاشمی در مشهد بودیم و ایشان با تعداد زیادی از علما دیدار داشتند که همگی ما می‌دیدیم که چگونه این علما به آیت‌الله هاشمی ابراز علاقه می‌کردند. اکنون هم چند تن از مراجع قم از آیت‌الله هاشمی خواسته‌اند که به قم سفر کنند.

عسگری گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مرد بحران‌ها و چهره اثرگذار با پیچ و خم تهدیدهاست و همه به این مسئله اذعان دارند، کمتر چهره دلسوزی در نظام هست که از ایشان به خوبی یاد نکند.

وی گفت: اهانت‌ها و بی‌احترامی‌ها که به ایشان می‌شود مورد ناراحتی همگان است چرا که فقط یک رگه از تحجر و افراط است که به ایشان اهانت می‌کند و از آنجا که ایشان از یاران امام و رهبری است و به عنوان نماد عقلانیت در کشور به شمار می‌رود، متحجران نمی‌توانند این خصایص آیت‌الله هاشمی را بربتابند.

مشاور آیت‌الله هاشمی در پاسخ به این سوال که مشخصاً چه جریانی به دنبال این است که بگوید آیت‌الله هاشمی پایگاهی در قم ندارد، گفت: جریان افراطی در کشور است که یک پدرخوانده معنوی دارد که در قم مستقر است و عمده افراطی‌ها در قم، تهران ریشه در همان کانون دارد، سعی می‌کند علیه آیت‌الله هاشمی فرافکنی کند و همان‌گونه که در جریان سخنرانی ایشان در 15 خرداد در حرم حضرت معصومه(س) اخلال ایجاد کردند و به نحوی آشوب‌گرانه در سخنرانی آیت‌الله هاشمی حاضر شدند. در همان زمان بسیاری از دلسوزان نظام این اقدام را محکوم کردند، این اتفاقات مقام معظم رهبری را نیز ناراحت کرده بود.

عسگری افزود: این جریان در سخنرانی آقای لاریجانی هم به سوی وی کفش و مُهر پرتاب کرد. آنها یک اقلیت محدود هستند و برای همه مردم و مسئولان شناخته شده است.

وی گفت: عقلانیت حاکم در کشور اکثریت قاطع را به دست دارد و به نظر من جریان اقلیت نمی‌تواند آن را تحت تأثیر قرار دهد. این جریان محدود نمی‌تواند چهره‌های معقول نظام را بربتابد، متأسفانه با این جریان تاکنون برخورد قضایی نشده است و به نحوی مورد رأفت قرار گرفته‌اند که این باعث شده است اقدامات آنها به یک رویه تبدیل شود. آنها با تریبون‌ها و روش‌هایی که دارند اقدامات خود را ادامه می‌دهند. البته آنها به این نکته توجه ندارند که روش‌شان یک روش زنگ زده است و اثر برعکس دارد.

مشاور آیت‌الله هاشمی تأکید کرد: آیت‌الله هاشمی کاندیدای مجلس خبرگان است و این مجلس همواره نهاد مهم و اثرگذار در طول انقلاب بوده است. آیت‌الله هاشمی در زمان فقدان رهبر برای تعیین رهبر فعلی آیت‌الله العظمی خامنه‌ای اثرگذار بوده است، اقلیت افراطی نمی‌خواهد این اثرگذاری آیت‌الله هاشمی در مجلس خبرگان ادامه داشته باشد و البته دلیل دیگر اقدامات آنها بُخل این جریان است.


منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین