|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۸۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰
به گزارش روابط عمومی موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، در اول مهرماه امسال ١٠٤٣٦ هزار نفر از فرهنگیان محترم عضو موسسه بازنشسته شدند و سهم الشرکه خود شامل سهم عضو، سهم دولت و سود ناشی از فعالیت های اقتصادی را دریافت کردند.
بیش از ٨٣٥ میلیارد ریال به حساب ١٠ هزار نفر از فرهنگیانی که تا اول مهرماه ١٣٩٤ به افتخار بازنشستگی نائل آمدند واریز شد که در صورت تقاضای استمرار عضویت فرهنگیان محترم، مبلغ سهم الشرکه به عنوان تسهیلات بدون بهره با کارمزد ٢ درصد و باز پرداخت ٣٦ ماهه در نظر گرفته می شود.

به گزارش روابط عمومی موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، در اول مهرماه امسال ١٠٤٣٦ هزار نفر از فرهنگیان محترم عضو موسسه بازنشسته شدند و سهم الشرکه خود شامل سهم عضو، سهم دولت و سود ناشی از فعالیت های اقتصادی را دریافت کردند.

تا روز پنج شنبه ٨ بهمن ٩٤ تک کارت های بانک سرمایه به ٩١٨٩ نفر از فرهنگیان بازنشسته تحویل شده و سهم الشرکه آنها نیز به حسابشان واریز شده است و ١٢٤٧ نفر از فرهنگیان محترم نیز حداکثر تا یکشنبه آینده کارت های خود را دریافت و سهم الشرکه آنها به حسابشان واریز می شود.

در همین حال، استمرار عضویت بازنشستگان موسسه برای نخستین بار وارد فاز اجرایی شد و فرهنگیانی که از ابتدای مهرماه ٩٤ به افتخار بازنشستگی نائل آمدند (فرهنگیان محترمی که در مهرماه حق عضویت از آنها کسر نشده باشد) می توانند به صورت اختیاری درخواست ادامه عضویت در موسسه بدهند. بازنشستگان می توانند با مراجعه به نمایندگان استانی موسسه یا اداره تعاون آموزش و پرروش استان خود نسبت به تکمیل فرم درخواست استمرار عضویت اقدام کنند.

واریز سهم الشرکه فرهنگیان از طریق تک کارت های بانک سرمایه

فرهنگیان بازنشسته عضو موسسه از این پس از طریق بانک سرمایه تسهیلات یا سهم الشرکه خود در صندوق ذخیره فرهنگیان را دریافت می کنند. در گام نخست بیش از ١٠ هزار تک کارت بانک سرمایه برای فرهنگیان عضو موسسه که در مهر ماه ١٣٩٤  بازنشسته شدند صادر و در شعب این بانک در سراسر کشور به فرهنگیان محترم تحویل شد.

لازم به ذکر است برای فرهنگیان عضو مؤسسه که قبلاً در بانک سرمایه حساب داشته اند، کارت بانکی صادر نشده است و این فرهنگیان معزز می توانند از همان حساب بانکی خود نزد بانک سرمایه استفاده کنند.

استقبال فرهنگیان از  طرح استمرار عضویت چشمگیر است

بر اساس گزارش نمایندگان استانی موسسه و همچنین ادارات تعاون آموزش و پرورش سراسر کشور، استقبال فرهنگیان از  طرح استمرار عضویت چشمگیر بوده و کمتر فرهنگیانی خواستار خروج از موسسه شده اند.

از آنجایی که امکان عضویت مجدد بازنشستگان پس از خروج از موسسه در حال حاضر وجود ندارد، لازم است فرهنگیان محترم قبل از تسویه حساب با موسسه به منظور استمرار عضویت و بهره مندی از مزایای عضویت در موسسه اقدام نمایند.

بازنشستگان عضو موسسه، علاوه بر سود حاصل از سرمایه گذاری، از سایر مزایای عضویت مانند خودرو لیزینگی، خدمات بیمه ای، گردشگری، رفاهی و بانکی نیز برخوردار خواهند شد.

افزایش ٩ برابری سرمایه فرهنگیان عضو موسسه

فرهنگیانی که از ابتدا عضو موسسه بوده و حداکثر حدود ٢٥ میلیون ریال در طول این سال ها به حساب موسسه واریز کرده اند، در حال حاضر بیش از ٢٢٠ میلیون ریال دریافت کرده اند که نشان از ٩ برابر شدن سرمایه گذاری آنهاست.

این رقم تمام دریافتی فرهنگیان بازنشسته مذکور نیست چراکه سود سال مالی منتهی به ٣١ شهریور ١٣٩٤ نیز پس از تقسیم سود بین اعضا، به حساب این عزیزان واریز و به حساب بازنشستگان عضو منظور می شود. بنابراین لازم است فرهنگیان بازنشسته، حساب بانکی مرتبط با صندوق ذخیره فرهنگیان را برای واریز سود در مراحل بعد فعال نگه دارند.

عضویت بیش از ٩٣ درصد از فرهنگیان در موسسه

سودآوری ١٨.٥٠٠ میلیارد ریالی موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در دو سال ٩٢ و ٩٣، باعث شده تا فرهنگیان بیشتری به عضویت آن درآمده و در حال حاضر بیش از ٩٣ درصد فرهنگیان کشور عضو موسسه هستند.

طرح استمرار عضویت نیز به دنبال درخواست های مکرر بازنشستگان در دستور کار قرار گرفت و بالاخره برای بازنشستگان مهرماه ١٣٩٤ به بعد اجرایی شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین