|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۸۰۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
حبیبی در گفت و گویی بیان کرد: بنده در حزب مؤتلفه اسلامی اگر در لیست اصولگرایان قرار نگیرم، حتماً انصراف می دهم.وی ادامه داد: دوستان ما در حزب مؤتلفه اسلامی نیز تقریباً همگی این تصمیم را دارند که اگر در لیست اصولگرایان قرار نگیرند حتماً انصراف دهند.
از صحبتها مشخص است که اصولگرایان عزم خود را جرم کرده اند تا لیستی با سر لیستی حدادعادل منتشر کنند البته برخی می گویند هنوز لیست نهایی نشده و نمی توان به قطعیت اظهار نظری داشت. 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، از شواهد امر این طور به نظر می رسد که دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی  قرار است یکی از انتخابات با مشارکتی بیشتر از دوره های قبل باشد ،چرا که هم رقابت میان دو طیف بسیار قابل توجه است و هم به لحاظ اجتماعی گویا مردم به این نتیجه رسیده اند که اگر خواهان اصلاح هستند باید از منظر صندوق های رای به آن دست یابند و قطعا در این مسیر اگر کوتاهی صورت گیرد شاید افسوس هایی که بر سر برخی تصمیمات در طول مجلس هشتم و نهم خوردند بار دیگر باید تجربه کنند.

دو جناح به حساسیت موضوع پی برده اند و البته اصولگرایان گویا در رسیدن به یک نقطه مشترک گام را کمی جلوتر گذاشته اند و به گفته سخنگو ائتلاف اصولگرایان قرار است کمتر از یک هفته دیگر از لیست نهایی رونمایی شود . 

حدادعادل سرلیست خواهد بود؟

چنددی پیش لیستی منتشر شد که گفته می شد این همان لیست احتمالی  اصولگرایان است، اما مدتی بعد تکذیب و اعلام شد هنوز به اسامی نهایی نشده است. 

هرچند غلامعلی حدادعادل در مورد سر لیستی خود گفته است هنوز چیزی قطعی نشده و مشخص نیست من سرلیست باشم یا خیر اما به نظر می رسد در اردوگاه اصولگرایی تنها فردی که ریاست مجلس را در کارنامه خود دارد رئیس فرهنگستان است ؛بنابراین می توان گفت شاید در رسیدن به اسامی مشترک هنوز اما و اگرهای زیادی وجود دارد، اما در مورد سرلیستی قطعا فردی جز حدادعادل نخواهد بود.

ادامه اختلافات

طی روزها و هفته های گذشته آنچه از بلندگوی اصولگرایان بلندد می شد ندای وحدت بود  و تصمیم گیری بر اساس نظر جمع. 

وقتی سراغ لیست و نتیجه وحدت را از اصولگرایان می گیریم می گویند یک قدمی وحدت قرار دارند و وقتی از سهم احزاب سوال می شود اظهار می کنند که سهمی در کار نیست و همه چیز برپایه نظر سنجی است؛ اما گویا این اظهارات تمام واقعیت نیست چرا که هنوز صدای اختلاف از درون خیمه اصولگرایی به گوش می رسد. 

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی  چندی پیش خط و نشانی  می کشد که اگر اعضای موتلفه در لیست قرار نگیرند انصراف خواهد داد.

حبیبی در گفت و گویی  بیان کرد: بنده در حزب مؤتلفه اسلامی اگر در لیست اصولگرایان قرار نگیرم، حتماً انصراف می دهم.وی ادامه داد: دوستان ما در حزب مؤتلفه اسلامی نیز تقریباً همگی این تصمیم را دارند که اگر در لیست اصولگرایان قرار نگیرند حتماً انصراف دهند.

رایزنی ها ادامه دارد 

عبدالرضا مصری رئیس فراکسیون موتلفه  در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید اظهار داشت: من در جلسات اتحاد حضور ندارم اما بر اساس اخبار و اطلاعات در این زمینه می دانم همچنان رایزنی ها ادامه دارد و هنوز به یک لیست واحد دست پیدا نکرده اند.

مصری ادامه : جلساتی که در نتیجه نشست جمعیت ایثارگران،پایداری و موتلفه صورت گرفت جلساتی بسیار پربار و در جهت ائتلاف و اتحاد اصولگرایی بود که اگر امروز آن مباحث در دستور کار اصولگرایان قرار گیرد به نظر می رسد نتیجه بهتری دریافت شود. 

وی در پایان تاکید کرد : آنچه مشخص است اینکه هنوز راه تا رسیدن به نقطه مشترک  وجود دارد و باید منتظر نتیجه رایزنی ها بود. 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین