کد خبر: ۸۰۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
شنیده‌ها حاکی از این است که گروه تکفیری تروریستی داعش برنامه‌های رادیویی خود را به زبان دری برای 2 ساعت در روز در ولایت ننگرهار آغاز کرده است.
گروهی از فعالان شبکه‌های اجتماعی در افغانستان مدعی شدند که گروه تکفیری تروریستی داعش پخش برنامه‌های رادیویی خود را به زبان فارسی دری در ولایت «ننگرهار» آغاز کرده است.

 شنیده‌ها حاکی از این است که گروه تکفیری تروریستی داعش برنامه‌های رادیویی خود را به زبان دری برای 2 ساعت در روز در ولایت ننگرهار آغاز کرده است.

پیش از این برنامه‌های این رادیو به زبان پشتو پخش می‌شد.

این در حالی است که تاکنون مقامات افغانستانی هیچ واکنشی به این موضوع نشان نداده‌اند.

گروه تکفیری تروریستی داعش بارها از طریق رادیوی خود اعلام کرده که حکومت افغانستان و نیروهای خارجی قادر به توقف برنامه‌های رادیو صدای خلافت نیست.

به گفته «مجیب خلوتگر» رییس اجرایی «نی» (رسانه‌های آزاد افغانستان)،  داعش یکی از سازمان‌هایی است که حداقل در زمینه استفاده از رسانه‌ها نه تنها در افغانستان بلکه در محل ظهورشان یعنی در خاورمیانه با استراتژی بسیار کلان وارد این مرحله شدند و از آن استفاده می‌کنند.

وی افزود: رادیو صدای خلافت 2 مشکل اساسی را بوجود آورده است؛ اول اینکه در مناطق روستایی شرق افغانستان منتشر می‌شود جای که سواد مردم به حدی نیست که آنها تبلیغات را از منافع ملی کشورشان تفکیک کنند و بدین دلیل ذهنیت‌ مردم خراب می‌شود.

خلوتگر گفت: در مقابل آنها زمانی که کار خود را شروع کردند، رسانه‌های آزاد در شرق افغانستان را تهدید به مرگ کردند که باعث شد تعداد زیادی از افرادی که در این رسانه‌ها کار می‌کردند دورتر از رسانه باشند و این بزرگترین ضربه به رسانه‌های آزاد و آزادی بیان در افغانستان است.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین