|
|
امروز: پنجشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۷
کد خبر: ۸۰۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
اوباما به عنوان اولین رئیس جمهوری که در سفارت رژیم صهیونیستی حاضر شده و سخنرانی می‌کرد گفت که حمله به هر دینی حمله به اعتقادات همه ما به شمار می‌رود.
رئیس‌جمهوری آمریکا نسبت به افزایش عدم تحمل در قبال ادیان هشدار داد؛ هشداری که ظاهرا انتقادی تلویحی از اظهارات دونالد ترامپ کاندیدای جنجالی جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری این کشور است.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در سفارت رژیم صهیونیستی به سخنرانی پرداخت و از بی‌تحملی افراد در قبال ادیان به شدت انتقاد کرد.

این رویداد همزمان با روزی که به مناسبت یادبود واقعه هولوکاست نامگذاری شده است به وقوع پیوست.

اوباما به عنوان اولین رئیس جمهوری که در سفارت رژیم صهیونیستی حاضر شده و سخنرانی می‌کرد گفت که حمله به هر دینی حمله به اعتقادات همه ما به شمار می‌رود.

اظهارات اوباما ظاهرا با هدف کاستن از تنش‌های موجود میان دولت واشنگتن و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود.

دعوت اوباما به سفارت رژیم صهیونیستی در آمریکا به میزبانی ران درمر، سفیر این رژیم صورت گرفت که پیش ازاین نیز هماهنگی‌های لازم برای سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا را انجام داده بود.

درمر در این مراسم از اوباما به خاطر مطرح کردن پیام دوستی با حضورش در سفارت قدردانی کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در این مراسم گفت: ما باید متوجه این امر باشیم که حمله به ادیان و اعتقادات افراد حمله به این عقیده است که مردم با پیشینه‌های مختلف می‌توانند در کنار هم زندگی کنند.

اوباما افزود: این‌جا ما باید با این واقعیت مواجه باشیم که یهود ستیزی در دنیا در حال افزایش است. در شرایط کنونی که همه چیز در حال تغییر است و دوره دوره عدم قطعیت و نگرانی است ما بیش از اندازه به این روی آورده‌ایم که دیگران را به خاطر مشکلات و چالش‌هایی که داریم مورد سرزنش قرار دهیم.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین با تاکید برتعهد آمریکا به حفظ امنیت اسرائیل تاکید کرد: همه ما یهودی هستیم یهود ستیزی یک جدایی سازی و تبیینی از رفتارهای شیطانی است که در بخش عمده‌ای از تاریخ بشر جریان داشته و چنانچه ما با این نوع بخصوص مواجه نشویم به هیچ شکل دیگری از تبلور رفتارهای شیطانی نمی‌توانیم پاسخ دهیم. همانطور که قبلا نیز گفتم ترک این تعهد یعنی شکست اخلاقی آمریکا.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین