|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۸۰۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸
درحالی که ایتالیا در احترام به رئیس جمهور ایران در هنگام بازدید از موزه دستور داده شد تا تمامی مجسمه های برهنه پوشانده شوند افرادی در داخل مرز کشور به سناریوسازی و داستان پردازی برای تخریب چهره دولت پرداختند.
وقتی نیت تخریب باشد دیگر فرقی نمی کند مسئله ای که سوژه قرار گرفته  در چه راستایی است و برای چه منظوری، و گاهی انقدر آنچه دستاویز قرار گرفته مضحک به نظر می رسد که بیشتر، مطرح کننده بحث مورد تخریب قرار می گیرد. 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، رئیس جمهور کشورمان چندی پیش در راس یک هیات بلند پایه برای آغاز یک رابطه سیاسی و تجاری  پس از اجرای برجام  عازم رم شد. در حالی حسن روحانی وارد پایتخت ایتالیا شد که استقبالی بی سابقه از هیئت ایرانی به عمل امد. 

این استقبال آنچنان با شکوه بود که رسانه های جهان نتوانستند چشم بر آن ببندند  و در این راستا سی ان ان گفت: کاروانی از 45 خودرو زرهی و 8 موتور سیکلت روحانی را تا کاخ ریاست جمهوری ایتالیا همراهی کردند. این رسانه آمریکایی ادامه داد : ایتالیایی ها برای استقبال از روحانی سنگ تمام گذاشتند.

فایننشال تایمز نوشت : حسن روحانی رئیس جمهور ایران در بدو ورود به رم، با یک استقبال درخشان روبه رو شد .

درحالی که ایتالیا در احترام به رئیس جمهور ایران  در هنگام بازدید از موزه دستور داده شد تا تمامی مجسمه های برهنه پوشانده شوند افرادی  در داخل مرز کشور به سناریوسازی و داستان پردازی برای تخریب چهره دولت پرداختند. 

مارکوس سوژه مخالفان

در حالی که تمام دنیا مبهوت قدرت ایران شده است، اظهارات حسین دهباشی که مواضع او  در مخالفت با دولت کاملا همسو با دلواپسان است  بسیار جالب توجه است.

 البته نه به دلیل صحت مطلب، بلکه به دلیل بیان مطالبی خالی از مبانی علمی و استدلالی؛ مسئله ای که به هیچ عنوان تصور نمی شود از زبان یک محقق تاریخ بیان شود.

حسین دهباشی  عکسی از حسن روحانی و نخست وزیر ایتالیا در زیر مجسمه آنتونیوس مارکوس منتشر می کند و می نویسد : امضای قرار داد در زیر سم مارکوس آئورلیوس آنتونیوس، فاتح ایران در نبرد با پارتیان و سلسله اشکانی. 

این نوشته حسین دهباشی انتقادات زیادی را به دنبال داشت که مهمترین دلیل آن نادیده گرفتن حقیقتی تاریخی است و آن اینکه مارکوس انتونیوس هیچ گاه فاتح ایران نبوده است. 

شاید آنچه در انتقاد به روحانی بیان شد نشات گرفته از انتقادی باشد که نسبت به محمود احمدی نژاد زمانی که زیر خلیج عربی نشسته بود، مطرح کرده اند تا شاید کمی از بغض خود را خالی کنند.

نکته ای که دهباشی فراموش کرد

شاید بد نباشد حسین دهباشی پیش از انتقاد به دولت  این واقعه تاریخی را مرور کند :

«ماركوس‌آنتونیوس» -یکی از سران دومین حکومت سه نفره روم در روم باستان- با آهنگ به چنگ آوردن ایرانزمین، و گرفتن انتقام شکست رومیان و کشته شدن کراسوس در جنگ حران، با لشکر یکصد هزار تنی خود در روز ١٧ امرداد سال۶۹۱ ایرانی (برابر با ۸ اوت ۳۷ پیش از میلاد) با ایران اشکانی وارد جنگ گشت.

ماركوس‌ آنتونیوس با سپاه بزرگ خود كه به گفته‌ی پلوتارك آسیا را به لرزه در آورده بود، از راه ارمنستان که پادشاهش خراجگزار رومیان بود، وارد خاک ایران شد. انگیزه اصلی گزینش یورش به ایران از راه ارمنستان، دوری جستن از سواره‌نظام سنگین پوش (کاتافراکت ها) بود که در تیسفون بودند. در آغاز، پیشرفت او آنچنان برق‌آسا بود که به آسانی سپاه مرزی ایران را شکست داده و شمال غربی استان ماد ِآتروپاتن (استان آذربایجان امروزی) را از سپاه اشغالگر خویش پر كرد! ولی دیری نگذشت که با رسیدن نیروی اصلی سواره نظام ارتش ایران، بویژه نیمه سنگین پوشان و خدنگ پرانان که به شیوه‌ی جنگ و گریز میجنگیدند، آسیب های شدیدی به سپاه روم و ارمنیان وارد آوردند که آنان را وادار بفرار از جنگ کردند!

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
انوش راوید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
0
0
درود، وقتی می گوییم باید دروغهای تاریخ را بردارید و به سیستم آموزشی نامه های متعدد می دهیم و درک نمی کنند یعنی چه، برای همین است، که دروغ های بدون سند و مدرک تاریخی مورد استفاده استعمار و امپریالیسم قرار نگیرد. مشروح در:
http://arq.ir
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین