کد خبر: ۸۰۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
از طرفی آیا می‌توان ظرف ۲۰ روز هشت‌هزار صفحه کتاب داستان خواند که بتوان هزاران برگ سند و مدرک مربوط این ۸۰۰۰ هزار نامزد ردصلاحیت‌شده را مطالعه و بررسی کرد؟!
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: باید راهکاری وجود داشته‌باشد که نامزدهای ردصلاحیت‌شده حداقل بتوانند پیام‌شان را به مسئولان برسانند و مطمئن باشند این صحبت‌ها شنیده می‌شود اما متاسفانه باتوجه به حجم بالای ردصلاحیت‌ها عملاً این امکان وجود ندارد و به لحاظ اجرایی رسیدگی به این شکایت‌ها تقریباً غیرممکن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،مسعود پزشکیان با اشاره به رد صلاحیت نامزدهای اصلاح‌طلب ازسوی شورای نگهبان اظهار داشت: متاسفانه آنقدر تعداد ردصلاحیت‌ها بالاست که عملاً امکان بررسی مدارک و اسناد اعتراض‌ها وجود ندارد و فکر می‌کنم نمی‌شود در عرض ۲۰ روز به این حجم بالای اعتراض‌ها رسیدگی کرد.

 رسیدگی به این حجم ردصلاحیت‌ها در ۲۰ روز غیرممکن است او در گفت‌وگو با ایلنا، گفت: باید راهکاری وجود داشته‌باشد که نامزدهای ردصلاحیت‌شده حداقل بتوانند پیام‌شان را به مسئولان برسانند و مطمئن باشند این صحبت‌ها شنیده می‌شود اما متاسفانه باتوجه به حجم بالای ردصلاحیت‌ها عملاً این امکان وجود ندارد و به لحاظ اجرایی رسیدگی به این شکایت‌ها تقریباً غیرممکن است. برخی ائمه جماعت به‌دلیل عدم التزام به اسلام ردصلاحیت شده‌اند نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: متاسفانه برای اکثر نامزدهای ردصلاحیت شده بند یک ماده ۲۸ درج شده که به معنای عدم التزام به اسلام است و مسئله اینجاست که در میان این افراد کسانی هستند که سابقه امامت نماز جماعت را داشته، یا کسانی که ۸ سال در جبهه جنگیده‌اند و کسانی که تمام وجودشان اعتقاد به اسلام و انقلاب است. این نماینده اصلاح‌طلب مجلس نهم خاطرنشان کرد: سوال اینجاست که چگونه باید این اعتقاد به اسلام را به اثبات رساند؟ از طرفی آیا می‌توان ظرف ۲۰ روز هشت‌هزار صفحه کتاب داستان خواند که بتوان هزاران برگ سند و مدرک مربوط این ۸۰۰۰ هزار نامزد ردصلاحیت‌شده را مطالعه و بررسی کرد؟!

 پزشکیان در پاسخ به این سوال که باتوجه به حضورچهره‌های شناخته‌شده و نمایندگان مجلس ادوار گذشته درمیان این افراد ردصلاحیت شده، چگونه حکم عدم احراز صلاحیت صادر شده، گفت: مساله این است که روند قضاوت باید به گونه‌ای باشد که از ابتدا مانع از ایجاد چنین مشکلی شود و بحث بر سر این است که چرا باید چنین تاوانی را بدهیم و مردم را دلسرد کنیم. روسای جمهور، مجلس و خود نامزدها درحال رایزنی برای حل مشکل هستند.

 این نماینده عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این‌که از میزان تاثیرگذاری رئیس‌جمهور بی‌خبر است، گفت: با این وجود هم مجلس، هم دولت و هم خود کاندیدا‌ها درحال رایزنی با مسئولان برای حل این مشکل هستند. نباید با صندوق رای قهر کنیم .

پزشکیان همچنین در پاسخ به این سوال که آیا درصورت عدم حل مشکل ردصلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان، این جریان اقدام به دریافت رزومه از نیروهای غیرجناحی تاییدشده و تهیه لیست انتخاباتی خواهد کرد یا خیر، ‌ گفت: البته من مشخصاً درباره این پیشنهاد اطلاع دقیقی ندارم اما حضور در انتخابات یک اصل است و نباید با صندوق رای قهر کنیم. او اضافه کرد: درخصوص این‌که باید با چه راهکاری با محدودیت‌هایی که پیش‌روی مشارکت ما به‌وجود می‌آید، روبرو شویم هم باید بگویم که نهایتاً باید براساس شرایط، موقعیت، داشته‌ها و کسانی که حضور دارند، تصمیم‌گیری کنیم. مرزی میان اصلاح‌طلبان و مردم وجود ندارد پزشکیان همچنین در پاسخ به این سوال که آیا چنین تصمیمی می‌تواند دایره اصلاح‌طلبی را به سمت مردم گسترش دهد، گفت: سوال اینجاست که مگر اصلاح‌طلبی روشی غیرمردمی است؟! اصلاح‌طلبان جزو مردم هستند و مرزی میان اصلاح‌طلبان و مردم وجود ندارد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین