|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۸۰۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
در حالی وزیر امور خارجه کانادا از عزم دولت این کشور برای پایان دادن به تحریم های ایران سخن می گوید حزب محافظه کار مخالف دولت کنونی بر حفظ تحریم ها تاکید دارد.
بر خلاف اظهارات ضد ایرانی در کانادا وزیر امور خارجه این کشور رفع تحریم ها را به نفع اقتصاد کانادا و جهان توصیف کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،وزیر امورخارجه کانادا با رد مواضع ضد ایرانی دولت قبلی کشورش، از حرکت در مسیر رفع تحریم های ایران خبر داد.

استفن دیون Stéphane Dion در جمع خبرنگاران درباره تحریم های ایران گفت رویکرد دولت سابق (کانادا) ایدئولوژیک و غیرعقلانی بود. آنچه حزب مخالف (دولت) در حال حاضر پیشنهاد می کند این است که ما تحریم ها را حفظ کنیم که با استمرار تحریم ها ما منزوی خواهیم ماند. این تحریم ها به ایران ضربه خواهد زد اما بی تردید، به فعالان اقتصادی در کانادا نیز ضربه خواهد زد. ما باید اقدامات موثری صورت بدهیم.  به نظرما، وقتی شما با رژیم ایران اختلاف نظر دارید، عقب نمی نشینید بلکه سخت تر تلاش می کنید تا اوضاع بهتر شود. این دقیقا همان کاری است که متحدان مان در مذاکرات با ایران انجام دادند و به توافق رسیدند. این توافق برای جهان خوب است.

در حالی وزیر امور خارجه کانادا از عزم دولت این کشور برای پایان دادن به تحریم های ایران سخن می گوید حزب محافظه کار مخالف دولت کنونی بر حفظ تحریم ها تاکید دارد. محافظه کاران دولت قبلی کانادا را در دست داشتند و در سال 2012 به قطع روابط با ایران مبادرت کردند و دیپلمات های ایرانی را از کانادا اخراج کردند.

درعین حال، استفن دیون گفته است که زمان گفتگو با روسیه نیز فرارسیده که این سخنان نیز با انتقادهای شدید حزب محافظه کار کانادا همراه شده است. دولت قبلی کانادا به علت اقدامات روسیه در اوکراین به شدت از کرملین انتقاد می کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین