|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۸۰۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹
وزیر اطلاعات گفت: حوزه باید مسیر منطبق با شرع اسلام را برای دستگاه اطلاعاتی کشور ترسیم و ریل گذاری کند.
 حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی در همایش فقه اطلاعاتی انطباق کامل همه فعالیت ها و اقدامات جامعه اطلاعاتی کشور را بر اساس احکام شرع مقدس اسلام ازجدی ترین دغدغه ها و نیازهای دست اندرکاران اطلاعاتی بیان کرد.
وی در ادامه اظهارکرد: تبیین چارچوب شرعی این فعالیت ها، کار حوزه های علمیه است.
وزیر اطلاعات تصریح کرد: حوزه باید مسیر منطبق با شرع اسلام را برای دستگاه اطلاعاتی کشورترسیم و ریل گذاری کند.
علوی ایجاد کرسی درس خارج فقه اطلاعات را در حوزه برای رفع نیازهای دستگاه اطلاعاتی لازم دانست.
وی بر پایی همایش فقه اطلاعاتی را نمود نیاز و اراده جدی دستگاه اطلاعاتی برای تطبیق کامل اطلاعات خود بر احکام شرع ارزیابی و بر تقویت تعامل با حوزه در این باره تأکید کرد.

** دستگاه اطلاعاتی ایران نقطه ی امید مردم است
حجت الإسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) نیز تأمین امنیت و خنثی کردن توطئه های دشمنان را وظیفه ی اصلی، وجه تمایز و مزیت دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران با دستگاه های اطلاعاتی دیگر کشورها عنوان کرد و گفت: دستگاه اطلاعاتی ایران نقطه ی امید مردم است.
امام جمعه قم افزود: دستگاه های اطلاعاتی رایج دنیا کارشان مچ گیری، کمین و ایجاد رعب و وحشت در دل مردم دیگر کشورهاست؛ اما نگاه اسلام به دستگاه اطلاعاتی هرگز این گونه نیست و تفاوت ماهوی دارد.
سعیدی برشناسایی افراد مستعد در تقویت امور امنیتی و اطلاعاتی و رعایت کامل اخلاق اسلامی در همه ی فعالیت های اطلاعاتی تأکید کرد.
همایش فقه اطلاعاتی فردا چهارشنبه با بررسی مقالات در کمیسیون های شش گانه و تجلیل از صاحبان مقالات برتر به کار خود پایان می دهد.
اولین همایش فقه اطلاعاتی با هدف تبیین فعالیت های اطلاعاتی در چارچوب فقه اهل بیت(ع) از امروز و با حضور جامعه اطلاعاتی کشور در استان قم آغاز شد.
ازسیصد و نه مقاله رسیده پژوهشگران حوزه به دبیرخانه این همایش، یکصد و شش مقاله پذیرفته و در شش کمیسیون تخصصی فعالیت های اطلاعاتی از منظر فقهی، اطلاعات و قواعد فقهی: مباحث نظری، اطلاعات و قواعد فقهی: مباحث کاربردی، اطلاعات و سیره معصومین، اطلاعات و قرآن، اطلاعات و حریم خصوصی و حقوق شهروندی بررسی و از صاحبان مقالات برگزیده تجلیل می شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین