|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۸
کد خبر: ۸۰۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲
با گسترش اعتراضات مدنی در پاریس و نامگذاری آن به «سه شنبه سیاه»، کارکنان کنترل پرواز فرانسه نیز روز سه شنبه به این اعتصاب و اعتراض ها پیوستند و یک پنجم پروازهای کشور را به تعطیلی کشاندند.
فقط امروز سه شنبه 230 پرواز شرکت هواپیمایی راینایر این کشور لغو شد و 35 پرواز نیز از شرکت ایزی باجت انجام نشد.
شرکت هواپیمایی ایرفرانس نیز اعلام کرد که 80 درصد پروازها را برای جلوگیری از ضررهای بیشتر به این شرکت لغو کرده و در عین حال تاخیرات دقایق آخر به زمان پرواز را نیز بعید ندانست.
به همین دلیل تظاهرات گسترده پاریس نه تنها پروازهای داخلی، بلکه مسافران سوییس، ایتالیا، اسپانیا و دیگر کشورهای همسایه را نیز تحت تاثیر قرار داد.
براساس این گزارش، تظاهرات و اعتراضات بخش خدمات اجتماعی از جمله کارکنان بخش پیراپزشکی بیمارستان ها، معلم ها و کادرهای آموزشی، امروز تا جایی بالا گرفت که کارکنان کنترل پرواز فرودگاه های اورلی و شار دوگل پاریس نیز در اعتراض به پایین بودن حقوق و مزایای کاری دست به اعتصاب زده و حتی در فرودگاه تظاهرات برپا کردند.
در همین تظاهرات بود که یک راننده اتوبوس برای درهم ریختن صفوف معترضان از میان جمع گذشت و یک تن را از ناحیه پا مجروح کرد.
پلیس از دستگیری این راننده خاطی به همراه 19 تظاهر کننده دیگر خبر داد.
مانوئل والز، نخست وزیر فرانسه نیز امروز با حضور در یک برنامه تلویزیون فرانسه، برگزاری تظاهرات و حتی در شرایط اضطرای جامعه را امری طبیعی و حق مردم دانست، اما از کسانی که اعتراضات خود را با خشونت همراه کرده بودند به شدت انتقاد و آنها را محکوم کرد.
به گزارش پلیس پاریس، صبح امروز 20 نفر در جریان اعتراض رانندگان تاکسی در استان «ایل دو فرانس» که پاریس در آن قرار دارد، بازداشت شدند.
روزنامه «لوموند» نیز نوشت: چند صد تاکسی در منطقه «پورت مایو» مسیر غربی دسترسی به پاریس، تجمع کردند. تعدادی از رانندگان اروپایی نیز از کشورهای اسپانیا، ایتالیا و بلژیک به رانندگان فرانسوی معترض به فعالیت شرکت تاکسیرانی آن لاین «اوبر» و دیگر شرکت هایی که فعالیتشان کار تاکسیرانان را تهدید می کند، پیوستند.
لوموند افزود: مسیر پاریس کاملا بسته نشده اما مواردی از به آتش کشیدن لاستیک در مسیر حرکت خودروها مشاهده شده است.
پیشتر در ماه ژوئن (خرداد/ تیر) نیز ادامه فعالیت اوبر در فرانسه مدتی پس از ممنوعیت آن، به اعتراض های خشونت بار اتحادیه های تاکسیرانی منجر شده بود.
امروز اعتراض تاکسیرانان با فراخوان اعتصاب کارمندان بخش های خصوصی و دولتی فرانسه، معلمان و کارمندان برج های مراقبت همراه شده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، بیش از پنج میلیون کارمند مشاغل دولتی در فرانسه برای اعتراض به کاهش قدرت خرید خود امروز دست به اعتصاب زده اند.
سازمان هوانوردی غیرنظامی فرانسه نیز دیروز (دوشنبه) در اقدامی پیشگیرانه از شرکت های هوایی درخواست کرد 20 درصد پروازهایشان را پیش از اعتصاب ماموران کنترل پرواز این کشور، لغو کنند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین