|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۸۰۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
یادداشت سند همکاری بین مرکز اندازه شناسی سازمان ملی استاندارد ایران و دفتر بین المللی اوزان و مقیاس ها که مقر آن در فرانسه است ، امروز ، سه شنبه 6 بهمن در سازمان ملی استاندارد ایران امضا شد.
آغاز همکاریهای فنی تهران و 100 کشور دنیا: یادداشت سند همکاری بین مرکز اندازه شناسی ایران و دفتر بین المللی اوزان و مقیاس ها امضا شد


یادداشت سند همکاری بین مرکز اندازه شناسی سازمان ملی استاندارد ایران و دفتر بین المللی اوزان  و مقیاس ها که مقر آن در فرانسه است ، امروز ، سه شنبه 6 بهمن در سازمان ملی استاندارد ایران امضا شد.

نیره پیروزبخت ، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در این مراسم ، با ابراز خرسندی از ایجاد همکاریهای مشترک بین ایران و اتحادیه اروپا در دوران پسا تحریم و همزمانی امضای این یادداشت سند همکاری با سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به اتحادیه اروپا گفت : آغاز همکاری فنی مشترک بین ایران و کشورهای عضو در زمینه اندازه شناسی و مقیاس ها، راهگشای فعالیت های بین المللی باشد.

وی با اشاره به جایگاه سازمان ملی استاندارد ایران در دولت اظهار داشت : این سازمان در 4 محور استانداردسازی ، تایید صلاحیت ، اندازه شناسی و ارزیابی انطباق فعالیت دارد که بطور حتم با امضای این سند همکاری فعالیت های تجاری و بین المللی در محورهای مذکور گسترش خواهد یافت.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه این سازمان در مجامع بین المللی استانداردسازی عضویت دارد افزود : سازمان ملی استاندارد ایران رتبه 27 را در بین 162 کشور عضو سازمان بین المللی استاندارد کسب کرده است.

پیروزبخت با اشاره به آغاز همکاری با دفتر بین المللی اوزان در سال گذشته گفت : تمام فعالیت های بین المللی سازمان ملی استاندارد ایران در شرایط تحریم صورت گرفت که با انجام توافقات هسته ای توسعه و گسترش همکاری ها با شتاب بیشتر و در شرایط مطلوبی دنبال می شود.

مارتین میلتون ، رییس دفتر بین المللی اوزان که به همراه اندی هنسون ، رییس روابط عمومی و ارتباطات بین الملل این دفتر برای امضای سند همکاری با مرکز اندازه شناسی سازمان ملی استاندارد ایران به ایران آمده است ، از زمان بسیار مناسب برای امضای سند همکاری با کشور جمهوری اسلامی ایران ابراز خرسندی کرد و افزود : دفتر بین المللی اوزان و مقیاس ها که هم اکنون بیش از 100 کشور در آن عضویت دارند که اقدامات بسیار مهم اندازه گیری در این دفتر توسط کشورهای عضو انجام می شود.

وی برگزاری کنفرانس های بین المللی را با هدف بررسی ، بازبینی و توسعه ظرفیتها در زمینه اندازه شناسی یک رخداد مهم در عرصه اندازه گیری در دنیا مطرح کرد و گفت : بسیار خوشحال هستیم که کشور جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان عضو این دفتر در دنیا مطرح است.

میلتون با بیان اینکه فعالیت های منطقه ای در این دفتر به فعالیت های جهانی وصل می شود افزود : در حال حاضر فعالیت های دفتر بین المللی اوزان و مقیاس ها در راستای حمایت از تجارت جهانی است .

رییس دفتر بین المللی اوزان و مقیاس ها از اینکه فرصتی پیش آمده تا کشور جمهوری اسلامی ایران به عضویت این مرکز بپیوندد ابراز خرسندی کرد و گفت : با امضای این سند همکاری، فعالیت های اندازه شناسی در ایران، ابعاد جهانی می یابد.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین