|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۸۰۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
بازنشسته آذرماه پارسال هستم و حساب صندوق ذخیره ام تسویه شده آیا می توانم مجددا عضو این موسسه بشوم.

پاسخ: در حال حاضر امکان بازگشت اعضای بازنشسته خروجی به موسسه وجود ندارد ولی ممکن است در آینده چنین امکانی فراهم شود.

آیا می توانیم پس از دریافت سپرده خودمان مجددا عضو شده و فقط حق عضویت پنج درصدی کم شود.

پاسخ: در حال حاضر شرایط استمرار عضویت در موسسه منوط به باقی ماندن سپرده و کسر پنج درصد از حقوق است اما فرهنگیانی که خواستار استمرار عضویت هستند می توانند از تسهیلات بدون بهره موسسه معادل ١٠٠ درصد موجودی خود بهره مند شوند.

بهتر است اول سپرده ها را پرداخت می کردید سپس فراخوان برای استمرار عضویت می دادید تا هر کس خواست مبلغ دریافتی را برایش وام محسوب کنید.

پاسخ: واریز پول به کارت های بانک سرمایه پس از تحویل کارت به فرهنگیان عزیز امکان پذیر است.

امکان ثبت نام بازنشستگان آموزش و پرورش در این موسسه وجود دارد؟

پاسخ: در حال حاضر امکان بازگشت اعضای بازنشسته خروجی به موسسه وجود ندارد ولی ممکن است در آینده چنین امکانی فراهم شود.

چه محدودیت هایی وجود دارد مثلا تاریخ بازنشستگی از چه سالی به بعد را قبول می کنید؟ سن بازنشسته از چه سنی نباید بیشتر باشه؟

پاسخ: محدودیت خاصی برای استمرار عضویت بازنشستگان وجود ندارد. فقط باید بازنشستگان محترم پس از بازنشستگی و قبل از دریافت سهم الشرکه خود، فرم استمرار عضویت را تکمیل کنند.

به نمایندگی موسسه در شهرستان خودمون رفتیم ولی اصلا پاسخ درست و حسابی ندادند.

پاسخ: نمایندگان مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در سراسر کشور  ملزم به پاسخگویی به سئوالات فرهنگیان معزز هستند.از طریق تماس با امور نمایندگی های استانی موسسه موضوع را به صورت موردی جهت پیگیری اعلام فرمایید (٠٢١٨٨٦٦٠٧٢٧).

با سلام. به نظر بنده وقت آن رسیده است که موسسه برای خدمت رسانی بهتر و در شان معلم در زمان اشتغال نیز آستین بالا بزند. هر از گاهی صحبت هایی مبنی بر ارائه سفر کارت و مقوله هایی از این دست به میان می آید و هیچ وقت عملیاتی نمی شود. اعضا اگر بدانند در زمان شاغل بودن از مزایای خوبی برخوردارند حاضرند حق عضویت را افزایش دهند. حداقل خود من که مایلم از این مشارکت سود بیستری بگیرم، موافقم. در آخر ضمن تشکر از زحمات شما خواهشمندیم که نسبت به خدمت دهی به اعضا در زمان اشتغال نیز فکر کنید.

پاسخ: موسسه در دو سال گذشته گام های مهمی برای گسترش ارائه خدمات حین خدمت برداشته و در آینده نیز بیشتر خواهد شد.

سلام و خداقوت. اگر بخواهم در صندوق ذخیره فرهنگیان استمرار عضویت داشته باشم و از تسهیلات وام ٢ درصدی استفاده کنم، آیا همزمان می توانم ذخیره ام را دریافت کنم یا یکی از این دو کار را باید انجام دهم. ممنون می شوم اگر راهنمایی بفرمایید. با تشکر

پاسخ: سهم الشرکه فرهنگیان بازنشسته که متقاضی استمرار عضویت هستند باید در موسسه باقی بماند تا از سود حاصل از سرمایه گذاری بهره مند شوند اما همزمان نیز تسهیلاتی معادل ١٠٠ درصد موجودی عضو در موسسه با کارمزد ٢ درصد به وی پرداخت می شود.

باسلام و عرض تشکر. آیا بنده می توانم بعد از تسویه و دریافت کامل پولم مجدد تقاضای عضویت دهم چون درحال حاضر خیلی نیاز دارم و آیا تسویه و واریز به حساب تا پایان دی ماه صورت خواهد گرفت؟

پاسخ: سهم الشرکه فرهنگیان بازنشسته باید در موسسه باقی بماند تا از سود حاصل از سرمایه گذاری بهره مند شوند اما همزمان نیز تسهیلاتی معادل ١٠٠ درصد موجودی عضو در موسسه با کارمزد ٢ درصد به وی پرداخت می شود. با این حال اگر عضوی از موسسه خارج شود در حال حاضر امکان بازگشت وی وجود ندارد.

آیا همزمان با در دریافت وام با کارمزد ٢ درصد، سپرده های قبلی را نیز می توانیم دریافت کنیم یا اینکه کل سپرده تا ٥ سال در صندوق باقی می ماند؟

پاسخ: سهم الشرکه فرهنگیان بازنشسته که متقاضی استمرار عضویت و بهره مندی از تسهیلات هستند باید در موسسه باقی بماند تا از سود حاصل از سرمایه گذاری بهره مند شوند اما همزمان نیز تسهیلاتی معادل ١٠٠ درصد موجودی عضو در موسسه بدون هیچ بهره ای به وی پرداخت می شود.

می خواستم بپرسم چطور می توان سهم واریزی از طرف خودم را که ماهیانه از حقوقم در فیش حقوق کسر می شود را افزایش داد؟ به عبارتی چطور می تونم وضعیت واریزی خودم را افزایش بدم؟

پاسخ: در حال حاضر میزان واریزی اعضا برای تمام فرهنگیان عضو موسسه در سراسر کشور یکسان و معادل ٢٦/١ درصد حقوق آنهاست و امکان تفاوت در میزان واریزی ها وجود ندارد اما مدیران موسسه تلاش می کنند تا این مبلغ را به میزان ٥ درصد حقوق و مزایا افزایش دهند. در این رابطه برخی استان ها پیشگام شده و با نظر همکاران در خواست گروهی ارسال نموده که موضوع در دست پیگیری است.

با عرض سلام وخسته نباشید. لطفا در مورد زمان پرداخت وام به بازنشستگان مهر٩٤ و چگونگی استمرار عضویت (تا چه زمانی باید عضویت دوام یابد) و همچنین بعد از بازپرداخت وام می توان از ادامه عضویت انصراف داد یا خیر، توضیح دهید؟

پاسخ: جزییات استمرار عضویت بازنشستگان در موسسه در وب سایت و بروشور استمرار عضویت آمده و همچنین از طریق نمایندگان استانی موسسه و ادارات آموزش و پرورش نیز اطلاع رسانی می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین