|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۸۰۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
به نقل از نشریه "فوکوس"، "توماس دمایزیر"، وزیر کشور آلمان خواستار گسترش همکاری اروپایی در مبارزه با تروریسم داعش در سطح سازمان های اطلاعاتی یا مبادله داده ها شد.
وزیرکشور آلمان با تاکید بر اینکه ما باید یاد بگیریم با ترور زندگی کنیم از احتمال وقوع حملات تروریستی مشابه پاریس در آلمان سخن گفت.

 به نقل از نشریه "فوکوس"، "توماس دمایزیر"، وزیر کشور آلمان خواستار گسترش همکاری اروپایی در مبارزه با تروریسم داعش در سطح سازمان های اطلاعاتی یا مبادله داده ها شد.

وی همچنین تصریح کرد که حملات تروریستی مشابه پاریس همچنین می تواند در آلمان نیز اتفاق بیافتد. "بله، ما باید یاد بگیریم با ترور زندگی کنیم اما ما با این مسئله کنار نخواهیم آمد."

در این میان " پیتر نویمن"، از کارشناسان ترور و مسائل سیاسی و استاد مطالعات امنیت در کینگ کالج لندن و رئیس مرکز بین المللی مطالعات افراط گرایی  (ICSR) نیز در گفتگو با "دویچه وله" آلمان خطر ترور در این کشور را بالاتر از 10 تا 15 سال گذشته ارزیابی کرده و و خواستار همکاری فشرده تر سازمان های امنیتی و تبادل سیستماتیک اطلاعاتی بین آن ها شد.

وی همچنین خواستار پیشگیری بیشتر از پیوستن انسان های جوان به گروه های تروریستی شده و گفت: پیشگیری باید بهتر شود. این مسئله مشخص است که تروریسم داعش در سوریه به صورت هدفمند به جوانانی که از اروپا می آیند آموزش می دهد و بعدها این ها باید حملات تروریستی را در اروپا انجام دهند.

نویمن با اشاره به حملات تروریستی ماه نوامبر در پاریس گفت: ما حملات تروریستی مشابه را در دیگر شهرهای اروپایی خواهیم دید.

پلیس اروپا (یورو پل) نیز درباره حملات تروریستی سخت داعش در اروپا هشدار داده است.

راب وین رایت"، رئیس پلیس اروپا درسخنانی اظهار داشت: داعش از امکانات جدیدی برای مبارزه برخوردار است و می تواند یک سری از حملات تروریستی در مقیاس بزرگ را در دنیا به راه بیاندازد.

یک گزارش تهیه شده از طرف پلیس اروپا نیز این گونه نتیجه گیری کرده است که این گروه تروریستی بخصوص اروپا را به عنوان هدف حملات تروریستی خود مد نظر دارد.

در این گزارش همچنین درباره وقوع حمله تروریستی در کشورهای اروپایی هشدار داده شده و آمده است: هدف این تروریست ها قربانیان دسته جمعی در بین غیر نظامیان است. بخصوص در این میان خطر حملات تروریستی در فرانسه همچنان بالا است.


منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین