کد خبر: ۸۰۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش گفت: هدف رزمایش این است که توانمندی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در برقراری امنیت در عرصه دریاها و دفاع از مرزهای دریایی کشور بویژه در تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند به جهانیان نشان دهیم.
فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مرحله تاکتیکی رزمایش بزرگ دریایی ولایت 94 فردا(چهارشنبه) با محوریت منطقه سوم دریایی نبوت در محدوده شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا مدار 10 درجه برگزار می شود.

امیر دریادار حبیب الله سیاری روز سه شنبه در نشست خبری در محل برگزاری رزمایش ولایت 94 افزود: این رزمایش بزرگ دریایی در چهار مرحله و به وسعت بیش از سه میلیون کیلومتر مربع در محدوده یاد شده برگزار می شود.

وی ادامه داد: پیام این رزمایش بزرگ دریایی، نمایش قدرت دفاعی ایران به عنوان منادی صلح و دوستی به کشورهای منطقه است.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش گفت: هدف رزمایش این است که توانمندی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در برقراری امنیت در عرصه دریاها و دفاع از مرزهای دریایی کشور بویژه در تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند به جهانیان نشان دهیم.

دریادار سیاری افزود: این رزمایش در چهار مرحله شامل گسترش یگان های رزمی، مرحله تاکتیکی، مرحله پرتاب انواع موشک ها و اژدرها و رژه دریایی با شرکت یگان های مختلف و نمونه نیروی دریایی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه دریادلان ولایتمدار نیروی دریایی ارتش این رزمایش بزرگ دریایی را در آب های آزاد و بین المللی جهان برگزار می کنند، ادامه داد: سواحل جنوب کشور که رزمایش ولایت 94 در آن برگزار می شود با عنوان سواحل مکران، مهمترین ساحل جمهوری اسلامی ایران است که کشور را به چهار گوشه جهان متصل می کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران تاکید کرد: سواحل مکران، ساحل شمالی اقیانوس هند است که برقراری امنیت اقیانوس هند و شمال، آن هم برای جمهوری اسلامی ایران و هم برای کشورهای جهان مهم و حائز اهمیت است.

دریادار سیاری تصریح کرد: در بین اقیانوس های جهان اقیانوس هند دارای اهمیت بیشتری است، زیرا انتقال انرژی به سایر نقاط جهان در این اقیانوس انجام می شود و بحث تجارت و اقتصاد نیز در این منطقه حساس و راهبردی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت شمال اقیانوس هند برای ایران و جهان، نیاز به برقراری امنیت در این منطقه راهبردی وجود دارد که نیروی دریایی راهبردی ارتش با برقراری امنیت در این منطقه ثابت کرده که یک نیروی راهبردی برای تامین امنیت خطوط مواصلاتی و تامین منافع جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای جهان در این منطقه است.

دریادار سیاری افزود: ظرف هشت سال گذشته نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران سه هزار کشتی بزرگ(تجاری، نفتکش و فله بر) را در این منطقه مهم، راهبردی و حساس اسکورت کرده و 25 فروند کشتی بزرگ را از چنگال دزدان دریایی حاضر در منطقه خلیج عدن نجات داده است.

وی با بیان اینکه مراحل استقرار نیروها و یگان های شرکت کننده در رزمایش بزرگ دریایی ولایت 94 از روز اول بهمن آغاز شده، ادامه داد: با یاری خداوند سبحان مرحله تاکتیکی این رزمایش بزرگ دریایی فردا(چهارشنبه) در محدوده شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند با مدار 10 درجه برگزار می شود.

امیر دریادار سیاری گفت: در این رزمایش دریای بزرگ، یگان های منتخب و نمونه رزمی، پشتیبانی لجستیکی، راداری - الکترونیکی و موشکی سطحی - زیرسطحی هوادریا، تیپ های تفنگداران و تکاورهای دریایی، بهداشت و درمان و اطلاعاتی حضور دارند تا با برگزاری یک رزمایش منسجم تاکتیکی، اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را در صحنه وسیع آب های محدود شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا مدار 10 درجه به نمایش بگذارند.

برگزاری جلسه توجیهی و ابلاغ ماموریت فرماندهان حاضر در رزمایش، بارگیری مین ها، اژدرها و تجهیزات موشکی، گسترش یگان های رزمی، یگان های پشتیبانی سیار، سامانه های متحرک فرماندهی، راداری و موشکی و نیز گسترش تیم های عملیات های ویژه و تکاوران دریایی با قایق های تندرو در آب های منطقه عملیاتی از جمله اقداماتی هستند که در نخستین روز از رزمایش ولایت 94 به مرحله اجرا در خواهند آمد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین