|
|
امروز: پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۸۰۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
اولین قرارداد ساخت و راه اندازی یک نیروگاه برق خورشیدی بین شركت برق منطقه‌اي باختر ایران و شرکت انگلیسی «اس. اس. تی» امضا شد.
یک مقام مسئول در توانیر اعلام کرد: اولین قرارداد ساخت نیروگاه برق با یک شرکت انگلیسی «اس.اس.تی» امضا شد.

 اولین قرارداد ساخت و راه اندازی یک نیروگاه برق خورشیدی بین شركت برق منطقه‌اي باختر ایران و شرکت انگلیسی «اس. اس. تی» امضا شد.

براساس این قرارداد یک میلیون دلاری، قرارداد طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی یک نیروگاه برق خورشیدی با ظرفیت تولید ۵۰ مگاوات برق پاک به شرکت اس. اس. تی انگلیس واگذار شد.

فرهاد شبيهي مديرعامل برق باختر در تشریح جزئیات امضای قرارداد ساخت نیروگاه برق با این شرکت انگلیسی، گفت: این قرارداد جدید در دومين روز از اجراي برجام با هدف توسعه انرژي خورشیدی با نصب ۵۰ مگاوات نيروگاه خورشيدي و به ارزش یک میلیون دلار امضا شده است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه براساس برنامه زمان بندی باید ساخت این نیروگاه برق خورشیدی تا شهریور ماه سال اینده توسط شرکت انگلیسی به پایان برسد، تصریح کرد: قصد داریم با امضای قراردادهای مشابه حدود ۶۰۰ مگاوات نیروگاه جدید برق خورشیدی با محوریت سه استان مرکزی، لرستان و همدان امضا شود.

وی با یادآوری اینکه قرارداد با شرکت انگلیسی اولين گامي بوده كه در جهت توسعه استفاده از انرژي‌هاي نو و تجديد پذير با سرمايه گذاري خارجي آغاز شده است، اظهارداشت: به زودی احداث ۱۴ مگاوات نیروگاه خورشيدي در همدان هم آغاز می‌شود.

مديرعامل شركت برق منطقه‌اي باختر با بیان اینکه با توجه به مذاكراتي كه با شركت اس. اس. تی انگلستان به عنوان سرمايه گذار اجراي اين پروژه مقرر شده بيشتر تجهيزات مورد نياز براي انجام اين طرح از داخل كشور تامين شود تا استفاده از توان فني و مهندسي داخلي هم مورد توجه قرار بگيرد، تاکید کرد: هم اکنون به ازاي هر ۱۰۰ مگاوات انرژي توليد شده در بخش تجديد پذير، سالانه حدود ۱۰۰ ميليون ليتر سوخت مایع صرفه جويي خواهد شد.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین