|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۸۰۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
به گفته سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، محمدعلی عبدالله باوزیر، زندانی بازداشتگاه گوانتانامو قرار است روز چهارشنبه (۲۷ ژانویه) آزاد شود، اما او با آزادی خود و ترک این بازداشتگاه مخالفت کرده است.
یکی زندانی‌ یمنی در بازداشتگاه گوانتانامو پس از پایان محکومیت ۱۴ ساله خود حاضر نیست این بازداشتگاه را ترک کند. او گفته که نمی‌تواند در کشوری زندگی کند که بستگانی در آنجا ندارد. او عضو گروه القاعده بوده است.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، محمدعلی عبدالله باوزیر، زندانی بازداشتگاه گوانتانامو قرار است روز چهارشنبه (۲۷ ژانویه) آزاد شود، اما او با آزادی خود و ترک این بازداشتگاه مخالفت کرده است.

بنا به گزارش‌های رسیده این زندانی قرار بوده پس از آزادی به کشور دیگر فرستاده شود، اما سخنگوی پنتاگون از افشای نام این کشور خودداری کرد. این مقام وزارت دفاع آمریکا تایید کرد که تاکنون با کشورهای مختلفی درباره پذیرش این زندانی گفت‌وگو شده، اما به دلیل مخالفت وی با ترک بازداشتگاه، نام او هم‌چنان در فهرست زندانیانی که باید آزاد شوند، باقی خواهد ماند.

جان چندلر، وکیل این زندانی به رسانه‌های آمریکایی گفت که پس از سال‌ها حبس، موکلش این احساس را دارد که قادر نیست "زندگی خود را خارج از زندان" سروسامان دهد.

چندلر افزود موکلش مایل نیست به کشوری فرستاده شود که در آنجا خانواده یا بستگانی ندارد.

به گزارش دویچه‌وله، به‌رغم وعده‌های باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر بستن گوانتانامو، این بازداشتگاه هم‌چنان محل نگهداری ده‌ها متهم به فعالیت‌های تروریستی است.

محمدعلی عبدالله عضو شبکه تروریستی القاعده بوده و برای اسامه بن‌لادن، رهبر کشته‌شده این گروه می‌جنگیده است. او در زندان در مخالفت با حبس‌های طولانی به همراه برخی دیگر از زندانیان دست به اعتصاب غذا زده بود.

قرار است که به‌طور رسمی در روز پنجشنبه (۲۸ ژانویه) دستور آزادی دو تن از زندانی بازداشتگاه گوانتانامو اعلام شود. هم اکنون ۹۱ نفر در بازداشتگاه گوانتانامو به سر می‌برند که به گفته مقامات آمریکایی، ۳۴ تن از آنان باید آزاد شوند.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین