|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۸۰۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
بعد از 12 سال کشمکش نهایتا در سال 92 آونگ ریاست جمهوری در نقطه اعتدال ایستاد و حال بعد از گذشت دو سال و نیم از آن روز به نظر می رسد ساختمان هرمی شکل میدان بهارستان نیز رنگی اعتدالی به خود بگیرد
در شرایطی که صحبت ها و گمانه زنی ها پیرامون دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی به اوج رسیده است، یک احتمال بیشتر مطرح می شود و آن اینکه اعتدالگرایان در انتخابت پیشرو هستند 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ بعد از 12 سال کشمکش نهایتا در سال 92 آونگ ریاست جمهوری در نقطه اعتدال ایستاد و حال بعد از گذشت دو سال و نیم از آن روز به نظر می رسد ساختمان هرمی شکل میدان بهارستان نیز رنگی اعتدالی به خود بگیرد؛ این موضوعی است که در نظرات کارشناسان سیاسی بیشترخود نمایی می کند. 

چرا اعتدال؟!

تنها کافی است در مکان های عمومی  کمی گوش ها را تیز کرد و اظهارات مردم در رفت و آمد که صحبت از سیاست بخشی از گفت و گو های آنها را تشکیل می دهد شنید؛ در این صحبت ها می توان آثار خستگی از تندروی های دوجناح را به وضوح دید.

واقعیت قابل انکار نیست، آنچه مسلم است امروز از نگاه ملت تنها راه حل برای مقابله با مشکلاتی که جامعه با آن دست به ریبان است رسیدن به یک نقطه اعتدال است که در آن بدون توجه به مسائل حزبی و جناحی تنها پیشرفت کشور و فائق آمدن بر مشکلات مورد توجه باشد. 

در این میان مشکلاتی که برخی نمایندگان تندرو در سال‌های اخیر با اظهار نظرها و اقداماتی که انجام داده اند به وجود آوردند موجب شد تا مردم نگه همراه با محافظه کاری بیشتری به احزاب و جناح ها داشته باشند و از اینرو اقبال بیشتری نسبت به افرادی نشان دهند که مشی اعتدالگرایانه بیشتری دارد. 

نقش دولت در انتخاب ملت

مسعود پزشکیان در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی تدبیر وامید اظهار داشت: به نظر می رسد ترکیب مجلس آینده بیشتر به سمت اعتدالی پیش رود و بسیاری از تندروهایی که در این دور شاهد  حضور آنها بودیم در مجلس دهم حضور نداشته باشند. 

وی  با بیان اینکه مجلس آینده ترکیبی شبیه به مجلس پنجم خواهد داشت گفت: به نظر می رسد در مجلس دهم  اکثریت کرسی ها در اختیار نمایندگان حامی دولت باشد.

سوالی که در این میان مطرح می شود آن است که چه عاملی سبب می شود تا این برداشت شکل گیرد که اعتدالگرایان می توانند نقشی موثر داشته باشند مجلس دهم ؟!

حسن روحانی سال 92 با شعار اعتدال وارد میدان انتخابات شد و اتفاقا این شعار اقبال مردم را نیز در پی داشت. اما این موضوع  بعد از گذشت بیش از دوسال رنگی ویژه تر به خود گرفته است  چرا که در این دوسال  گام های موثری در جهت تحقق وعده های انتخابات ریاست جمهوری برداشته شد که مهمترین آن چرخین چرخ سانتریفیوژ ها در کنا چرخ زندگی مردم است. 

نباید فراموش کرد اساسی ترین وعده روحانی در مورد حل پرونده هسته ای علی غم سنگ اندازی ها امروز به ثمر نشسته هست و همین عامل باعث شده تا یک نگاه خوشبینانه به عملکرد اعتدالگرایان در میان مردم پدید آید. 

بنابراین می توان مدعی شد در این دوره از انتخابات مردم برای تکمیل کردن چرخه اعتدال  به سمت کاندیدهای میانه رو با رنگ حمایت از دولت تمایل نشان دهند 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین