»
در خواست انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها از نمایندگان مجلس
کد خبر: ۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۰
نمایندگان محترم عنایت دارند که با وجود مشکلات داخلی وبین المللی آنچه بیش از حد برای کشور ضروری است حفظ وحدت ملی و همدلی وپرهیز از جناح بندی‌های سیاسی در جریان رای اعتماد به وزرای پیشنهادی است.

تدبیر و امیدانجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با ارسال نامه‌ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌ که اعضای پیشنهادی دولت یازدهم با دقت و پرهیز از جناح بندی‌های سیاسی انتخاب شده‌اند، از نمایندگان مجلس خواسته که به تمام اعضای معرفی شده کابینه رأی اعتماد دهند.

 متن این نامه به شرح زیر است:

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام وآرزوی قبول طاعات وعباداتتان در این روزهای آخر ماه مبارک رمضان، بر این باوریم که نمایندگان محترم مجلس به لحاظ شأن نمایندگی ملت، شایسته دریافت بهترین تبریکات به مناسبت حرکت عظیم ملت فهیم وبزرگوار ایران در خلق حماسه بزرگ انتخابات و انتخاب جناب آقای دکتر حسن روحانی هستند و به همین مناسبت به نوبه خود به شما تبریک عرض می کنیم.

نمایندگان محترم مجلس! چنان که مستحضر هستید، ملت آگاه ما با درک دقیق اوضاع داخلی وبین المللی کشور با رای قاطع به جناب آقای دکتر روحانی با شعار «دولت تدبیر وامید» با تکیه بر«تغییر»، این پیام را به همه نهادها واز جمله مجلس شورای اسلامی رسانده است که همگام با دولت، در مسیر «تغییر» حرکت کنند.

ملت وظیفه خویش را چنان با قوت وآگاهانه انجام داد که جهان را به تحسین واداشت. اکنون نوبت نمایندگان محترم ملت است که با رأی قاطع به وزرای پیشنهادی، شروع به کار دولت را در جهت ساماندهی خواست ملی با پشتوانه عظیم نمایندگان تسریع فرمایند. البته این وظیفه مجلس است که صلاحیت وزرای پیشنهادی را بررسی کند و با کسب اطلاعات لازم با اطمینان خاطر مسئولیت خطیر وزارتخانه ها را به وزرای پیشنهادی واگذار کند، امّا آنچه موجب نوشتن این نامه است این است که با احترام به دیدگاه‌های هر نماینده در وابستگی گروهی وحزبی وجناح سیاسی، توقع آن است که در رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی، ضرورت شروع به کار سریع دولت جدید ومسیر کلی آن برای تغییر در سیاست‌ها وخط مشی‌ها را در قالب موازین کلی جمهوری اسلامی ایران که در قانون اساسی به آنها تصریح شده است، همکاری بفرمایند.

نمایندگان محترم عنایت دارند که با وجود مشکلات داخلی وبین المللی آنچه بیش از حد برای کشور ضروری است حفظ وحدت ملی و همدلی وپرهیز از جناح بندی‌های سیاسی در جریان رای اعتماد به وزرای پیشنهادی است ونمایندگان محترم به خوبی واقفند که با این مشکلات ونبود دولت مستقر، هیچ فرصتی برای توجه به جنجال‌های سیاسی و رسانه ای نیست؟ آنچه مهم است حرکت در مسیری است که ملت با رأی خود آن را برای دولت جدید مشخص کرده است و علی القاعده نمایندگان ملت با توجه به شأن نمایندگی، خود را مقید می دانند که حرکت دولت را در آن مسیر تسهیل کنند. و هیچ شکی نیست که همکاری مجلس در رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی و حمایت قاطع از دولت «تدبیر وامید» دکتر روحانی،در وضعیت فعلی،تنها راه حرکت مطمئن به سوی حل مشکلات عظیم داخلی وبین المللی است.

بدیهی است مجلس به عنوان ناظر قوی بر عمکرد این دولت از دو فرصت بهره مند است:یکی پایبندی این دولت به قانون واحترام به جایگاه مجلس که متأسفانه در گذشته بسیار مخدوش شد؛دیگر حق نظارت مجلس است که این دولت در پرتو قانونگرایی خود را مقید به رعایت آن اعلام کرده است و این برای مجلس فرصت مطلوبی است که در این حوزه، در زمان مناسب، وظیفه قانونی خود را که در گذشته بسیار آسیب دیده است ، با قوت وقدرت به انجام رساند وبرای این کار فرصت باقی است.

نمایندگان محترم به صور گوناگون مستحضر شده اند که اعضای کابینه با دقت و با ملاحظه مشی اعتدالی وپرهیز از جناح بندی‌های سیاسی و نیز با تکیه بر افراد با تجربه و کار آمد که بتوانند در اسرع وقت امور حوزه کاری ومأموریتی خود را سامان دهند شناسایی و به مجلس محترم معرفی شده‌اند و در واقع هم دغدغه مجلس و هم شعارهای انتخاباتی، مورد توجه رئیس جمهور بوده است. اکنون با توجه به این نکات، از نمایندگان محترم این توقع می‌رود که به تمام اعضای معرفی شده کابینه رأی اعتماد بدهند، زیرا که کشور با این مشکلات بغرنجی دست به گریبان است و هیچ ظرفیت و فرصتی برای بگو مگوها وکشمکش‌های بی حاصل خطی وجناحی ندارد. امید است مجلس محترم این فرصت را هم برای خود وهم برای ملت مغتنم بشمارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین