|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۰
کد خبر: ۷۹۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
نشست فوق العاده وزاری خارجه سازمان همکاری های اسلامی لحظاتی پیش در جده برای بررسی ابعاد حوادث سفارت عربستان در تهران و کنسولگری آن در مشهد آغاز شد.
اسکای نیوز در خبری فوری بدون توضیحات بیشتر اعلام کرد که نشست وزاری خارجه سازمان همکاری های اسلامی در جده عصر پنجشنبه (امروز) آغاز شده و شیخ صباح خالد الحمد الصباح معاون اول نخست وزیر و وزیر خارجه کویت ریاست این نشست را بر عهده خواهد داشت، کشوری که در حال حاضر رییس دوره ای این سازمان است.

سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه سه شنبه شب برای شرکت در نشست فوق العاده سازمان همکاری های اسلامی راهی جده شد.

این نشست به درخواست عربستان و برای رسیدگی به موضوع حمله به سفارت و کنسولگری عربستان در ایران تشکیل می شود.

عربستان دو هفته پیش درخواست کرده بود برای رسیدگی به این موضوع نشست فوق العاده تشکیل شود.

سازمان همکاری های اسلامی در حالی به سرعت ، درخواست عربستان را اجابت کرده که به درخواست یک سال پیش فلسطین تاکنون ترتیب اثر نداده است.

فلسطین سال گذشته درخواست کرده بود نشستی فوق العاده برای حمله به مسجد الاقصی تشکیل شود که تاکنون خبری از از برگزاری این نشست نیست.

رسانه های پاکستان به نقل از منابع دیپلماتیک این کشور از احتمال ادامه روند میانجی گری پاکستان میان ایران و عربستان در حاشیه نشست اضطراری وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی که قرار است امروز (پنجشنبه) در شهر جده عربستان برگزار شود، خبر دادند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین