اما پاسخ دیگری نیز وجود دارد و آن اینکه اولا: فاطمه کبری حضرت معصومه(ع) در سال 173 هـ .ق بدنیا آمده و نظر به اینکه این بانو به اجماع مورخین، بزرگترینِ دختران حضرت امام موسی کاظم(ع) بوده و همچنین آن حضرت هم در سال 183 هـ .ق به شهادت رسید باید گفت که ایشان در زمان شهادت امام کاظم (ع) 10 سال بیشتر نداشت ...
" نظریه دوم که در مورد عدم ازدواج دختران حضرت موسی بن جعفر(ع) داده اند این است که گفته اند
چون برای آن مخدرات هم کفو پیدا نمی شد لذا ازدواج ننمودند.
در رد این نظریه فوق دو جواب ذکر شده است؛ اولا: "سیره ائمه اطهار(ع) این نبود که دختران خود را به جهت پیدا نشدن(کفو) در خانه نگه بدارند و مانع از ازدواج آنها شوند، بلکه آنها عملا و قولا مومن و مؤمنه را کفو یکدیگر می دانستند و امر می فرمودند که اگر دین و تقوای کسی را پسندید دختران خود را به همسری او درآورید!!!
ثانیا: در عصر امام کاظم(ع) جوانان شایسته ای از اولاد امام حسن مجتبی(ع) و از تبار حضرت سیدالشهداء(ع) بودند که می توانستند!!! کفو دختران آن حضرت باشند."
*
نظریه ی دوّم معقول است.
کما اینکه در مورد حضرت فاطمه ی زهرا سلام الله علیها هم گفته شده که اگر حضرت علی علیه السّلام نبودند، کُفوی برای ایشان پیدا نمیشد.
*
با توجّه به روایات و اخبارِ متواترِ حاکی از پیشگویی (در مورد ایشان)،
و شأن و مقام و منزلت ایشان
و ...،
یقیناً
حکمت خدا بر این (مقدّر) بوده که ایشان هم
مثل حضرت مریم سلام الله علیها، عذرا باشند.
*
نظر به جنبه ی جسمانیِ معاد
و وجود تغذیه و ازدواج و...،
ازدواج ایشان
/ با هم کفوِ ایشان /
(شایدحضرت عیسی علیه السّلام)
خواهد بود.
(اصلاح شود لطفاً)
چون برای آن مخدرات هم کفو پیدا نمی شد لذا ازدواج ننمودند.
در رد این نظریه فوق دو جواب ذکر شده است؛ اولا: "سیره ائمه اطهار(ع) این نبود که دختران خود را به جهت پیدا نشدن(کفو) در خانه نگه بدارند و مانع از ازدواج آنها شوند، بلکه آنها عملا و قولا مومن و مؤمنه را کفو یکدیگر می دانستند و امر می فرمودند که اگر دین و تقوای کسی را پسندید دختران خود را به همسری او درآورید!!!
ثانیا: در عصر امام کاظم(ع) جوانان شایسته ای از اولاد امام حسن مجتبی(ع) و از تبار حضرت سیدالشهداء(ع) بودند که می توانستند!!! کفو دختران آن حضرت باشند."
*
نظریه ی دوّم معقول است.
کما اینکه در مورد حضرت فاطمه ی زهرا سلام الله علیها هم گفته شده که اگر حضرت علی علیه السّلام نبودند، کُفوی برای ایشان پیدا نمیشد.
*
با توجّه به روایات و اخبارِ متواترِ حاکی از پیشگویی (در مورد ایشان)،
و شأن و مقام و منزلت ایشان
و ...،
یقیناً
حکمت خدا بر این (مقدّر) بوده که ایشان هم
مثل حضرت مریم سلام الله علیها، عذرا باشند.
*
نظر به جنبه ی جسمانیِ معاد
و وجود تغذیه و ازدواج و...،
ازدواج ایشان
/ با هم کفوِ ایشان /
(شایدحضرت عیسی علیه السّلام)
خواهد بود.
"واللهُ أعلمُ بالصّواب"