|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۷۹۸۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴
مریم معصومی فارغ التحصیل کارشناسی علوم سیاسی و کارشناسی ارشد روابط بین الملل و همچنین عکاسی میباشد؛ دوره بازیگری و کارگردانی را در کلاسهای استاد سمندریان گذرانده است ، اولین تجربه بازیگریش را با یک تله فیلم شروع کرد.
مریم معصومی فارغ التحصیل کارشناسی علوم سیاسی و کارشناسی ارشد روابط بین الملل و همچنین عکاسی میباشد؛ دوره بازیگری و کارگردانی را در کلاسهای استاد سمندریان گذرانده است ، اولین تجربه بازیگریش را با یک تله فیلم شروع کرد؛او بانقش آفرینی در سریال های سه دونگ سه دونگ و همه چیزآنجاست در بین مردم شناخته شد و محبوبیت وشهرت بسیاری را بدست آورد؛فرصتی شد تا با او به صحبت بنشینیم و کمی از او بیشتر بدانیم؛متن کامل گفتگوی روزنامه ستاره صبح در ادامه از نظرتان می گذرد


در سریال همه چیزآنجاست نقش پر رنگی داشتید،از حال و هوای این سریال برایمان بگویید...

سال 90 که سه دونگ سه دونگ را بازی کردم مدتی پس از آن سریال بازی نکردم زیرا کارکترها، متن ، کارگردان و گروهی که قرار بر همکاری با آنان را داشتم برایم مهم بود ، دغدغه من ارزش هنری کار هست تا مسائل مالی که اغلب بازیگرها دچارآن هستند هیچ وقت به بازیگری به عنوان شغل نگاه نکردم، بازیگری همیشه برای من یک ارزش بوده و خواهد بود حتی به قیمت اینکه سالی یک بار یا دوسال یک بار و حتی سه سال یکبار سریال کار کنم، مهم نیست که فید میشم  نهایتا دستمزد تغییر میکند و برای همه بازیگرها این اتفاق پیش خواهد آمد که مدتی کمر رنگ و حتی فید میشوند.

پس از سریال سه دونگ سه دونگ، سریالی به نام  پیدای پنهان از اقای شاه حسینی به من پیشنهاد شد و من نقش خانم دکتری را بازی کردم که 15 سال از من بزرگتر و کاملا جدی بود،بعد از آن تله فیلم و چندتا فیلم و مینی سریال بازی کردم که خیلی دیده نشد.

آقای شاه حسینی به من لطف داشتند و از من برای سریال همه چیز آنجاست که 15 قسمت آماده داشتند دعوت کردند,ایشون علاوه براینکه کارگردان خوبی هستند، میدانند برای جلب توجه کارهایشان از چه سکانس و پلان هایی استفاده کنند بدون شک کارکردن با چنین کارگردانی برای اولین بار سخت است چرا که از بازیگر بشدت بازی میگیرند و از این کارگردان هایی نیستند که بازیگر را در صحنه رها کنند.

سمانه اول برای من جذاب نبود زیرا زیاد از حد مثبت بود و فکر میکردم از نظر مخاطبین همچین دختری وجود ندارد 15 قسمت بعدی که نوشته شد بیشتر جذب سمانه شدم، کار با تهیه کنندگی اقای داوود هاشمی بسیار لذت بخش است و باعث افتخارم است که دوباره با این گروه کار کنم.

در واقع سریال همه چیز آنجاست میخواست مردم را تشویق کند که همدیگر را دوست داشته باشند و این موضوع را در میان آنها روشن کند که در نهایت تنها جایی که امینت، آرامش و ارزش دارد خانواده است .

اواسط سریال بودم که سریالی به نام 39 هفته به من پیشنهاد شد، برای هفته دفاع مقدس بود کاندید برای این نقش زیاد داشتند ولی من انتخاب شدم ، عاطفه نقشی بود که هر بازیگر زنی دوست داشت آن را بازی کند زیرا همه نوع ویژگی های لازم را این زن داشت از ابتدای جوانی ،شور و حال عاشقی و ازدواج، دوران مفقود شدن همسرش، تنهایی دوران بارداری و... من در این سریال فهمیدم که همسران و مادران شهیدان این مرز و بوم در طول دوران دفاع مقدس چه رنج و سختی هایی را به جان خریدند.

عاطفه در 39 هفته دوست داشتنی ترین نقشی بود که من تا به امروز بازی کردم  اما بنابر دلایل مختلف و تایم پخش متاسفانه مردم نتوانستند آن را آنگونه که باید تماشا کنند؛سریال همه چیز آنجاست بعد از سریال 39 هفته پخش شد،یک سریال پرمخاطب که خوشبختانه مردم آن را دوست داشتند و نقش آفرینی در این کار برای من افتخاری بزرگ بود بی شک زین پس سعی خواهم کرد نقش های متفاوتی را انتخاب کنم که از نگاه مردم تکراری نباشم و سعی میکنم کم رنگ ولی گویا باشم.



این روزهای خود را چگونه سپری می کنید؟

در درجه اول مطالعه و ورزش را دارم، روزی 4 یا 5 ساعت ورزش می کنم ورزش هایی که در واقع پیاده روی و پینگ پونگ نیست ، ورزش دستگاه انجام میدم و به صورت حرفه ای شنا میکنم، یه مدت به علت زانو دردم که آسیب دیده است نمیتوانم تنیس کار کنم. عاشق سفر کردن هستم  و اوقاتی که بیکار هستم و مشغول پروژه ای نیستم سعی میکنم که به سفر بگذرد چون در سفر تجربه کسب خواهم کرد.

نبست به بسیاری از بازیگران کم کار هستید،این به وسواس شما در انتخاب برمی گردد ویا کم بود تولیدات؟


تولیدات که بی شک خیلی پایین است اما دوست دارم به عنوان یه بازیگر به طور مثال وقتی سریال همه چیز آنجاست را بازی میکنم، بعد از آن سریالی را بازی کنم که حداقل هم رده و یا بالاتر از همان سریال باشد ، نمیگم که بهتر از این کار ساخته نشده چرا که خوشبختانه کارگردان و تهیه کننده خوب تلویزیون داریم که کارهای خوب و پر باری میسازند اما متاسفانه پیشنهادات مناسبی برای انتخاب من نشده ولی پیشنهاد بسیار بوده ، تجربه ایفای نقش منفی را خیلی دوست دارم که داشته بشم البته نمی دانم بنابر چه علتی همه نقش های مثبت و آرام را به من پیشنهاد میدهند کسی که بازیگر است میتواند هر دو نقش را بازی کند.

علاوه بر این موضوعات هم متاسفانه دستمزد بازیگران سر هر کاری شکسته میشود و پایین ترمیاید، برای من مهمترین دغدغه ارزش هنری کار است ولی خب دستمزد هم بی شک مهم هست که به صرف باشد کار کنی یا خیر و خیلی وقتها من اینگونه کار نخواهم کرد.

در سریال سه دونگ سه دونگ یک نقش طنز بازی کردید و در سریال همه چیز آنجاست یک نقش کاملاجدی؛ از نگاه خودتون به واسته کدام نقش توانستید شهرت بیشتری  به دست آورید؟

درسریال فاصله ها از سهیلی زاده نقش کوتاهی داشتم به علت تدوین و حذف هایی که داشت خیلی از نقشم را در فاصله ها از دست دادم و بازی من در سریال دیده نشد ولی تله فیلم های زیادی کار کردم اولین سریال من سه دونگ سه دونگ بود که طنز بود ،کار در ماه مبارک رمضان پخش می شود و علاوه بر آن کسانی که در این سریال بازی کردند همانند خانم گلچین، اقای سیروس گرجستانی و جواد عزتی  باعث شد که مردم کار را دوست داشته باشند، نمی دانم چرا اما وقتی کار در ماه رمضان پخش شود حتی اگر کیفیت بالایی هم نداشته باشد دیده میشود و بازیگرها هرچقدر گمنام باشند مطرح خواهند شد.

در سریال همه چیز آنجاست به واسته اینکه 60 ، 70  قسمت داشت و از شبکه سه که بیننده بیشتری نسبت به شبکه 5 دارد و حضور من در سه دونگ سه دونگ این زمینه ذهنی مردم را فراهم کرده بود که همان دختری که در سریال سه دونگ سه دونگ بازی کرده بود و به نوعی مرا میشناختند به دیده شدن من کمک بیشتری کرد؛ همه چیز آنجاست بخاطر تفاوتی که در نوع بازی، نقش و کشمکش هایی که بین سمانه و اسماعیل وجود داشت باعث شد که نقش خیلی خوب دیده شود و مردم دلشان برای سمانه بسوزد.

مریم معصومی یک استقلالی دو آتیشه است؛ با وجود دختر بودن شما، چی باعث شد که انقدر به فوتبال علاقه مند شدید؟

فوتبالی نبودم ، اما بنابرمسائلی چون تمام اقوام پرسپولیسی بودند سر لج و لج بازی گفتم که استقلالی هستم ولی در مورد هر دو تیم تحقیق کردم هم استقلال و هم پرسپولیس تیم هایی عالی هستند اما من الکی آبی نشدم بیشتر در این قضیه ریز شدم جز به جز را مطالعه کردم ، تعداد قهرمانی ها، تعداد گل ها و بازی هایی که استقلال داشته است که در نهایت به این نتیجه رسیدم که این تیم پر محتوا تربوده است ،بسیار در مورد استقلال اطلاعات دارم و بسیار نیز بر آن تعصب دارم و هنگامی که اولین بار تصویری از استقلال در اینستاگرام به اشتراک گذاشتم و دیدم که این موضوع مورد توجه قرار گرفت توجه ام را بیشتر کردم تا اینکه برای دیدن بازی استقلال به دربی دعوت شدم، تنها استقلالی جمع بودم که حضور داشت، خیلی سخت بود اما با شهامت درمقابل پرسپولیسی ها سرود پیروزی استقلال را سر دادم.



به نظر شما هنر با ورزش رابطه دارد ؟

بله از نظر من ورزش با هنر رابطه دارد چراکه نظر اساتید نیز همین می باشد، من از نظر هنر بازیگری میگویم، بازیگری بدن متناسب و در چهارچوب و استاندارد های ایده ال به یک بدن مناسب احتیاج دارد. من خودم ورزش را ترک نمی کنم همیشه جزئی از زندگی من است و همانند نفس کشیدن برایم ضروری است.

آینده هنری خود را چطور می بینید؟ و چه هدفی دارید؟

من نه به خاطر شهرت و به خاطر پول وارد این عرصه نشدم ، بازیگری را دوست داشتم زیرا روح من را ارضا می کرد، هنگامی که در دوره استاد سمندریان تئاتر کار میکردم وقتی که یک اتود میزدم واقعا برایم  لذت بخش بود و نگاهم به بازیگری ، نگاهی سطحی نبود بلکه نگاه ارزشی بود چراکه در این 7 سال صبوری کردم و حتی با توجه براینکه ممکن بود فید شوم، سالی یک کار برای من کافی بود و بیش از این ها دوست دارم در کارهایی بازی کنم که ارزش هنری بالایی داشته باشند و آنها را دوست دارم، برایم مهم نیست که بگویند که به مریم معصومی کار نمی دهند چراکه این حرفهای حاشیه ای را همه میزنند هدف من این است که اگر خدا بخواهد یک روزی سیمرغ بلورین را بگیرم و جایزه گرفتن درعرصه بازیگری مهمترین آرزوی من است. دوست دارم فرصتی پیش بیاد برای این اتفاق که یک فیلم خوب بازی کنم و بتوانم توانایی هایی که در خودم دارم را به نمایش بگذارم.

از فیلم سینمایی عروسکخانه عروسکخانه که نقش اول آن را بازی می کنید برایمان بگویید...

در واقع ،قصه دختری است که تحت حمایت بهزیستی بوده است و بعد از سالها این مرکز را ترک خواهد کرد و چه اتفاقاتی  برایش رخ می دهد و من افتخار آن را داشتم که  نقش را بازی کنم و در چندجشنواره آلمان، سوئد و کشورهای عربی اقدام شده است و احتمال آن زیاد است که برای این جشنواره های خارجی حضور پیدا کنیم و امیدوارم در ایران این فیلم مورد توجه مردم قرار بگیرد و اکران شود .

حرف آخر...

امیدوارم روزی فرارسد که کارگردان ها کمی اهل ریسک باشند و دست از بازیگر های تکراری بکشند و از بازیگر های نو تر و بی حاشیه برای نقش های جدید استفاده کنند چراکه چهره های جدید و نو برای ایفای نقش های مختلف بسیار زیاد هستند و با توجه به چهره و سن واقعی می توان آنها را انتخاب کنند

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین