|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۹
کد خبر: ۷۹۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵
وزیر خارجه ایتالیا از گسترش فعالیت های گروه تروریستی داعش در لیبی ابراز نگرانی کرد.
از رم، پائولو جنتیلونی، وزیر امور خارجه ایتالیا در گفتگو با روزنامه ایتالیایی کوریره دلاسرا، گفت: تهدیدات گروه تروریستی داعش در لیبی کاملا آشکار است و برخی حملات تروریستی نیز بسیار سنگین هستند. جنتیلونی افزود: با وجود این تهدیدات نباید فرایند تفاهم ملی را در این کشور به حال خود رها کرد و بدون در نظر گرفتن اراده مردم لیبی به فکر مداخله نظامی بود.
وی گفت: این سناریوی امروز نیست و امیدوارم هرگز نیز چنین سناریویی را پیش رو نداشته باشیم. وزیر امور خارجه ایتالیا همچنین درباره چشم انداز مذاکرات صلح سوریه گفت: ایتالیا از اقدامات  استفان دمیستورا،  فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در سوریه که در تلاش است اولین گفتگوهای رسمی میان این کشور و مخالفانش را در روز 25 ژانویه در ژنو و برقراری آتش بس را ممکن کند حمایت می کند.
جنتیلونی با اشاره به آغاز نشست لیبی در نیویورک در روز دوشنبه آینده افزود: ادامه تنش میان ایران و عربستان و این که مخالفان سوری در مورد ترکیب هیئت مذاکره کننده اختلافاتی دارند  تلاشهای فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در سوریه را بسیار دشوار کرده است.
وزیر امور خارجه ایتالیا با تاکید بر این که در شهرهای محاصره شده مردم از سرما و  فرط گرسنگی در معرض مرگ قرار گرفته اند گفت: افرادی که در چنین شرایطی راه برقراری آتش بس احتمالی را سد می کنند، مسئولیت وحشتناکی را متقبل می شوند.
منبع:خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین