|
|
امروز: جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۷۹۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵
وزیر خارجه فرانسه : پاریس متعهد به ثبات وامنیت در منطقه است.
وزیر خارجه فرانسه به عدم گسترش سلاحهای هسته‌ای  پایبند است و هر کشوری در منطقه باید به کشورهای دیگر احترام بگذارد و نهایت تلاش خود را به کار گیرد تا از منازعات حمایت نکند.
لوران فابیوس در کنفرانس خبری مشترک در ریاض با عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان گفت:  ما نهایت تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا تنش را در روابط بین کشورهای مختلف در این منطقه از بین ببریم. ما همچنین درباره سوریه و اوضاع لیبی گفتگو کردیم. به این مناسبت مایلم اعلام تشکیل دولت وفاق ملی را در لیبی تبریک بگویم زیرا اوضاع در لیبی ایجاب می کند با ثبات شود و دولت وحدت ملی برخوردار از حمایت وجود داشته باشد. این به دولت کمک می کند تا نهادهای دولت را بازگرداند و امنیت و ثبات را تثبیت کند و جلوی گسترش داعش را بگیرد.
اوضاع منطقه
وی گفت ،با ریاض در باره اوضاع در سوریه بحث کردیم . درباره اوضاع یمن و پایبندی فرانسه به اجرای قطعنامه 2216 شورای امنیت سازمان ملل و همچنین درباره مسئله مبارزه با تروریسم به گفتگو پرداختیم.
 مسئله ایران از دیگر موضوعات گفتگوهای ما بود زیرا دوشنبه این هفته توافق هسته ای که ژوئیه سال گذشته به دست آمده بود اجرائی شد. همچنانکه می دانید رئیس جمهور ایران هفته آینده به فرانسه سفر می کند.
در خصوص مسایل فلسطین نیز موضع فرانسه آن است که امکان امنیت دائم بدون عدالت وجود ندارد به همین سبب باید به یک حل و فصل عادلانه برای تامین حقوق فلسطینیان دست یافت .
منبع::خبرگزاری صدا و سیما
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین