|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۷۹۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰
در این همایش بین المللی که با حضور یش از ٢ هزار نفر از متخصصان ایرانی و نمایندگان ۱۷۷ کشور جهان به میزبانی تهران برگزار شد، «جایزه ویژه ٢٠١٥ برای ساختمان سبز» به اولین مرکز خرید سبز ایران یعنی «مرکز توریستی مگاپارس» اعطا شد.
پروژه ساختمانی مگاپارس از پروژه های شرکت ساختمانی معلم وابسته به موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان برنده جایزه جهانی انرژی شد و تندیس و گواهینامه دریافت کرد.

به گزارش روابط عمومی موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، شانزدهمین دوره مراسم جایزه بزرگ انرژی جهان روز ٢٩ دیماه ١٣٩٤ در سالن همایش های برج میلاد برگزار و از برترین پروژه های جهان در حوزه مدیریت انرژی برای توسعه پایدار تقدیر شد.

در این همایش بین المللی که با حضور یش از ٢ هزار نفر از متخصصان ایرانی و نمایندگان ۱۷۷ کشور جهان به میزبانی تهران برگزار شد، «جایزه ویژه ٢٠١٥ برای ساختمان سبز» به اولین مرکز خرید سبز ایران یعنی «مرکز توریستی مگاپارس» اعطا شد.

پروژه ساختمانی مگاپارس همچنین گواهینامه جایزه جهانی انرژی در حوزه آب را دریافت کرد.

جایزه جهانی انرژی معتبرترین و شناخته شده ترین جایزه زیست محیطی در جهان است که نخستین مراسم آن در سال ۱۹۹۹ میلادی با ابتکار بنیاد جهانی انرژی و با حمایت سازمان ملل متحد برگزار شد. این جایزه به راهکارهای نوین در مدیریت و مصرف منابع که توسط افراد مبتکر شناسایی و به کار گرفته شده، اعطا می‌شود و فرصتی به منظور ارائه دستاوردهای برجسته شناخته شده در سطح جهانی است.

امسال بیش از ٧ هزار طرح و پروژه سبز از ۱۷۷ کشور عضو دبیرخانه بنیاد جهانی انرژی از پنج قاره جهان برای ارزیابی و تعیین بهترین طرح‌های نوآورانه ارسال شده بود که پروژه مگاپارس به عنوان یک پروژه ایرانی برنده این جایزه جهانی شد.

جایزه جهانی انرژی متعلق به فرهنگیان عضو موسسه است

دکتر محمد رضا شریف کاظمی قائم مقام مدیر عامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینکه اعطای این جایزه به پروژه ساختمانی موسسه یک موفقیت برای فرهنگیان عضو محسوب می شود، گفت: خیلی خوشحال هستم که هیات داوری امروز با حضور متخصصین امر در حوزه ساختمان و انرژی، پروژه مگاپارس را شایسته دریافت جایزه جهانی انرژی دربخش ساختمان دانستند.

وی که برای دریافت این جایزه در همایش شرکت داشت، افزود: همانطور که مدیر فنی پروژه مگاپارس در زمان دریافت جایزه گفت، این جایزه به فرهنگیان کشور که عمده سهامداران پروژه مگاپارس هستند، هدیه شد.

دکتر شریف کاظمی با اشاره به اینکه دریافت این جایزه مرهون تلاش مدیران موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت ساختمانی معلم است، تصریح کرد: از تلاش و زحمات مدیرعامل موسسه جناب آقای دکتر غندالی، جناب آقای دکتر عالمی ریاست محترم هیات مدیره و همچنین سایر اعضای هیات مدیره موسسه که با حمایت های بی دریغ امکان دریافت این جایزه را فراهم کردند تشکر می کنم.

 قائم مقام مدیر عامل در پایان گفت: اگر حمایت های این عزیزان نبود قطعا این تغییر و تحولات و راه هایی که در مسیر دریافت جایزه داشتیم، محقق نمی شد. این نتیجه تلاش همه کارشناس ها و مدیران مؤسسه است که در این روز خوب جایزه را دریافت نمودیم.

نقش موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در دریافت این جایزه بی بدیل است

مهندس غلامرضا شیخ مدیرعامل شرکت ساختمانی معلم با اشاره به اینکه موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در دریافت این جایزه بیشترین نقش را داشته است، گفت: شرکت ساختمانی معلم به عنوان یکی از سهامداران عمده پروژه مگاپارس که ٤٣ درصد سهم  و عضویت در هیات مدیره آن دارد، نقش مهمی در مدیریت و پیشبرد این پروژه ایفا می کند.

 وی افزود: این شرکت اصولا برای تامین منابع و مسائل فنی و اجرایی همفکری و همراهی که با سهامداران دارد نقش مهمی را ایفا کرده است و تبع آن موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان که صاحب سهم اصلی شرکت ساختمانی معلم است نیز نقش مهمی در پیشبرد این پروژه دارد.

 مهندس شیخ با اشاره به ارزشمند بودن این جایزه تصریح کرد: این جایزه نیز جایزه ذی قیمتی است که پروژه مگا پارس در سطح ملی و جهانی دریافت کرده است و این امر نیز حاصل زحمات  دست اندرکاران فنی و اجرایی در این شرکت است. آقای مهندس موسوی و تیم همراه ایشان و همچنین سایر شرکاء در پیشرفت این پروژه و تامین منابع نقش بسزایی داشتند.

این جایزه به همت شرکت ساختمانی معلم و صندوق ذخیره فرهنگیان حاصل شد

مهندس موسوی مدیر فنی پروژه مگاپارس نیز پس از دریافت این جایزه گفت: ما موفق به دریافت این جایزه نمی شدیم مگر اینکه سهامداران ما که در راس آن شرکت ساختمانی معلم و موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان است ما را همراهی می کردند.

وی افزود: خوشبختانه هم مجموعه ساختمانی معلم و در راس آن موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با ایده های نو و مباحثی که به عنوان معیار دریافت این جایزه مطرح بود همراهی کردند و بسیار کمک کردند و هیچ وقت برای رسیدن به آیین نامه ها و استاندارد های مورد نیاز محیط زیستی مانعی را در مسیر راه خود نداشتیم.

مهندس موسوی تصریح کرد: خوشبختانه ثمره این تلاش ها را امروز دیدیم و این مرهون توجه مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان و مشخصا شرکت ساختمانی معلم است. مدیر عامل شرکت ساختمانی معلم که در هیات مدیره ما حضور دارند از نزدیک در جریان تمام ریزه کاری ها و جزییات فنی بوده و همراهی کردند.

وی با اشاره به موفقیت پروژه مگاپارس در میان رقبایی از سراسر جهان گفت: در یک تورنمنت بسیار جدی بین ١١ هزار پروژه که در سطح جهان از کشور های پیشرفته حضور داشتند، پروژه مگاپارس معیارها و امتیازهای لازم را کسب و امروز با افتخار تمام این جایزه را برای فرهنگیان و میهن عزیزمان در این برهه حساس کسب کرد.








ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین