|
|
امروز: چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۶
جنگ‌افزارهای کاشته شده در زمین هنوز قربانی درو می‌کنند؛
کد خبر: ۷۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴
کودکانی که در حال بازی در حاشیه یک پایگاه‌ نظامی متروکه بودند، به ناگاه با انفجار یک مین بر زمین ریختند؛ مین‌هایی که به گفته بخشدار شهرستان، پیشتر از منطقه پاکسازی شده‌اند اما هنوز در گوشه و کنار وجود دارند تا روزی با بارندگی‌ها و لغزش پیدا شده و یا همچنان پنهان مانده و سلامت رهگذران را بربایند!
به گزارش شبکه اطلاع رسانی "تدبیر و امید" به نقل از خبرگزاری‎‌ها ؛ انفجار مین در روستایی از توابع شهرستان مریوان (استان کردستان) باعث زخمی شدن هفت کودک شد؛ حال دو تن از این کودکان وخیم گزارش شده است.

رضا خسروی، بخشدار مرکزی شهرستان مریوان در تشریح این رویداد گفت: دیروز (جمعه) ساعت شانزده و 45 دقیقه عصر بر اثر انفجار مین در یکی از پایگاه‌های نظامی متروکه پشت روستای «نشکاش»، هفت کودک اهل این روستا زخمی شده و راهی بیمارستان شدند.









وی با بیان اینکه خوشبختانه در این حادثه تلفات جانی نداشتیم، با اشاره به اینکه بعد از انفجار این کودکان به بیمارستان بوعلی شهر مریوان انتقال یافتند، افزود: این هفت تن از ناحیه دست، پا و صورت زخمی شدند و یکی از این دختر بچه‌ها در اثر این حادثه انفجار، پایش از قسمت سینه پا و پنجه قطع شده است.

خسروی با بیان این نکته که حال دو نفر از این کودکان وخیم است، گفت: دو نفر از کودکان از ناحیه چشم مصدوم شده‌اند و احتمال وجود جسم خارجی در چشم‌ آنان وجود دارد و احتمالاً به تهران انتقال داده خواهند شد.










بخشدار مرکزی شهرستان مریوان با اشاره به اینکه این هفت کودک هنگام بازی به این حادثه دچار شدند، افزود: در بین این کودکان، یک نفر از آنها دختری پنج ساله و شش نفر دیگر نیز در مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل هستند.

وی با اعلام اینکه این کودکان از اهالی روستای نشکاش بودند، افزود: از بین این افراد سه نفر آنها دختر و چهار نفر دیگر پسر بودند؛ گشین کریمی، آلا روبینا، متین رخش بهار، خبات کریمی، بهنوش ضیایی مقدم، سینا دژآهنگ و زانا پاو هفت کودکی هستند که در این حادثه زخمی شده‌اند.

خسروی در پایان گفت: این منطقه قبلاً از وجود مین پاکسازی شده بود اما در گوشه و کنار آن هنوز مین‌هایی وجود دارد که با بارندگی‌ها و لغزش خاک پیدا می‌شوند.


به روز رسانی سایت فرمانداری از بیست و سوم مهر به بعد متوقف شده تا نه از این حادثه در آن نشانی یافت شود و نه توضیح فرماندار که در خبرگزاری‌های مختلف بازتاب یافته، جایی در آن داشته باشد. به نظر شما فایده چنین سایتی چیست؟!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین