|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۹
کد خبر: ۷۹۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: 4 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان در سال 95 پیش بینی شده که امیدواریم بتوانیم از این اعتبار برای پرداخت مطالبات فرهنگیان بازنشسته استفاده کنیم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه احکام عالی و خبره برای فرهنگیانی که در مهر ۹۴ مشمول رتبه بندی نشدند صادر می‌شود، گفت: در بودجه سال ۹۵ اعتباری معادل ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان درنظر گرفته شده است.

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه همایش شوراهای آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در خصوص بودجه سال آینده وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: بودجه این وزارتخانه درسال 95 بیش از 28 هزار میلیارد تومان است و حدود 21.6 درصد نسبت به مصوب سال گذشته رشد داشته است که امیدواریم در سال 95 بتوانیم با مدیریت بهتر بودجه، آموزش و پرورش را با مشکلات کمتری اداره کنیم.

وی در خصوص دریافت چهارمین کارت زردش از مجلس گفت: من انجام وظیفه می‌کنم و در رابطه با اموری که احساس می‌کنم در آموزش‌و پرورش باید انجام شود به وظایفم عمل خواهم کرد. دیروز هم در مجلس گزارشی از تحولات در آموزش و پرورش طی دو سال اخیر ارائه کردم و احساس می‌کنم که این وزارتخانه صحیح حرکت می‌کند و در مسیر عقلانیت و برنامه‌ریزی، جهت‌گیری‌های درستی را نسبت به پیش بینی اقدامات برای اجرای سند تحول بنیادین دنبال می‌کند.

*نظر فانی در خصوص تعطیلی دو روزه مدارس در روزهایی که هوا آلوده نیست

وزیر آموزش و پرورش در خصوص تعطیلی دو روزه مدارس ابتدایی در روزهایی که هوا آلوده نیست، عنوان کرد: کمیته اضطرار آلودگی هوا نسبت به تعطیلی مدارس و سایر امور تصمیم‌گیری می‌کند و ما در آموزش و پرورش تابع تصمیمات این کمیته هستیم که مسئولانی از وزارت بهداشت، محیط زیست، آموزش و پرورش و سایر نهادها  در آن عضو هستند.

فانی ادامه داد: سلامت دانش آموزان برای ما مهم است و راضی نیستیم که به آنها لطمه بخورد البته امیدواریم وضعیت هوا مناسب شود و نیازی به تعطیلی مدارس نباشد.

*وضعیت پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم در خصوص اختصاص ردیف ویژه‌ای در بودجه سال 95 برای پرداخت مطالبات فرهنگیان بازنشسته،گفت: این ردیف نه برای فرهنگیان بازنشسته بلکه برای پرداخت پاداش پایان خدمت تمام بازنشستگان است.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: 4 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان در سال 95 پیش بینی شده که امیدواریم بتوانیم از این اعتبار برای پرداخت مطالبات فرهنگیان بازنشسته استفاده کنیم.

فانی در خصوص عدم اجرای احکام عالی و خبره فرهنگیان با اجرای طرح رتبه‌بندی، گفت: مصوبه دولت در خصوص رتبه‌بندی را در روزهای پایانی سال 93 شاهد بودیم که از مهر 94 اجرایی شد.

وی ادامه داد: برای همکارانی که در مهر 94 شرایط احراز رتبه بنده را نداشتند این احکام اجرا خواهد شد و همزمان با اجرای سند تحول بنیادین بحث تأسیس مرکزی برای ارزیابی حرفه‌ای معلمان مطرح است که هم زمان با آن رتبه‌بندی نیز اجرا خواهد شد و تا زمانی که جایگزین مصوبه دولت نشده مصوبه قبلی اجرا خواهد شد.


منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین