کد خبر: ۷۹۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷
معاون وزیر اقتصاد و انرژی آلمان در دیدار با وزیر بهداشت، آمادگی کشورش رابرای گسترش همکاری ها در حوزه های بهداشت و سلامت اعلام کرد
 خانم بریگی تسی پریس با ابراز خرسندی از حضورش در ایران گفت: زمینه های همکاری زیادی در بحث احداث ساختمان های بیمارستانی ، تجهیزات ، دارو، بیمه ، تأمین مالی و سرمایه گذاری شرکت های آلمانی در ایران وجود دارد که منحصر به مصرف بازار ایران نمی شود و بازار های صادراتی منطقه را نیز مد نظر داریم.
وی با اشاره به علاقمندی سرمایه گذاران آلمانی برای سرمایه گذاری در ایران به ویژه پس از لغو تحریم ها گفت: هم اکنون 40 شرکت بزرگ و صاحبان مشاغل آماده سرمایه گذاری در ایران به ویژه در حوزه سلامت و بهداشت هستند.
معاون وزیر اقتصاد و انرژی آلمان با اشاره به دیدارهای امروزش با مقامات کشورمان گفت: ما می دانیم که طرف ایرانی صرفاً خواهان خرید تجهیزات نیست بلکه علاقمند سرمایه گذاری است و ما این را می دانیم زیرا سرمایه گذاری علاوه بر ایجاد شغل باعث توسعه مسائل آموزشی می شود.
وی با بیان اینکه آلمان به مباحث آموزشی اهمیت زیادی می دهد گفت: سرمایه گذاران آلمانی می خواهند از سرمایه گذاری خودشان در ایران مطمئن شوند و خیالشان از امنیت سرمایه گذاری در ایران راحت باشد.
خانم بریگی تسی پریس با اشاره به پیشرفت های آلمان در حوزه بهداشت و سلامت و تجهیزات پزشکی گفت: ما در حوزه بهداشت، تجهیزات پزشکی، ساخت بیمارستان ها و آزمایشگاه های پیشرفته آماده همکاری هستیم و تا پیش از این نیز دو شرکت بزرگ آلمانی در ایران حضور داشتند که آماده توسعه سرمایه گذاری هستند.
وی ابراز امیدواری کرد در دوره زمانی جدید همکاری های خوبی بین دو کشور رخ دهد.
معاون وزیر اقتصاد و انرژی آلمان در ادامه با اشاره به حضور پزشکان متخصص ایرانی در آلمان همچون پروفسور سمیعی و آمادگی آنها برای سرمایه گذاری در ایران ابراز امیدواری کرد بستر مناسبی برای سرمایه گذاری خوب در ایران فراهم باشد.
وی به فعالیت چند شرکت بزرگ آلمانی در حوزه دیالیز نیز اشاره کرد و گفت: ما آماده همه گونه همکاری از جمله انتقال دانش به ایران هستیم و در محیط سرمایه گذاری ایران فقط به جمعیت 80 میلیونی ایران توجه نداریم بلکه خواهان حضور در بازار 400 میلیونی منطقه هستیم و ایران به لحاظ دارا بودن نیروی انسانی متخصص و امکانات فراوان زمینه خوبی در این خصوص دارد.
وی همچنین از وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برای حضور در آلمان و آشنا شدن با پیشرفت های این کشور در حوزه بهداشت و درمان و تجهیزات پزشکی دعوت کرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور هیئت آلمانی در ایران ابتدا از تلاش های دولت آلمان در خصوص به سرانجام رسیدن پرونده هسته ای و حل مسائل مربوط به برجام تشکر کرد و گفت: امیدوارم در فضای بین المللی جدید دوباره شاهد باشیم که شریک اصلی ایران در حوزه های مختلف اقتصادی کشور آلمان باشد.
دکتر قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه دوستان‌ آلمانی، خود از ظرفیت های قابل توجه جمهوری اسلامی ایران اطلاع کافی دارند گفت: در شرایط جدید بستر خوبی برای همکاری ها فراهم شده است و حوزه پزشکی می تواند با عنوان یکی از زمینه های اتصال دو کشور و سرمایه گذاری مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه ایران در چند دهه گذشته صرفاً‌ وارد کننده بوده و هم اکنون به لحاظ دارا بودن نیروی انسانی متخصص و انگیزه های قوی آماده جذب سرمایه گذاران خارجی هستیم گفت: ما قصد نداریم صرفاً‌ وارد کننده باشیم بلکه انتقال فنآوری و دانش و سرمایه گذاری مشترک را خواهان هستیم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه قطعاً دولت جمهوری اسلامی ایران ضمانت های حقوقی و اقتصادی حضور شرکت های آلمانی را تضمین می کند گفت: اقتصاد زبان مشترک بین المللی است و این در حوزه پزشکی بیش از پیش نمود دارد.
وی با اشاره به اینکه علاقمندیم رقم قابل توجهی را به عنوان فاینانس در حوزه سلامت داشته باشیم و شرکت های زیادی در این زمینه با ما سابقه همکاری دارند گفت: هم در بخش سلامت می توانیم شرایط مناسبی را شاهد باشیم هم در حوزه دارو و در بخش تجهیزات پزشکی می توانیم فصل های جدیدی را بگشاییم.
دکتر قاضی زاده هاشمی گفت: علاوه بر بحث دارو و تجهیزات پزشکی می توانیم در توسعه اورژانس های زمینی، دریایی و هوایی کشور و همچنین توسعه بخش های دیالیز  با شرکت های آلمانی به صورت خرید خدمت همکاری داشته باشیم.
وی گفت: شما باید توجه داشته باشید که ایران صرفاً یک کشور 80 میلیونی نیست بلکه می تواند به عنوان مرکزی جهت حضور شما در بازار 400 میلیونی خاورمیانه باشد که این نکته بسیار حائز اهمیتی است و نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت.
وی توسعه بخش های ام.آر.آی و نیاز ایران به حداقل 400 دستگاه ام.آر.آی و همچنین همکاری در حوزه درمان سرطان و استفاده از دستگاه های هایتک را از دیگر زمینه های همکاری دولت آلمان و ایران دانست.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: سرمایه گذاری مشترک بین دو کشور نیازمند نگاه عمیقی است و من نیز مطمئن هستم که شما جلسات خوبی با سرمایه داران و مقام های ایرانی داشته اید و امیدوارم در جهت نوسازی و بازسازی روابط اقتصادی کشور در شرایط جدید قدم برداریم.
وی با بیان اینکه از پیشرفت های آلمان در حوزه پزشکی کاملاً مطلع هستم گفت: با این حال سرمایه گذاری های مشترک، فاینانس و اقدامات عملی را خواهان هستیم و نباید وقت را از دست داد.
دکتر قاضی زاده پیشنهاد کرد هیئت هایی مأمور شوند تا دو سه ماه آینده گزارشی از روند همکاری های دو کشور در این خصوص تهیه کند.
منبع:خبرگزاری صدا و سیما
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین