|
|
امروز: جمعه ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۷۹۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۸
وزير صنعت، معدن و تجارت کشورمان در ديدار همتاي چکي خود بر گسترش همكاري ها تاكيد كرد.
محمدرضا نعمت زاده در اين ديدار از کشور چک به عنوان يک تکه صنعتي و پرپتانسيل اروپا نام برد و گفت : با وجود قوانين سخت و دشوار صنعتگران و صاحبان سرمايه اروپايي باز هم بسياري از شركت هاي ايراني مشتاق برقراري سرمايه گذاري هاي مشترک ميان دو کشورند.
وي براي مثال به شرکت ماشين سازي تبريز اشاره کرد و گفت: قابليت پذيرش سرمايه گذاران اروپايي در ميان شرکت هاي ايراني بسيار زياد است و مي توان تضمين کرد در شرايط پس از برجام، توانايي حمايت کامل از سرمايه گذاران اروپايي در ايران وجود دارد.
وزير صنعت، معدن و تجارت به توسعه همکاري هاي مشترک اقتصادي ميان دو کشور ابراز علاقه مندي کرد و افزود: گسترش روابط اقتصادي ميان دو کشور به خصوص در زمينه هاي صنعتي، کشاورزي و بانکداري از موارد پر پتانسيل است.
يان ملادک وزير صنعت و تجارت جمهوري چک هم با ابراز علاقه به گسترش روابط اقتصادي، صنعتي، حمل و نقل و ريلي ميان دو کشور گفت: هيئت 16 نفره همراه براي سرمايه گذاري در ايران و بهره مندي از قابليت هاي بکر صنعتي به خصوص در زمينه حمل و نقل ريلي ميان قاره اي، بسيار مشتاق و آماده اند.
وي ادامه داد: درست است که مدتي به دليل تحريم هاي ايران مجبور به قطع ارتباط با صنعتگران و صاحبان صنايع ايراني بوديم اما در شرايط فعلي و بعد از اجرايي شدن برجام مايليم دوباره ارتباط با ايران را ادامه دهيم.
ملادک با بيان اينکه کشورش در حال حاضر با روسيه، چين، هند و برخي کشورهاي آمريکاي جنوبي روابط تجاري و صنعتي خوبي دارد، گفت: مايليم با ايران در زمينه ماشين سازي، انرژي هاي تجديد پذير، حمل و نقل و زيرساخت هاي ريلي، پتروشيمي و مهندسي نفت  همكاري علمي و صنعتي  را گسترش دهيم.
وي افزود: جمهوري چک اين آمادگي را دارد که به توليدات با ارزش افزوده بالاتري از طريق برقراري رابطه صنعتي و سرمايه گذاري در ايران دست يابد.
وزير صنعت و تجارت جمهوري چک ادامه داد: ايران زمينه و توانمندي هاي زيادي در حوزه صنعت پست مدرن دارد و مي توان در قياس با کشور کلمبيا اين گونه گفت که ايران کشوري رو به پيشرفت با گستره صنعتي و سرمايه پذيري بالاتري است که هيئت همراه من در اين نشست مايل به بهره برداري از پتانسيل هاي موجود در ايران هستند زيرا بهره مندي از پتانسيل هاي مشابه ايران در اروپا يا هزينه بالايي دارد يا غيرممکن است.
ميلوسلاو استاشک دبير بخش ديپلماسي اقتصادي وزارت امورخارجه جمهوري چک هم در اين نشست با ابراز اميدواري به برقراري ارتباط صنعتي به خصوص در زمينه گسترش خطوط ترانزيت و حمل و نقل ريلي دو کشور گفت: اگر در ايران شركت هايي وجود داشته باشد که بتوانند در زمينه انتقال گاز و پتروشيمي فعاليت هاي مشترکي را آغاز کنند مي توان آينده نزديک روشني را متصور شد.
منبع:خبرگزاري صدا و سيما
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین