|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۷۹۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي گفت: سهم درآمدهاي نفتي در بودجه عمومي حدود 22 درصد خواهد بود .
آقاي محمد باقر نوبخت در ارتباط زنده  با  بخش خبري 21 شبکه يک سيما درباره لايحه بودجه  افزود : طبق ماده 186 آئين نامه داخلي مجلس در مجموع مهلت قانوني نمايندگان، کميسيون هاي تخصصي و کميسيون  تلفيق در جمع 30 روز است .
وي ادامه داد : اگر يک هفته هم به روال گذشته در دو شيفت مجلس در صحن علني گزارش کميسيون  تلفيق  را  بررسي کند ما کمتر از 40 روز  مي توانيم لايحه را  تصويب شده از مجلس تحويل بگيريم .
نوبخت گفت : با توجه به اينکه فردا  27 دي ماه است  و تاپايان سال جاري بيش از 60 روز مجلس زمان خواهد داشت تا اين لايحه را بررسي کند اگر آن طور که رئيس مجلس بيان کرد  15 روز هم براي فعاليت  انتخاباتي نمايندگان  مجلس تعطيل باشد باز هم  45 روز فرصت خواهيم داشت  .
نوبخت گفت : بنابراين ضرورتي نيست  با توجه به اينکه  لايحه  بودجه  سال 95 تبصره هاي  تکراري ندارد و مجلس مي تواند بدون اينکه آثار سوء چند دوازدهم را داشته باشيم آن را به تصويب برسانيم .
وي در پاسخ به سوال مجري برنامه که پرسيد  شما زماني که  معاون و بودجه بوديد اعلام کرديد  بودجه آماده است اما به دلايلي  تحويل آن به مجلس  به تاخير افتاده است ، دليل آن چيست ؟

نوبخت پاسخ داد: لوايح بودجه و برنامه  در آبان ماه در سازمان  مديريت و برنامه ريزي کارش تمام شده بود  و دولت هم کارش را براي رسيدگي آغاز کرد  اما ارقام اين لايحه  بودجه  براي شرايط پسا تحريم و ميزان نفت  دو ميليون و 300 هزار بشکه  محاسبه شده است .
وي افزود: با توجه به اينکه مقام معظم رهبري تاکيداتي براي اجراي برجام داشتند و آن را  مشروط اعلام کرده بودند و با توجه به جميع جهات اصلا به مصلحت نبود برويم و همه برنامه هايمان را  رسما  بر اساس لغو تحريم ها  به مجلس و دنيا اعلام کنيم .
وي ادامه داد : از اين جهت اين تاخير  صورت گرفت  تا انشاء‌الله  فردا در شرايطي که ملت بزرگ ايران اين زنجير  تحريم را  به دور خواهند  ريخت  ما انشاء الله بودجه را در مجلس تصويب کنيم .
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي در باره اين سوال مجري که چند تا عدد و رقم  در بودجه به عنوان شاخص  در نظر گرفته شده است گفت: نرخ ارز يک عدد محاسباتي است که  ما امسال2997  تومان  برابري ريال و دلار را ديديم  و مقدار صادرات نفت را هم  با توجه به اينکه  در پسا تحريم مي توانيم  از سهميه خودمان استفاده کنيم  حدود دو ميليون و 300 هزار بشکه مي شود  که البته  ظرفيت ما در اواخر سال مي تواند بيشتر از اين هم باشد .
وي افزود : رقمي را نيز براي هر بشکه نفت ديديم  که  چيزي  بين  35 تا 40 دلار است .
نوبخت گفت: حدود 68 هزار ميليارد تومان نيز  در مجموع درآمدهاي نفتي را ديديم که با اين رقم  بودجه  ما مي توانيم بودجه  متعادلي داشته  باشيم .
وي افزود: سهم درآمدهاي نفتي در بودجه عمومي نيز حدود 22 درصد خواهد بود که اين رقم نسبت به سالهاي  گذشته معقول است  و  تلاش مي کنيم  سالهاي آينده   وابستگي به  نفت را کمتر کنيم .
منبع:خبرگزاري صدا وسيما

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین