|
|
امروز: پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۷۹۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
لذا زمانی جای نگرانی هست که صدا و سیما یکطرفه و یکجانبه عمل کند نه به این معنا که چرا سخنان و نظرات مخالفین دولت را انعکاس می دهد بلکه بدین معنا که پاسخ دولت را نیز در برنامه های خود داشته باشند.
امروز روزی است که بیش از 12 سال برای آن انتظار کشیده شده است؛ روز اجرای برجام و پایان مناقشه هسته ای میان ایران و کشورهای 1+ 5.


از آنجایی که این سند ارتباط مستقیم با تحریم های وضع شده علیه ایران دارد طبیعی است که در موضوع اقتصادی اثرات قابل توجهی خواهد داشت و از سوی دیگر به لحاظ به نمایش گذاشتن قدرت دیپلماسی تمام عیار به لحاظ سیاسی نیز نمی تواند بدون دست آورد باشد.

در این راستا احمد شیرزاد کارشناس مسائل هسته ای به شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید گفت: تاثیرات اقتصادی برجام به سرعت دیده خواهد شد و حداقل ظرف دو سه ماه آینده اخبار تغییر در اقتصاد به گوش مردم خواهد رسید، البته این بدان معنا نیست که به سرعت در مسئله معیشت تاثیر گذار باشد اما قطعا قادر خواهد بود مولفه های تاثیر گذار در اقتصاد را تغییر دهد برای مثال مشاهده می شود شاخص های بورس سبز شده است.

 وی ادامه داد : در مقیاس کلان اقتصادی هم به تعبیر رئیس جمهور ما شاهد ترافیک سفرهای مقامات خارجی به ایران هستیم که مسلما بخشی از این سفرها نیت اقتصادی در پس آن قرار دارد به هر صورت با با برداشته شدن موانع بانکی و ... آهنگ سرمایه گذاری در ایران سریع خواهد شد و همه به نوعی می خواهند در این بازار سهمی داشته باشند.

 شیرزاد با اشاره به تاثیر سیاسی برجام اظهار داشت: مستقل از بحث اقتصادی عادی شدن روابط بین الملل ایران آثار مطلوب سیاسی نیز به دنبال دارد به گونه ای که ایران نشان داد به عنوان یک کشور خردگرا و منطقی می تواند در عرصه بین المللی نقش ایفا کند و در بحرانی ترین شرایط منطقی ترین رفتار را به اجرا بگذارد. چهره‌ای که امروز از ایران نشان داده شد چهره‌ای بسیار مثبت است.

 وی افزود: به نظر می رسد در بحث بحران سوریه و مبارزه با تروریسم بعد از برجام ما شاهد حضور پررنگ تر ایران خواهیم بود به صورتی که ایران در عرصه داد و ستد های سیاسی جدی تر و پر قدرت تر عمل خواهد کرد.

 نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که واکنش مخالفین چگونه خواهد بود گفت : قطعا مخالفت مخالفین دولت ادامه پیدا خواهد کرد و این مسئله را نباید موضوعی جدی تصور کرد به هرصورت انتقاد حق همه هست مضاف بر آنکه به بهبود روند کار نیز کمک می کند؛ اما آنچه مسئله مهمی تلقی می شود این نیست که چرا صرفا مخالفت می کنند، بلکه مشکل زمانی است که از اهرم های غیر قانونی و فشار استفاده کنند، قطعا دولت با بیان نظر مخالفان مشکلی ندارد و نباید هم مشکلی داشته باشد اما زمانی که به بهانه مخالفت با دولت و ایجاد هزینه برای او برای مثال به سفارتها می روند و آنجا را به آتش می کشند مشکل آن زمان است که آغاز می شود.

 وی تاکید کرد: اینکه انتقاد بیان شود و چارچوب های قانونی حفظ شود یک امر مثبت است و خللی ایجاد نمی شود لذا زمانی جای نگرانی هست که صدا و سیما یکطرفه و یکجانبه عمل کند نه به این معنا که چرا سخنان و نظرات مخالفین دولت را انعکاس می دهد بلکه بدین معنا که پاسخ دولت را نیز در برنامه های خود داشته باشند وگرنه انتقاد کردن حق است و در این راستا مردم بهترین قاضی هستند و آنچه را صحیح و بحق است انتخاب می کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین