|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۷۹۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۲
وزارت دفاع کره جنوبی امروز اعلام کرد که در حال بررسی افزایش مراحل جنگ روانی علیه کره شمالی از جمله توزیع اوراق مشابه است.
جنگ روانی که اخیرا با نصب بلندگوهای غول پیکر در مرزهای مشترک دو کره پس از آزمایش هسته ای کره شمالی آغاز شده بود، اینک با انتشار اوراق و برگه های تبلیغی علیه سیاستهای کره جنوبی توسط پیونگ یانگ وارد مرحله جدیدی شده و شرایط منطقه را بیش از پیش حساس و شکننده کرده است.

 به ندرت دیده شده که کره شمالی علیه کره جنوبی وارد یک جنگ روانی به این شکل شود چرا که این کشور همواره برای مخالفت با سیاست های کره جنوبی از تدابیر نظامی و هشدارهایی از این دست بهره می گیرد.

پس از آنکه کره شمالی در اقدامی تلافی جویانه اقدام به نصب بلندگوهای خود در مرزهای مشترک کرد، اینک به انتشار و پخش اوراق و اسنادی در نواحی مرزی روی آورده که در آن از سیاست های «پاک گئون هی» رئیس جمهور کره جنوبی به شدت انتقاد شده است.

تصاویر بدست آمده از این اوراق نشان می دهد که کره شمالی سعی کرده است سیاست های کره در تنش زایی در منطقه و پیروی کورکورانه از آمریکا را مورد انتقاد قرار دهد.

کره شمالی می گوید که آزمایش های هسته ای و تولید تسلیحات اتمی این کشور پاسخی به سیاست های خصمانه آمریکا علیه خود است.

ستاد کل ارتش کره جنوبی در بیانیه ای آورده است که ارتش کره شمالی مسئول توزیع این اوراق می باشد و از دو روز قبل این کار را آغاز کرده است.

بیشتر این اوراق در شهرها و شهرستان های استان «گیونگی» کره جنوبی در شمال غرب پایتخت توزیع شده است.

اگرچه خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی گزارش کرده است که موضوع مهمی رخ نداده و مردم زیاد به این تبلیغات توجه نشان نداده اند اما ارتش این کشور با انتشار این بیانیه از این جنگ روانی تا اندازه ای ابراز نگرانی کرده است.

بنابراین گزارش، استمرار این شرایط پس از آزمایش بمب هیدروژنی که کره شمالی در تاریخ 16 دی ماه جاری نشان دهنده افزایش تنش ها بخصوص در مناطق مرزی دو کره است.

پیشتر نیز نیروهای کره جنوبی در این هفته به طرف یک پهباد کره شمالی نزدیک به 20 بار شلیک کردند تا آن را مجبور به ترک منطقه کنند.

وزارت دفاع کره جنوبی امروز اعلام کرد که در حال بررسی افزایش مراحل جنگ روانی علیه کره شمالی از جمله توزیع اوراق مشابه است.

«پارک گئون هی» رئیس جمهور کره خواستار افزایش سخت افزارهای جنگ روانی برای رویارویی با کره شمالی شده و افزوده است که نباید در این زمینه کوتاهی کرد.

ژنرال «جانگ جونگیو» رئیس ستاد کل ارتش کره نیز این هفته از منطقه مرزی و واحدهای توپخانه کره بازدید کرد و افزود که نیروها در آماده باش کامل و آمادگی رزمی مطلوبی بسر می برند.

کره پس از پایان حاکمیت ژاپن بر این کشور به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شد و از آن زمان به دلیل آن که جنگ میان دو کره در دهه 1950 با متارکه متوقف شد، دو کشور همچنان در وضعیت جنگ با یکدیگر قرار دارند.

منبع: میزان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین