|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۷۸۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
انتقال این افراد به عمان به عنوان انتقال بزرگترین گروه زندانیان گوآنتانامو به خارج به شمار می‌آید. زندانیان یمنی بیش از 10 سال بدون هیچ‌گونه محاکمه یا تفهیم اتهامی در زندان گوآنتانامو به سر می‌بردند.
کاخ سفید اعلام کرد در راستای برنامه‌های خود برای تعطیلی زندان گوآنتانامو 10 زندانی یمنی این زندان را در به عمان منتقل کرده است.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، 10 زندانی یمنی که در زندان بدنام آمریکا در خلیج گوآنتانامو به سر می‌بردند به عمان منتقل شدند و با این اقدام شمار زندانیان در این منطقه به کمتر از 100 تن رسیده است.

انتقال این افراد به عمان به عنوان انتقال بزرگترین گروه زندانیان گوآنتانامو به خارج به شمار می‌آید. زندانیان یمنی بیش از 10 سال بدون هیچ‌گونه محاکمه یا تفهیم اتهامی در زندان گوآنتانامو به سر می‌بردند.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید پس از بازگشت باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا از ایالت لویزییانا به واشنگتن در جمع خبرنگاران اعلام کرد: این اقدامی چشمگیر در جهت بستن این زندان است. ما به اقدامات خود برای کاهش شمار زندانیان از طریق انتقال ایمن و مسوولانه به جهت بستن زندان ادامه می‌دهیم.

وی گفت: این اقدام مرحله‌ای مهمی در راه بستن کامل گوآنتانامو است. تنها چیزی که اکنون ما به آن نیاز داریم یافتن مکانی مناسب و فراهم شدن شرایط مناسب است.

ارنست ادامه داد: تمام تلاش خود را برای کاهش زندانیان حاضر در گوآنتانامو با انتقال امن آنها انجام می‌دهیم تا در نهایت به تعطیلی زندان برسیم. دولت آمریکا طرحی را به کنگره و ملت ارائه خواهد داد که در رابطه با تعطیلی کامل گوآنتانامو است.

از زمان روی کار آمدن باراک اوباما که وعده داده بود زندان گوآنتانامو را می‌بندد، تعداد زندانیان در این بازداشتگاه از 242 نفر به 93 زندانی کاهش یافته است.

از سوی دیگر مقامات عمان اعلام کرده‌اند که افراد یمنی وارد این کشور شده‌اند و به دلایل انسان‌دوستانه تا زمانی که شرایط یمن به آنها اجازه بازگشت بدهد در عمان می‌مانند. عمان پیش از این نیز گروه‌هایی از زندانیان گوآنتانامو را پذیرفته بود.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در این باره گفته است که این انتقال در پی یک بازبینی دقیق انجام شده است.

وی گفت: ما فرآیند انتقال 10 یمنی را که حدود 10 درصد از جمعیت زندانیان گوآنتانامو می‌شود را کامل کردیم.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین